GWM представи електрическия кросоувър Ora 5 в Китай

Новият модел стартира с цена от 99 800 юана и цели да възроди марката

Електрическият кросоувър Ora 5 на Great Wall Motor (GWM) беше официално представен в Китай с начална цена от 99 800 юана (около 14 160 долара). Автомобилът е петместен градски модел с дължина 4.4 метра, оборудван с електромотор с мощност 150 kW (201 к.с.) и предлага пробег до 580 км. В бъдеще се планира Ora 5 да се предлага и във варианти с хибридно, плъгин хибридно и конвенционално задвижване с двигател с вътрешно горене.

Марката Ora беше създадена от държавния производител Great Wall Motor през 2018 г. като специализирано звено за изцяло електрически автомобили. Целта беше GWM да засили конкурентните си позиции в сегмента на новите енергийни превозни средства. Пътят на Ora обаче не беше лесен, белязан от неуспешен проект за споделени автомобили и пускането на два модела, които се оказаха нерентабилни въпреки добрите продажби.

Според официалните данни, за периода от януари до ноември 2025 г. Ora е доставила 27 958 автомобила в Китай, което представлява спад от 38.71% на годишна база. Това се случва на фона на тригодишен период, в който марката не е представяла изцяло нови модели.

На 16 декември представители на компанията обявиха рестарт на марката Ora. В бъдеще под нейното име ще се продават не само електрически автомобили, но и хибриди, плъгин хибриди и модели с бензинови двигатели. Кросоувърът Ora 5 е първият автомобил, който поставя началото на тази нова глава за изпитващата затруднения марка.

Повече за GWM Ora 5

Дизайнът на Ora 5 може лесно да бъде объркан с този на електрическия хечбек Ora Funky Cat (познат и като 03/Good Cat), който се продава на международните пазари. Двата автомобила споделят сходна стилистика със заоблени линии на каросерията и характерни кръгли фарове. Ora 5 обаче е по-голям модел, позициониран като градски кросоувър. Размерите му са 4471/1833/1641 мм, а междуосието достига 2720 мм.

Интериорът на Ora 5 разполага с голям 15.6-инчов сензорен екран и 10.25-инчов цифров инструментален панел. Инфоразвлекателната система на автомобила използва Coffee OS 3, подобно на някои от по-високо позиционираните модели на GWM като Tank 400 и Tank 500, и поддържа гласови команди. Ora 5 е оборудван още с двулъчов волан, подложка за безжично зареждане на телефони и блок с физически бутони за управление. Скоростният лост е разположен на кормилната колона.

Задвижване и цени

При пазарния си дебют в Китай Ora 5 се предлага само в изцяло електрически вариант. Той използва един електромотор с мощност 150 kW (201 к.с.). Захранването се осигурява от два варианта LFP батерии, произведени от SVOLT (дъщерно дружество на GWM) – с капацитет 45.3 kWh или 58.3 kWh. Базовият модел може да измине до 480 км с едно зареждане, докато по-голямата батерия осигурява пробег от 580 км според стандарта CLTC.

В бъдеще Ora 5 ще се предлага и с плъгин хибридно, хибридно и конвенционално задвижване. Хибридната версия ще комбинира 1.5-литров турбо двигател с електромотор и малка батерия без възможност за външно зареждане. Общата системна мощност ще бъде 179 kW (240 к.с.). Вариантът с двигател с вътрешно горене ще разчита на 1.5-литров агрегат със 130 kW (174 к.с.), съчетан със 7-степенна DCT трансмисия. Все още няма информация за плъгин хибридната версия.

Електрическият Ora 5 се предлага в Китай в пет нива на оборудване. Най-високите версии са оборудвани с LiDAR сензори. Цените на отделните варианти са както следва:

  • Ora 5 480 км Air – 99 800 юана (14 160 долара)
  • Ora 5 480 км Pro – 109 800 юана (15 580 долара)
  • Ora 5 580 км Max – 119 800 юана (17 000 долара)
  • Ora 5 480 км LiDAR – 123 800 юана (17 570 долара)
  • Ora 5 580 км LiDAR – 133 800 юана (18 990 долара)
Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации