Въпреки че General Motors прекрати своя бизнес с автономни таксита Cruise преди почти година, това не означава, че компанията се е отказала напълно от разработките в сферата на самоуправляващите се автомобили.
Вместо да се фокусира върху автономни таксита, автомобилният производител продължава да развива усъвършенствани системи за асистенция на водача (ADAS) за лични автомобили. Последното обявяване от страна на GM показва значителен напредък в тази област, разкривайки планове за въвеждане на технология за шофиране по магистрала без нужда от следене на пътя в Cadillac Escalade iQ през 2028 г.
Първоначално функцията ще е достъпна само за магистрали
Това означава, че от водача няма да се изисква да гледа пътя, докато системата е активна, превръщайки автомобила в напълно автономен. Важно е да се отбележи, че функцията първоначално ще бъде налична само за магистрали, като достъпността и законовите разрешителни ще варират в различните щати. Когато системата е включена, приборното табло и външните огледала ще го сигнализират с тюркоазена светлина – визуален знак, който показва на водача, че може спокойно да се облегне, да чете или да проверява съобщенията си, докато автомобилът се управлява сам.
Тази технология може да се разглежда като следващата стъпка в развитието на системата Super Cruise на GM, която в момента предлага асистирано шофиране без ръце по картографирани магистрали в САЩ. Според General Motors, досега Super Cruise е осигурила над 1,1 милиарда километра пробег без ръце на волана, като няма регистрирани инциденти, причинени от системата. За да гарантират максимална безопасност на новата си технология, от GM заявяват, че подходът им е изграден на принципа на дублиране на системите, като в автомобила са интегрирани лидар, радар и камери.
General Motors обяви, че от следващата година автомобилите на компанията ще разполагат с разговорен изкуствен интелект, базиран на Google Gemini, който ще позволява по-естествени разговори. Системата ще даде възможност на шофьорите да съставят и изпращат съобщения, да се подготвят за среща в движение и да планират маршрути с повече контекст – например да намерят станция за зареждане в близост до любимо кафене.
Въпреки че тези и други функции ще бъдат налични от следващата година, автомобилният производител планира в бъдеще да представи и собствен изкуствен интелект. Свързан чрез системата OnStar, този AI ще използва директно данни от автомобила, за да съобщава за предстоящи нужди от поддръжка или да предлага оптимално време за маршрута, наред с много други възможности.
Потребителите ще имат възможност да решават каква информация да споделят със системата и колко персонализирано да бъде изживяването. С тяхно разрешение изкуственият интелект на GM ще може да предлага съдействие по различни теми – от препоръка на ресторант въз основа на предишни предпочитания и маршрути до обяснение на функции като управлението с един педал.
Както системата за автономно управление, така и разговорният изкуствен интелект ще бъдат възможни благодарение на следващото поколение централизирана компютърна платформа на GM, която ще дебютира през 2028 г. Тази сложна архитектура ще обединява задвижването, управлението, спирачките, инфоразвлекателната система и системите за безопасност чрез високоскоростна Ethernet мрежа. Платформата ще осигури до 35 пъти по-висока производителност за изкуствения интелект и 1 000 пъти по-голяма пропускателна способност в сравнение с предишните системи на GM.
Последвайте ни в Google News