Хибриден Toyota HiLux е напълно възможен благодарение на новата стратегия на марката

Появата на LandCruiser Hybrid с дизелова мощност проправя път за пикапа

От Toyota Australia дадоха зелена светлина за хибриден пикап HiLux след представянето на LandCruiser Hybrid. Новата технология използва бензиново-електрическо задвижване, за да постигне мощност, сравнима с тази на дизеловите аналози.

По време на предварителното представяне на LandCruiser Hybrid, ръководителят на отдел „Продажби и маркетинг“ в Toyota Australia, Шон Ханли, поясни, че бензиново-електрическият LandCruiser не би се появил на пазара, ако не можеше да покрие капацитета на теглене от 3500 кг, характерен за дизеловата версия.

На въпрос дали същата технология, наречена „Performance Hybrid“, може да бъде приложена и при други дизелови модели като работния HiLux, Ханли не изключи тази възможност.

Гъвкавостта е ключова за бъдещите модели

Ханли заяви, че към момента няма конкретни планове за „Performance Hybrid“ задвижване в HiLux. Той обаче подчерта, че истинската сила на многопосочната стратегия на Toyota е в нейната адаптивност. Според него компанията може да бъде доста гъвкава с технологията, което е голям плюс в глобален мащаб, където всяка държава има различни изисквания. Той добави, че подходът не може да бъде универсален и винаги трябва да се вземат предвид желанията на клиента, затова никога не трябва да се отхвърлят различни приложения на технологията.

Очаква се Toyota скоро да представи ново поколение HiLux, като компанията вече обеща да предложи хибридно задвижване в цялата си гама (с изключение на спортните GR модели) до 2030 г.

„Performance Hybrid“ версия на HiLux би била напълно подходяща, тъй като използва електрически мотор за увеличаване на мощността на бензиновия двигател, а не само за постигане на максимална ефективност. На теория това би позволило на пикапа да запази конкурентния си капацитет на теглене от 3500 кг, съпоставим с този на конкуренти като Ford Ranger, който използва plug-in хибридна система.

За да се случи това обаче, Toyota ще трябва да адаптира по-малък двигател за HiLux, тъй като в LandCruiser и Tundra се използва 3,5-литров V6 бензинов двигател с два турбокомпресора и един електромотор.

Ханли отново потвърди, че макар да няма планове в момента, многопосочната стратегия на компанията позволява бързи промени. Той заключи, че Toyota винаги ще прави това, което е най-добро за клиента, като поставя неговите нужди на първо място, регулаторните изисквания на второ и търговските аспекти на трето.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации