Големият SUV на Lexus е комфортен за шофиране, а хибридната му система на задвижване предлага сериозна динамика.
Награда за инженерен успех
Lexus интегрира хибридно задвижване във флагманския си SUV, което донесе на компанията награда от Wards 10 Best Engines & Propulsion Systems. Отличието се присъжда за създаването на луксозен автомобил, който е еднакво способен както в градски условия, така и при тежки офроуд предизвикателства.
Членовете на журито отбелязват, че тестовият автомобил, модел 2025 г. LX 700h Ultra Luxury с цена от 141 350 долара, разполага с технология на задвижване, която осигурява плавно и линейно ускорение, характерно за премиум марката на Toyota.
Според Кристи Швайнсберг, член на журито, автомобилът се ускорява светкавично. Тя признава, че е пожертвала малко от горивната ефективност, за да изпита внушителната мощ на LX, като добавя, че човек не би очаквал такава силна динамика от толкова голям и тежък автомобил.
Технически характеристики на системата
Системата на задвижване на LX използва 3,4-литровия V6 двигател с двоен турбокомпресор на Toyota, V35A-FTS. Този агрегат вече беше отличен с награда Wards 10 Best през 2022 г. като част от хибридната система на Toyota Tundra. Във версията за Lexus двигателят използва премиум гориво, за да достигне мощност от 463 к.с. в сравнение с 443 к.с. при Tundra Hybrid. Въртящият момент остава идентичен и за двата модела – 790 Нм.
Двигателят разполага както с директно, така и с порт-впръскване на горивото, като инжекторите са конфигурирани за оптимално изгаряне. Системата включва още два паралелни турбокомпресора с електрически уейстгейт клапани, интелигентна система за променливо газоразпределение с електрическо задействане на всмукателните клапани и бутала със специфичен дизайн.
Последвайте ни в Google News