GMC изтегля Hummer EV модел 2026 г. заради дефект във въздушната възглавница

Според документи, публикувани от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата в САЩ, предната пътническа въздушна възглавница може да не се задейства по предназначение поради неправилно кримпване на кабел. Доставчикът, Yazaki North America, е приложил ръчен процес на кримпване в рамките на тридневен период.

Предполагаемо дефектните кабелни снопове са произведени именно в този времеви отрязък. General Motors научава за проблема на 21 август 2025 г. чрез вътрешен сигнал за безопасност, в който се съобщава за хлабав конектор на предната пътническа въздушна възглавница. По време на последвалото разследване доставчикът признава за отклонението от стандартния производствен процес.

От Yazaki посочват като причина проблем с поддръжката от юли 2025 г., когато стандартната автоматизирана машина за кримпване е била извън строя. Предвид обстоятелствата, дилърите на GMC са инструктирани да монтират свързващ кабелен сноп, който заменя дефектния. Както оригиналният, така и новият сноп са част от системата на дигиталното приборно табло, но включват и конектора за предната пътническа въздушна възглавница.

Доставчикът е коригирал производствения проблем на 21 август 2025 г. Уведомителните писма до клиентите са изпратени на 22 декември 2025 г. Междувременно собствениците могат да проверят дали техните изцяло електрически всъдеходи са засегнати от сервизната акция, като въведат 17-цифрения VIN номер на автомобила в потребителския уебсайт на производителя. Засегнатите номера са били качени в системата в началото на ноември 2025 г.

Нови технологии и специални версии

Изцяло различните от моделите Hummer с двигатели с вътрешно горене, произвеждани от AM General и General Motors между 1992 г. и 2010 г., наследниците с нулеви емисии се продават под марката GMC, тъй като General Motors прекрати съществуването на Hummer като самостоятелна марка. Финансовите затруднения на концерна от онази епоха доведоха и до закриването на Saturn, Pontiac и Saab.

През май 2025 г. GMC представи по-способна версия на Hummer EV с нов режим на завиване на задните колела за офроуд сценарии и по-бързо ускорение. Версията Hummer EV Carbon Fiber Edition Pickup е с обявено ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3,0 секунди.

King Crab е наименованието, което GMC използва за режима на завиване на задните колела при офроуд. Когато се активира, задните колела се завъртат по-бързо от предните, което води до по-добра маневреност извън утъпканите пътища. Функцията King Crab беше въведена за всички модели Hummer EV от 2022 г. до 2026 г. до края на 2025 г. чрез софтуерна актуализация по въздуха.

Версията Carbon Fiber Edition се предлага за ниво на оборудване 3X както за пикапа, така и за SUV варианта с батерия с 24 модула. Както подсказва името, Carbon Edition включва и уникални стилистични елементи, като се започне от 22-инчови черни джанти с карбонови елементи и карбонови вложки за капаците на огледалата.

Трябва да се отбележи и вложката в предпазната кора под автомобила, както и боядисаният в черно преден предпазен щит, черни емблеми и резервна 22-инчова джанта за SUV варианта. С батерията с 24 модула, Hummer EV 3X Pickup генерира внушителните 1 160 к.с.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации