Ценово позициониране спрямо Toyota Prado
Plug-in хибридният GWM Tank 500 Hi4-T беше официално представен в Австралия, за да се конкурира с традиционните всъдеходи с дизелови двигатели. Стартовата му крайна цена е 79 990 австралийски долара.
От GWM обявиха, че първите клиенти, които поръчат Tank 500 Hi4-T, ще могат да се възползват от отстъпка в размер на 2000 долара, с която цената намалява до 77 990 долара. Тази оферта обаче ще бъде валидна за ограничен период от време.
Новият plug-in хибрид е с 6000 долара по-скъп от стандартния хибрид Tank 500 Ultra. Цената му от 79 990 долара го позиционира директно срещу базовия модел на най-новото поколение Toyota Prado, чиято цена започва от 78 500 долара. В този клас се намесва и популярният Ford Everest, който предлага и по-достъпни дизелови версии.
Задвижване и впечатляваща мощност
За да се конкурира успешно с Toyota в тежки условия, Tank 500 Hi4-T е оборудван със система за задвижване на четирите колела и класически блокажи на диференциалите.
Под капака работи 2,0-литров четирицилиндров турбобензинов двигател с мощност 180 кВт (245 к.с.) и 380 Нм въртящ момент. Той е комбиниран с електромотор, който добавя 120 кВт (163 к.с.) и 400 Нм. Задвижването се осъществява чрез деветстепенна автоматична трансмисия.
Общата системна мощност на plug-in хибридния Tank достига внушителните 300 кВт (408 к.с.) и 750 Нм въртящ момент. Тези стойности са значително по-високи от тези на дизеловия Prado, който разполага със 150 кВт (204 к.с.) и 500 Нм.
Електрически пробег и зареждане
Високата мощност е съчетана с изцяло електрически пробег от 120 км (по цикъла NEDC), осигурен от никел-манган-кобалтова батерия с капацитет 37,1 кВтч. Общият пробег с пълен резервоар гориво е 950 км, а теоретичният разход на гориво е едва 2,1 л/100 км.
За да улесни максимално използването на електрическия пробег, plug-in хибридният Tank 500 поддържа бързо зареждане с прав ток (DC) с мощност до 50 кВт. Подобно на пикапа Cannon Alpha, с когото споделя задвижването си, всъдеходът разполага и с функция V2L, която позволява захранването на външни уреди с мощност до 6 кВт.
Практичност и офроуд възможности
Компромисът при новия Tank 500 Hi4-T е, че се предлага само с пет места, като третият ред седалки е премахнат. Капацитетът на теглене също е ограничен до 3000 кг, което е по-малко от стандартните за класа 3500 кг, с които разполага Prado.
По отношение на офроуд възможностите, GWM Tank 500 Hi4-T споделя ъглите на заход, отход и рампа с хибридната версия. Пътният просвет е 224 мм, а дълбочината на газене достига 800 мм.
Богато стандартно оборудване
Интериорът на Tank 500 PHEV включва голяма 14,6-инчова инфоразвлекателна система, панорамен покрив и седалка за водача с кожена тапицерия Nappa, осемпосочно електрическо регулиране, отопление и охлаждане.
Стандартното оборудване включва още head-up дисплей, двузонов климатроник, Apple CarPlay и Android Auto, система за автоматично паркиране, 360-градусова камера и премиум аудиосистема Infinity. Новият флагман се нарежда над останалите версии в гамата – Tank 500 Hybrid (64 490 долара), Tank 500 Ultra Hybrid (71 990 долара) и Tank 500 Vanta Hybrid (75 990 долара), като всички цени са крайни.
Последвайте ни в Google News