GM изоставя водородните горивни клетки в полза на електрическите батерии

General Motors прави крачка назад от водородната мечта. Автомобилният гигант официално потвърди, че спира разработката на следващото си поколение водородни горивни клетки, за да насочи повече ресурси към автомобилите с електрически батерии.

Според GM решението е продиктувано от проста пазарна логика. Търсенето на електромобили нараства рязко, а зарядната инфраструктура се разраства ежедневно благодарение както на частни инвестиции, така и на държавно финансиране.

В ярък контраст, „водородната магистрала“ остава по-скоро концепция, отколкото реалност. С едва 61 обществени станции за зареждане с водород в целите САЩ, инфраструктурата просто не е достатъчно развита, за да подкрепи масовото навлизане на технологията.

Този ход на практика замразява амбициозната инициатива на GM HYDROTEC и отменя плановете за нов център за изследвания и разработки на водородни технологии в Детройт на стойност 55 милиона долара. В официално изявление от компанията признаха, че макар водородът да остава обещаващ в определени сектори, непосредствените им инвестиции ще последват примерите с доказан пазарен успех.

Това поставя GM на коренно различен път от конкуренти като Hyundai, Toyota и BMW. Те продължават да залагат сериозно на водорода, твърдейки, че бързото време за зареждане и високата енергийна плътност го правят идеалното решение за декарбонизация на тежкотоварни камиони и транспорт на дълги разстояния. BMW дори очаква да пусне първите си серийни автомобили с водородно задвижване до 2028 г., използвайки технология, разработена съвместно с Toyota.

Въпреки че GM се отказва от плановете си за следващо поколение водородни автомобили, компанията не напуска изцяло тази сфера.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации