Нов CT5 е напът
Ерата на седаните все още не е приключила. Според вътрешни източници General Motors разработва поне два нови леки автомобила за американския пазар, които ще използват еволюирала версия на платформата със задно предаване Alpha 2-2. Единият от тях вече е известен – следващото поколение на Cadillac CT5. Другият модел все още се пази в тайна, но всички индикации сочат, че ще бъде нещо, което ще привлече вниманието на автомобилните ентусиасти.
Какъв ще бъде другият нов модел?
Следващото поколение на CT5 ще използва архитектурата Alpha 2-2 и ще се произвежда в завода на компанията в Лансинг, Мичиган. Ръководството на Cadillac вече потвърди пред собствениците на марката, че нов CT5 с двигател с вътрешно горене е напът за Северна Америка. Това осигурява бъдещето както на седана, така и на завода, което е отлична новина за почитателите на мощните автомобили със задно предаване.
Платформата Alpha 2-2 може да се разглежда като усъвършенствана версия на архитектурата Alpha на GM. Това е същата основа, която придава усещането за пъргавина на шестото поколение Camaro, CT4 и настоящия CT5. Тя е разработена за надлъжно разположени двигатели, задно предаване или 4х4, и има класическите пропорции, които радват всеки автомобилен фен. Това е правилната основа за автомобили, които предлагат желаното управление, спиране и ускорение.
Двигателите с вътрешно горене остават
Все по-усилено се говори, че вторият модел ще бъде Camaro. Едно ново купе и кабриолет Camaro, базирани на Alpha 2-2, биха били напълно логичен ход за компания, която вече знае как да извлече максимума от тази архитектура. На масата е и вариант за Camaro с четири врати. Тази идея не е безпочвена, тъй като Ford също обмисля възможността за Mustang с четири врати по-късно през това десетилетие. Ако Ford предприеме тази стъпка, Chevrolet едва ли ще остане просто наблюдател.
Възможно е и Cadillac да заеме тази втора позиция. Миналата година дизайнерите на марката показаха зашеметяващата концепция Expressive Coupe – автомобил с две врати, дълъг преден капак и къса задна част, който изглеждаше готов за емблемата V. От GM заявиха, че моделът не е предназначен за серийно производство, но подобни идеи рядко изчезват напълно. Ако Cadillac иска флагман над CT5, едно купе на базата на Alpha със сериозна мощност би било идеалното решение.
По отношение на задвижването се очаква бензиновите двигатели да останат, но с възможност за електрическа асистенция. След като се беше насочил към изцяло електрическо бъдеще, GM сега планира да се завърне на американския пазар с плъгин хибриди от 2027 г. Този график съвпада с жизнения цикъл на Alpha 2-2 и дава на компанията лесен начин да добави въртящ момент, пробег и ефективност, без да губи звука и усещането, които ентусиастите обичат.
Всички компоненти сочат към създаването на автомобили, ориентирани към водача. Пропорции на модел със задно предаване, доказана платформа, която осигурява прецизно влизане в завоите и стабилност, както и място за сериозни спирачки и специализирани гуми. Към това се добавят и вече наличните в арсенала на GM технологии като окачването MagneRide, електронно управляеми диференциали (eLSD), скоростни лостове с къс ход и здрави автоматични трансмисии. Настоящият CT5-V Blackwing постави летвата високо, а един нов CT5 на обновена платформа може да я вдигне още повече.
В по-широк план стратегията изглежда логична. Кросоувърите носят приходи, но автомобилите изграждат имиджа на марката. Платформата Alpha 2-2 позволява на GM да споделя скъпи компоненти между луксозни и масови модели, да поддържа заетостта в завода в Лансинг и да предложи на феновете на Chevrolet и Cadillac нещо специално. Това е интелигентен бизнес ход и добра новина за шофьорите, които все още ценят ниската позиция на седене и удоволствието от шофирането.
Последвайте ни в Google News