Хибридните SUV модели от среден клас стават все по-популярен избор, тъй като купувачите на нови автомобили дават приоритет на вътрешното пространство, безопасността и ефективността, дори това да означава по-сериозна инвестиция. Honda CR-V и Toyota RAV4 са дългогодишни лидери в този сегмент, което им е изградило солидна репутация, на която много потребители разчитат.
Honda затвърждава лидерството си при хибридните SUV модели
Според официалния доклад за продажбите на Honda за октомври 2025 г., японската марка е успяла да реализира 31 696 индивидуални продажби на модела CR-V. От тях 52% се падат на хибридната версия, което се равнява на приблизително 16 482 бройки. Това отразява ръст на продажбите от 2,8% на годишна база. От началото на 2025 г. досега Honda потвърждава 339 197 индивидуални продажби, което е увеличение от 3,5%.
Как се представя конкурентът RAV4
Поглеждайки конкретно към хибридната гама на RAV4, Toyota съобщава, че е успяла да продаде 15 031 бройки от своя бензиново-електрически модел през октомври 2025 г. Това представлява спад в продажбите от 15,7% в сравнение с октомври 2024 г. От началото на годината досега японската марка е продала 154 477 хибридни екземпляра.
Ако включим и продажбите на плъгин хибридния модел за октомври 2025 г., които са 1 098 бройки, Honda CR-V Hybrid все още остава начело. Въпреки това, цялата гама на RAV4, включително версиите с двигатели с вътрешно горене, отбелязва 39 663 продажби за октомври и 397 797 от началото на годината. Тези резултати са значително по-високи от общите продажби на Honda CR-V, включително нейния бензинов вариант.
По-високата цена не спира успеха на CR-V
Хибридната гама на CR-V модел 2026 г. започва от 35 630 долара за базовото ниво на оборудване Sport с предно предаване. За сравнение, хибридната гама на RAV4 стартира от 32 850 долара, но базовият модел не е с толкова богато оборудване като този на Honda. Версията Trailsport Hybrid за 38 800 долара, налична изключително със задвижване на всички колела, е базирана на базовия модел, но с по-приключенски вид. Нивото Sport-L е по-премиум версия на базовия модел и повишава цената до 38 725 долара. На върха на гамата е Sport Touring с начална цена от 42 250 долара преди опциите. Тези цени не включват таксата за доставка на Honda от 1 450 долара.
Базовият модел се предлага стандартно с 18-инчови черни гланцирани алуминиеви джанти, релси на покрива, изцяло LED фарове и двойни накрайници на изпускателната система. В купето се намират тапицерия от плат с оранжеви шевове, отопление на предните седалки, електрическо регулиране на шофьорската седалка, електрически люк и двузонов климатроник. Включена е и деветинчова инфоразвлекателна система, свързана с аудиосистема с шест високоговорителя и мощност 240 вата, с безжична поддръжка на Apple CarPlay и Android Auto.
Версията Trailsport добавя към стандартното оборудване специални 18-инчови джанти, всесезонни стелки, гуми за всякакъв терен, електрически заден капак, 10,2-инчово дигитално приборно табло, отопляем волан и аудиосистема с осем високоговорителя и мощност 320 вата. Sport-L добавя кожена тапицерия с оранжеви шевове, функция за памет на шофьорската седалка и безжично зарядно за смартфон. Най-високото ниво Sport Touring включва функция за безконтактно отваряне на задния капак, операционна система, базирана на Google, и допълнителни режими на шофиране. То също така разполага с 19-инчови черни гланцирани алуминиеви джанти, премиум аудиосистема Bose и сателитна навигация.
Honda предлага CR-V Hybrid с избор между предно или двойно предаване. И двете версии на задвижването генерират комбинирана мощност от 204 к.с. и 335 Нм въртящ момент, които се предават към колелата чрез eCVT трансмисия. Според компанията ускорението от 0 до 97 км/ч (0-60 мили/ч) отнема 8,0 секунди за варианта с предно предаване и 7,6 секунди за този с двойно. Това прави модела по-малко мощен и съответно по-бавен в сравнение с хибридната гама на Toyota RAV4.
Максималната скорост и при двете версии е ограничена до 179 км/ч. За системата си за двойно предаване Honda използва конвенционален кардан към задните колела, вместо да добавя отделен електромотор на задната ос. Това обяснява защо мощността на модела остава непроменена, независимо от избраната конфигурация. По отношение на тегленето, автомобилът не е най-добрият избор, тъй като капацитетът му е ограничен до едва 454 кг.
Версията с предно предаване е по-икономична
Хибридната система на Honda CR-V използва допълнителна литиево-йонна батерия с капацитет 1,1 кВтч. Според официалните данни на американската Агенция за опазване на околната среда (EPA), разходът на гориво за версията с предно предаване е 5,5 л/100 км в града, 6,5 л/100 км извънградско и 5,9 л/100 км комбинирано. Моделът с двойно предаване отчита малко по-високи стойности – съответно 5,9 л/100 км в града, 6,9 л/100 км извънградско и 6,4 л/100 км комбинирано.
Разходи за притежание и остатъчна стойност
Според анализ на CarEdge, моделът губи 34% от стойността си за пет години, като остатъчната му цена е 23 507 долара. Прогнозираните разходи за същия период включват 5 580 долара за поддръжка, 601 долара за ремонти и 5 814 долара за гориво, базирани на американския пазар.
Данни от iSeeCars потвърждават тази тенденция, като посочват, че CR-V Hybrid губи 43% (или 14 755 долара) от стойността си след пет години, което му отрежда оценка 8.0 от 10 за запазване на стойността. От J.D. Power дават на модела сходна оценка за препродажба – 85 от 100. Към нея се добавят 83/100 за усещане при шофиране, 84/100 за качество и надеждност и 81/100 за обслужване в дилърската мрежа. Така общата оценка от потребителите достига 83 от 100. Цифрите се отнасят за модел 2025 г., като данните за модел 2026 г. все още не са публикувани.
Последвайте ни в Google News