Honda Civic Hybrid: Може би най-добрият избор на пазара?

Ако търсите автомобил за всеки ден, би било пропуск да не разгледате този изключително икономичен хечбек.

Предимства

Бърз и икономичен

Практично хечбек купе

Атрактивна цена

Недостатъци

Дизайнът е привлекателен, но предвидим

Нивата на шум и вибрации все още са проблем

По-висок разход в сравнение със седана и Prius

Положителното ни отношение към настоящото поколение на Honda Civic е добре известно.

Моделната линия Civic е постоянен финалист в конкурса „Автомобил на годината“ – първо през 2022 г. с представянето на 11-ото поколение, а след това и през 2025 г., когато гамата получи сериозно обновяване. Затова не беше изненада, че хечбек версията на Honda Civic Hybrid се нареди сред финалистите и в състезанието за 2026 г.

Динамика, ефективност и практичност

На пръв поглед хибридният Civic Hatchback изглеждаше като сигурен фаворит за спечелването на титлата. Два от шестте ключови критерия в конкурса са представянето и ефективността, а моделът се отличава именно в тези области. Той предлага забавна динамика на шофиране, впечатляващ разход на гориво и практичната си хечбек форма. Предлаган в нива на оборудване Sport и Sport Touring, той е класически универсален автомобил от Honda.

Задвижването се осигурява от нов 2,0-литров четирицилиндров двигател на Honda в комбинация с електромотор, които генерират общо 200 к.с. и 315 Нм въртящ момент. В тестовете това е достатъчно за ускорение от 0 до 100 км/ч само за 6,3 секунди. За сравнение, Toyota Prius, носителят на титлата „Автомобил на годината 2024“, се нуждае от 7,5 секунди за същото упражнение. Още по-важно е, че острото управление и добрият контрол над каросерията правят шофирането по второстепенни пътища изключително приятно. Редакторът Скот Евънс коментира, че автомобилът се управлява прекрасно, като е едновременно приятен в града и доста спортен.

Хибридният Civic има и една интересна и забавна функция: симулирана смяна на предавките. При педал на газта, натиснат докрай, системата за директно задвижване прекъсва за кратко мощността при достигане на максимални обороти. Това създава усещане у водача, че автомобилът има конвенционална автоматична трансмисия. Ефектът е подсилен от изкуствен звук на двигателя, който се възпроизвежда през високоговорителите в купето. Целта на тази система е отчасти да намали монотонния шум при високи обороти.

Безопасност без компромис

Honda Civic Hybrid Hatchback се представя отлично и по критерия за безопасност. Адаптивният круиз контрол и асистентът за поддържане на лентата работят впечатляващо, като уверено поддържат автомобила в центъра на платното при висока скорост. Honda информира водача за работата на тези системи чрез малка графика на Civic на приборното табло, която показва светване на стоповете при реално намаляване на скоростта. На дисплея се изобразява и формата на пътя, като системата го следва с висока точност и показва други автомобили, засечени от камерите и сензорите.

Резултатите от краш тестовете са друга силна страна на Civic. Моделът е отличен с наградата Top Safety Pick+ от американския Застрахователен институт за пътна безопасност (IIHS), което е особено показателно, тъй като изискванията на института станаха по-строги през последните години. В допълнение, автомобилът получава и максималната оценка от пет звезди от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) в САЩ.

Няколко дребни недостатъка

Слабите страни са малко, но си струва да се отбележат. Подобно на версията седан, купето понякога може да бъде шумно. Що се отнася до ефективността, макар разходът от 4,7 л/100 км в града, 5,2 л/100 км извън града и 4,9 л/100 км комбинирано да е впечатляващ, Prius го надминава със своите 4,1/4,2/4,1 л/100 км в най-икономичната си версия и 4,8/4,7/4,8 л/100 км в най-малко ефективната.

Финална оценка

Мнозина от съдиите в конкурса отбелязаха, че Civic Hybrid Hatchback е автомобил, който лесно може да бъде препоръчан, и предвид многобройните му силни страни, не е трудно да се разбере защо. Като цяло, подобно на предишните двама финалисти от моделното семейство Civic, това е автомобил, който има убедителни аргументи да спечели голямата награда. Редакторът Крисчън Сийбоу заяви, че списъкът с неща, които Civic Hybrid Hatchback прави добре спрямо критериите, е изключително дълъг. Според него моделът изглежда добре за хечбек в своя сегмент, интериорът е добре проектиран, просторен е, ефективен, сравнително достъпен и на всичкото отгоре се управлява изключително добре.

Основни спецификации

БАЗОВА ЦЕНА: 34 690 щатски долара

ЦЕНА НА ТЕСТВАНИЯ АВТОМОБИЛ: 35 145 щатски долара

КОНФИГУРАЦИЯ: Хибриден хечбек с 5 места и 4 врати, предно разположен двигател, преден електромотор и предно задвижване

ЗАДВИЖВАНЕ: 2,0-литров редови 4-цилиндров двигател с директно впръскване, работещ по цикъл на Аткинсън, DOHC, 16 клапана, с мощност 141 к.с. при 6000 об/мин и въртящ момент 182 Нм при 4500 об/мин, в комбинация с електромотор с постоянни магнити, генериращ 181 к.с. и 315 Нм

СИСТЕМНА МОЩНОСТ: 200 к.с.

СИСТЕМЕН ВЪРТЯЩ МОМЕНТ: 315 Нм

ТРАНСМИСИЯ: Две едностепенни предавки с фиксирано съотношение

БАТЕРИЯ: 1,1 кВтч литиево-йонна

СОБСТВЕНО ТЕГЛО (РАЗПРЕДЕЛЕНИЕ): 1482 кг (62/38%)

МЕЖДУОСИЕ: 2736 мм

ДЪЛЖИНА x ШИРИНА x ВИСОЧИНА: 4547 x 1801 x 1415 мм

ГУМИ: Goodyear Assurance Finesse, 235/40R18 91W M+S

РАЗХОД НА ГОРИВО (EPA): 4,7 л/100 км градско / 5,2 л/100 км извънградско / 4,9 л/100 км комбинирано

ПРОБЕГ (EPA): 958 км

НАЧАЛО НА ПРОДАЖБИТЕ: Вече в продажба

Резултати от тестове на MotorTrend

УСКОРЕНИЕ 0-97 км/ч (0-60 мили/ч): 6,3 сек

ЧЕТВЪРТ МИЛЯ (402 м): 15,1 сек при 146 км/ч

СПИРАНЕ ОТ 97-0 км/ч (60-0 мили/ч): 34,4 м

СТРАНИЧНО УСКОРЕНИЕ: 0,86 g

ОБИКОЛКА „ОСМОРКА“: 27,6 сек при 0,65 g (средно)

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации