GWM Tank 300 Hi4-T: Плъг-ин хибрид с мощност на V8 се готви за Австралия

Плъг-ин хибридно задвижване е планирано за първия офроуд модел на GWM с марката Tank в Австралия, като мощността му е сравнима с тази на V8 двигател.

Очаква се GWM Tank 300 модел 2026 г. да последва примера на по-големия Tank 500, като предложи плъг-ин хибриден вариант на австралийския пазар.

Това може да съвпадне с представянето на фейслифта на Tank 300, който дебютира в Китай по-рано тази година с леки козметични промени и преработен интериор.

От GWM Australia все още не са потвърдили плановете си за Tank 300 PHEV, но се предполага, че премиерата може да се състои само след няколко месеца, в началото на следващата година. Два екземпляра от обновения плъг-ин хибрид вече бяха доставени в Австралия за събитие на GWM, което е силен индикатор за предстоящия пазарен дебют.

Цените все още не са обявени. Като се има предвид, че Tank 500 PHEV струва с 6000 долара повече от еквивалентния стандартен хибрид, може да се очаква цената на Tank 300 Ultra PHEV да започне от около 66 990 австралийски долара.

Задвижване и технически характеристики

Моделът използва същата плъг-ин хибридна система Hi4-T като по-големия SUV Tank 500 и пикапа Cannon Alpha. Тя комбинира 2.0-литров четирицилиндров турбо бензинов двигател с мощност 245 к.с. и 400 Нм въртящ момент с електрически мотор, който добавя 163 к.с. и 400 Нм.

Общата системна мощност е 408 к.с. и 750 Нм, което осигурява ускорение от 0 до 100 км/ч за 6.7 секунди.

Батерията с капацитет 37.1 кВтч е проектирана за пробег само на ток до 105 км според лабораторните тестове по цикъла WLTC.

Разходът на гориво по същите тестови цикли е 2.06 литра на 100 километра при заредена батерия и 8.8 л/100 км при изтощена. За сравнение, разходът при 2.4-литровия турбодизел е 8.5 л/100 км, а при 2.0-литровия бензинов модел без хибридна система – 9.86 л/100 км.

Възможни обновления в интериора и екстериора

Последните промени в Tank 300 за китайския пазар включват по-голям 14.6-инчов екран на инфоразвлекателната система с нов софтуер Coffee OS 3.0, който заменя 12.3-инчовия дисплей в актуалния модел.

Все още няма гаранция, че тези промени ще достигнат до Австралия, тъй като задвижването Hi4-T наскоро беше представено в Латинска Америка без новия интериор.

Други новости включват D-образен волан с две спици, преработена централна конзола с двойно 50-ватово безжично зарядно за телефони, променени бутони за ключови функции, нови вентилационни отвори и нова опция за бял цвят на интериора.

Външните промени са минимални и се изразяват в леко променен дизайн на предната броня, нов цвят на екстериора Desert Taupe и опционални арки на калниците в цвета на купето.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации