Мнозина биха се намръщили при идеята за персонализиране на емблематичния Honda CBX1000, тъй като той е култова класика, почитана от мнозина. Въпреки това е почти невъзможно човек да не се въодушеви, когато резултатът изглежда толкова добре, колкото този проект на португалското студио Unik Motorcycles.
Основателите на ателието, Тиаго Гонсалвес и Луис Коста, отдавна са на върха в своята област, така че всеки нов техен проект е истинско събитие. Този впечатляващ CBX, получил името Tatsumaki, е базиран на стандартен модел от 1982 г. от шестцилиндровата гама на Honda.
Цели и технически промени
В общи линии, Тиаго и неговият екип са се стремили да превърнат мотоциклета във впечатляващ „кафе рейсър“ с нео-ретро елементи, като същевременно подобрят представянето му по всякакъв възможен начин. Японската класика е напълно разглобена, като са запазени характерният ръбат резервоар и стоп, за да се съхрани част от оригиналната ДНК. След това е последвала цялостна преработка на шасито, за която от Unik не са пестили никакви средства.
Стандартният заден шарнир е заменен с такъв от Triumph Street Triple, като са извършени всички сложни промени, за да стане възможна тази трансформация. В предната част оригиналните вилки са премахнати и на тяхно място са монтирани обърнати амортисьори от Kawasaki ZX-9 от 1994 г., които са удължени с 60 мм преди монтажа.
Задвижване и колела
Монтирани са нови 17-инчови джанти със спици и за двата края, „обути“ с гуми Dunlop, като задната е с широчина 180 мм. За подобряване на спирачната сила, спирачките са обновени и оборудвани с перфорирани дискове. Огромният редови шестцилиндров двигател е преминал цялостна ревизия, добавена е нова трансмисия с по-къси предавателни числа, а за притока на въздух се грижат висококачествени филтри K&N.
Истинската звезда тук обаче е изпускателната система, изработена по поръчка от неръждаема стомана в конфигурация „шест в шест“. По три ауспуха са разположени красиво от всяка страна на задното колело. Цялата електроника е преработена и се управлява от контролен модул Motogadget с Bluetooth свързаност.
Дизайн и естетика
По отношение на дизайна, Тиаго и Луис са запазили автентичния дух на CBX, но са го направили много по-неподвластен на времето. Обемистите странични куфари са премахнати, а подрамата е скъсена, за да се стегнат пропорциите на мотоциклета в задната част. Опашката и страничните капаци също са модифицирани, което придава на CBX много по-изчистен вид.
Ръчно изработената седалка от черна кожа е произведена в ателието, а задната част е завършена със стойка за регистрационен номер с вградени LED мигачи. Отпред е монтиран спортен калник от фибростъкло, който заменя фабричния. Новият преден спойлер обаче е това, което наистина привлича вниманието. Той наподобява оригиналния, но изглежда далеч по-добре.
Спойлерът обгръща висококачествен LED фар и е завършен с прозрачна слюда, а от двете му страни са прикрепени компактни LED мигачи. В зоната на управление Unik Motorcycles са добавили многофункционален приборен панел, огледала Highsider и клипони. Кормилото е оборудвано с осветени бутони, ръкохватки Motogadget и главна спирачна помпа Magura HC1 за предната спирачка.
Проектът Tatsumaki е завършен с превъзходна цветова схема, която използва предимно черен цвят. Върху спойлера, резервоара и опашката има ярки розови акценти, които предлагат силен контраст и гарантират, че този мотоциклет ще бъде забелязан навсякъде. Но най-вероятно първо ще бъде чут, благодарение на великолепния звук на шестцилиндровия си двигател.
Последвайте ни в Google News