Хибридният Mazda CX-90: Качество на Lexus на по-ниска цена

Американският пазар е залят със SUV автомобили. Този тип превозни средства се превърна в най-продаваната категория в САЩ заради своя практичен семеен размер и комфорт. Сега производителите започват да внедряват хибридно задвижване в популярните си модели, за да ги направят по-икономични.

С нарастващата популярност на хибридните SUV модели обаче, един японски представител от среден клас съчетава няколко изненадващи предимства. Автомобилът предлага луксозни дизайнерски елементи, висококачествени материали и горивна ефективност на цена, която е по-ниска от тази на конкурентните бестселъри. Макар да не носи емблемата на Lexus, този японски plug-in хибрид е впечатляващ модел с висока позиция на седене.

Mazda CX-90 PHEV модел 2026 г.: Сравним с Lexus, но без луксозния етикет

В продължение на много години Mazda изграждаше имиджа си върху автомобили, които доставят удоволствие от шофирането. Икони от миналото като Miata, Mazda 3 и RX-7 превърнаха компанията в синоним на спортни и достъпни купета и седани. Днес обаче марката се е развила в производител, ориентиран към семейните автомобили, а шоурумите са пълни със SUV модели. Въпреки това Mazda успява да запази спортното ДНК в своите автомобили с повишена проходимост.

Едно от най-убедителните доказателства за този успешен синтез е CX-90 PHEV. Хибридният SUV предлага забележителен лукс за ценовия си клас, интересни характеристики на задвижването и множество удобства за всички пътници на трите реда седалки. CX-90 е най-големият автомобил, който Mazda някога е произвеждала. Въпреки размерите си, той успява да запази младежката елегантност на своите предшественици, докато се конкурира с луксозни гиганти. За тези, които харесват стила, но не се нуждаят от трети ред, компанията предлага и почти идентичния модел CX-70.

Ценова политика и пазарно позициониране

Mazda CX-90 предлага повече от очакваното за цената си в сегмента на средноголемите хибридни SUV автомобили. На пръв поглед изчистените и елегантни линии на каросерията могат да заблудят, че става въпрос за автомобил с 20 000 долара по-скъп. Базовата цена на CX-90 PHEV модел 2026 г. обаче започва от 50 495 долара. Това го поставя в пряка ценова конкуренция с хибридната Toyota Highlander (с начална цена от 47 770 долара) и бензиновия Honda Pilot (стартиращ от 40 200 долара). Налице е леко увеличение спрямо предходния модел, тъй като Mazda CX-90 PHEV за 2024 г. се предлагаше на цени от 47 445 долара. Стратегията на Mazda е проста: да предложи оборудване, сравнимо с това на Lexus, но без високия ценови етикет.

В интериора Mazda се отличава с висококачествени материали и функции. Автомобилът разполага с тризонов автоматичен климатик и филтър за полени, които осигуряват комфорт за всички седем или осем пътници при дълги пътувания. Изключително широките предни седалки предлагат оптимално удобство с електрическо регулиране в осем посоки и лумбална опора. Нивото на оборудване Premium Sport се позиционира като особено атрактивно, предлагайки стилистични елементи в черно и премиум аудио система, които напомнят за по-високите класове на Acura.

Дизайн и технически характеристики

Хибридният CX-90 не парадира с електрическата си същност, за разлика от много други хибридни автомобили. Mazda залага на елегантен и дискретен външен вид. Plug-in хибридната версия споделя почти идентичен дизайн със своя бензинов събрат и ако не беше портът за зареждане, би било трудно да се предположи, че под каросерията се крие батерия с капацитет 17,8 кВтч.

Спецификации на Mazda CX-90 PHEV за 2026 г.

Задвижването на модела се състои от 2,5-литров бензинов двигател и електромотор с мощност 68 кВ. Комбинираната системна мощност достига 323 к.с., а максималният въртящ момент е 500 Нм. Мощността се предава към четирите колела чрез автоматична трансмисия. Пробегът само на електричество е около 42 км, а общият автономен пробег с пълен резервоар и заредена батерия достига близо 790 км. Комбинираният разход на гориво е около 9,0 л/100 км.

Тази дискретност се пренася и в усещането зад волана. Инженерите на Mazda са програмирали задвижващата система така, че да симулира смяна на предавки, характерна за автомобил с двигател с вътрешно горене. Благодарение на това интелигентно решение, преходът между електрическо и бензиново задвижване в Mazda CX-90 PHEV е плавен и лишен от рязкото усещане, което понякога се среща при други хибридни модели.

Mazda нарича своя дизайнерски език „Кодо“ – японска дума, която може да се преведе като „пулс“ или „ритъм на сърцето“. Според компанията тази естетика внушава усещане за енергия и движение, дори когато автомобилите са в покой. При CX-90 този дизайнерски фокус е използван, за да създаде визия, подходяща и за най-изисканите събития. Тънка черна линия обгръща долната част на каросерията, придавайки му излъчване, напомнящо за някои европейски SUV модели, а плавните и целенасочени извивки по корпуса напомнят за стилистични решения от други луксозни японски автомобили.

Скулптурираните форми правят Mazda CX-90 открояващ се модел в сегмент, който твърде често залага на стандартен, почти камионен външен вид. Вместо грубоватите черти на Chevrolet Traverse или необичайния стил на Hyundai Santa Fe, Mazda е създала CX-90 така, че да изглежда по-малко като ръбест семеен превозвач и повече като луксозен SUV.

Хромирани акценти и ефектни LED светлини

Въпреки традиционния си SUV силует, CX-90 не е нито крещящ, нито безличен. Детайлите подчертават усещането за висок клас, като включват гланцирана черна решетка, характерна лайсна от тъмен хром и емблема PHEV при по-високите нива на оборудване. Страничните огледала и релсите на покрива в черен пиано лак допринасят за издигането на естетиката над тази на конкурентите. Моделите Premium Sport за 2026 г. разполагат и с черно лого на Mazda, както и с автоматично сгъваеми и затъмняващи се странични огледала.

Стандартните LED фарове и стопове също добавят модерен елемент. Пътепоказателите на Mazda с ефект „пулс“ светват с определена последователност, придавайки на автомобила изчистен и плавен завършек. За разлика отпреди, всички нива на оборудване на Mazda CX-90 PHEV модел 2026 г. ще се предлагат стандартно с 21-инчови джанти.

Технологиите в Mazda CX-90 PHEV: лукс и лекота на употреба

Интериорният дизайн на Mazda постепенно навлезе в премиум територията, а CX-90 PHEV е перфектен пример за напредъка на марката. Технологиите са интегрирани с вкус, екраните са сдържани и почти нищо не създава усещане за евтина пластмаса или за добавен в последния момент елемент. Докато много масови марки разчитат на крещящи дисплеи или трикове, Mazda залага на качество и простота в интериора на CX-90. Повечето седалки в триредовия SUV са изключително комфортни.

За моделната 2026 г. ниво на оборудване Premium Plus на CX-90 PHEV е снабдено със системата за персонализация на водача на Mazda, която преди беше запазена само за върховите модели 3.3 Turbo S. Тя позволява на потребителите да запаметят до две конфигурации за позицията на волана, седалките и външните огледала.

Голям и лесен за използване 12,3-инчов екран

Инфоразвлекателната система с 12,3-инчов екран е голяма и лесна за употреба. Тя предлага ясна графика и интуитивно управление, което допринася за цялостното усещане за лукс и комфорт в купето. Системата е проектирана така, че да не разсейва водача, като същевременно осигурява бърз достъп до всички важни функции.

Технологии и стандартно оборудване

Mazda CX-90 предлага стандартно 12,3-инчово дигитално приборно табло, което е лесно за разчитане, а по-високите нива на оборудване включват и вградена навигационна система. Топ версиите разполагат и с хедъп дисплей, който прожектира навигационни инструкции и данни за скоростта директно на предното стъкло. Любителите на качествения звук ще оценят аудиосистемата Bose с 12 високоговорителя, която осигурява изненадващо богат и ясен звук за този ценови клас.

Богатото оборудване за безопасност също е стандартно и включва системи като:

Система за предотвратяване на челен сблъсък, адаптивен круиз контрол, асистент за следене на мъртвата зона с предупреждение за страничен трафик отзад, система за следене на вниманието на водача и асистент за безопасно излизане от автомобила.

Качество на материалите и вътрешно пространство

Клиентите, които изберат по-високите нива на оборудване, ще се насладят на великолепни седалки, тапицирани с кожа Nappa. Интериорът се отличава и с други първокласни материали като кожен волан, меки на допир повърхности по арматурното табло и декоративни елементи от естествено дърво. Усещането за комфорт се пренася и на трите реда седалки, като почти никъде не се срещат твърди пластмаси.

Въпреки това пространството е най-щедро на първия и втория ред, където мястото за краката е съответно около 106 см и 100 см. На третия ред тази стойност намалява до около 77 см, което го прави по-подходящ за деца или за по-кратки пътувания с възрастни пътници.

Багажното пространство също е на добро ниво. Зад третия ред седалки обемът е около 450 литра. При сгънати втори и трети ред на разположение са над 2100 литра товарно пространство.

Ефективно хибридно задвижване и ниски разходи

Plug-in хибридната версия на CX-90 разполага с батерия с капацитет 17,8 кВтч, която осигурява изцяло електрически пробег до 42 километра. Пълното зареждане от стандартен домашен контакт (120V) отнема около 6 часа и 40 минути, докато използването на зарядна станция тип Level 2 (240V) съкращава времето до едва час и половина.

Подобно на повечето модели на Mazda, надеждността на CX-90 се подобрява с всяка следваща моделна година. Автомобилът, който дебютира на пазара през 2023 г., получава оценка „над средната“ за надеждност от специализирани сайтове за анализ.

Прогнозите сочат, че годишните разходи за поддръжка са около 462 долара. За сравнение, средната стойност при други марки е около 650 долара, а при луксозните конкуренти може да надхвърли 800 долара годишно. Като се добави и гаранцията на задвижването от пет години или 96 000 км, както и допълнителната осемгодишна гаранция (или 160 000 км) за хибридните компоненти, собствениците на CX-90 PHEV могат да спестят значителни суми в дългосрочен план.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации