General Motors прави крачка назад от водородната мечта. Автомобилният гигант официално потвърди, че спира разработката на следващото си поколение водородни горивни клетки, за да насочи повече ресурси към автомобилите с електрически батерии.
Според GM решението е продиктувано от проста пазарна логика. Търсенето на електромобили нараства рязко, а зарядната инфраструктура се разраства ежедневно благодарение както на частни инвестиции, така и на държавно финансиране.
В ярък контраст, „водородната магистрала“ остава по-скоро концепция, отколкото реалност. С едва 61 обществени станции за зареждане с водород в целите САЩ, инфраструктурата просто не е достатъчно развита, за да подкрепи масовото навлизане на технологията.
Този ход на практика замразява амбициозната инициатива на GM HYDROTEC и отменя плановете за нов център за изследвания и разработки на водородни технологии в Детройт на стойност 55 милиона долара. В официално изявление от компанията признаха, че макар водородът да остава обещаващ в определени сектори, непосредствените им инвестиции ще последват примерите с доказан пазарен успех.
Това поставя GM на коренно различен път от конкуренти като Hyundai, Toyota и BMW. Те продължават да залагат сериозно на водорода, твърдейки, че бързото време за зареждане и високата енергийна плътност го правят идеалното решение за декарбонизация на тежкотоварни камиони и транспорт на дълги разстояния. BMW дори очаква да пусне първите си серийни автомобили с водородно задвижване до 2028 г., използвайки технология, разработена съвместно с Toyota.
Въпреки че GM се отказва от плановете си за следващо поколение водородни автомобили, компанията не напуска изцяло тази сфера.
Последвайте ни в Google News