Пазарът на хибридни SUV и кросоувъри бързо се превръща във все по-конкурентен и популярен. Основната причина за това е стремежът на купувачите да намалят месечните си разходи за гориво, дори това да означава по-висока първоначална цена за автомобила. Новото поколение хибридни технологии предлага по-висока ефективност от всякога, без това да е за сметка на динамиката. Производителите от цял свят инвестират толкова сериозно в хибридизацията, че някои от тях дори преосмислят стратегиите си за пълен преход към електрически автомобили. Honda е една от тези компании, като наскоро обяви, че ще се върне към хибридните си корени и ще се фокусира върху бензиново-електрическите задвижвания за сметка на изцяло електрическите модели.
CR-V Hybrid е по-икономичен от RAV4
Хибридните автомобили в САЩ са по-популярни от изцяло електрическите и продажбите им започват да изпреварват тези на някои от най-търсените модели с двигатели с вътрешно горене. Съвременните хибриди постигат впечатляващи резултати за разход на гориво според официалните тестове, без да се налагат сериозни компромиси с динамичните характеристики. В момента Honda CR-V Hybrid е един от най-добрите хибридни SUV модели за потребителите, които поставят ниския разход на гориво на първо място, като дори изпреварва доминиращия в сегмента Toyota RAV4 Hybrid. Този успех е резултат от постоянните и целенасочени инвестиции на компанията в технологиите за хибридно задвижване.
Разход на гориво и пробег: Предимството на Honda
Хибридната система за задвижване на Honda CR-V постига впечатляващ разход на гориво според данните на EPA. За версията с предно предаване стойностите са 5.5 л/100 км в града, 6.5 л/100 км на магистрала и 5.9 л/100 км в комбиниран цикъл. Моделът със задвижване на всички колела регистрира малко по-висок разход, съответно 5.9 л/100 км в града, 6.9 л/100 км на магистрала и 6.4 л/100 км в комбиниран цикъл.
С резервоар с капацитет от 53 литра, вариантът с предно предаване предлага пробег от около 900 км, докато системата за задвижване на всички колела намалява този пробег до 830 км.
Сравнение с Toyota RAV4 Hybrid
Основният конкурент, Toyota RAV4 Hybrid, отчита разход от 5.7 л/100 км в града, 6.2 л/100 км на магистрала и 6.0 л/100 км в комбиниран цикъл. Важно е да се отбележи, че тези стойности се отнасят за версията със задвижване на всички колела, тъй като моделът се предлага само с такава конфигурация. При директно сравнение с AWD варианта на CR-V, предложението на Toyota изглежда по-привлекателно по отношение на икономичността. Пробегът на RAV4 с пълен резервоар достига 910 км.
Версията Woodland на RAV4, оборудвана с по-големи джанти и гуми за всякакъв терен, показва разход от 6.2 л/100 км в града, 6.7 л/100 км на магистрала и 6.4 л/100 км в комбиниран цикъл. Това води до леко намален пробег от 860 км.
Мощност от 204 к.с. за CR-V
Honda предлага CR-V Hybrid с избор между предно предаване или задвижване на всички колела. И двете версии разполагат с комбинирана мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 335 Нм, предавани към колелата чрез eCVT трансмисия. Производителят обявява ускорение от 0 до 100 км/ч за 8.0 секунди за модела с предно предаване и 7.6 секунди за варианта със задвижване на четирите колела. Това прави CR-V по-малко мощен и съответно по-бавен в сравнение с гамата на RAV4 Hybrid.
Максималната скорост и за двете конфигурации на CR-V е ограничена до 180 км/ч. За разлика от някои конкуренти, които използват допълнителен електромотор на задната ос, Honda залага на конвенционална система за задвижване на всички колела. Това обяснява защо мощността остава еднаква и при двете версии. По отношение на капацитета за теглене, моделът не е сред най-добрите в класа си, тъй като е ограничен до едва 450 кг.
Журналистът от CarBuzz, Брет Т. Евънс, отбелязва, че въпреки това автомобилът разполага с достатъчно мощност за изкачване на дълги и стръмни наклони, както и за извършване на изпреварване на двулентов път без особени затруднения.
За сравнение, Toyota RAV4 Hybrid използва 2.5-литров четирицилиндров двигател, работещ по цикъла на Аткинсън. Бензиновият агрегат сам по себе си генерира 176 к.с. и 221 Нм, като системата за задвижване на всички колела се подпомага от два електромотора.
Задвижващата система на Toyota
Toyota не разкрива официално комбинирания въртящ момент за повечето си хибридни модели, но потвърждава, че системната мощност достига 219 к.с. Двигателят с вътрешно горене генерира 176 к.с., докато предният електромотор добавя 118 к.с. и 202 Нм въртящ момент. Задният електромотор осигурява допълнителни 54 к.с. и 121 Нм. Резултатът е ускорение от 0 до 100 км/ч за около 7.6 секунди и максимална скорост от 188 км/ч.
Конкурентно качество и стойност при препродажба
Агенцията iSeeCars оценява високо Honda CR-V Hybrid, като му дава оценка 8.6 от 10 за запазване на стойността и 8.0 от 10 за безопасност. J.D. Power дава на същия модел 85 от 100 точки за стойност при препродажба. Към това се добавят 83 от 100 за усещане зад волана, 84 от 100 за качество и надеждност и 81 от 100 за обслужване в дилърствата. Така общата потребителска оценка достига 83 от 100.
Оценката на J.D. Power за Toyota RAV4 Hybrid също е висока, като моделът получава 80 от 100 за качество и надеждност, което води до общ резултат от 80 от 100. От iSeeCars подкрепят това с още по-висока оценка за запазване на стойността – 9.1 от 10.
Ценовата политика на Honda и стандартното оборудване
Базовата хибридна версия на Honda CR-V, Sport, стартира от 35 630 долара с предно предаване. Срещу 38 880 долара се предлага новата конфигурация Trailsport Hybrid, която е базирана на базовия модел, но с по-авантюристична визия и се предлага ексклузивно със задвижване на всички колела. Нивото на оборудване Sport-L е по-луксозно изпълнение на базовия модел, като цената му е 38 725 долара.
Върховата версия в гамата е Sport Touring, чиято начална цена е 42 250 долара преди добавяне на опции. Към всички цени на CR-V Hybrid трябва да се добави и такса за доставка и обработка в размер на 1350 долара.
Различни нива на оборудване и цени
За сравнение, цените на Toyota RAV4 Hybrid за модел 2025 г. започват от 32 850 долара за базовото ниво на оборудване LE, докато върховата версия Limited достига 41 155 долара.
Toyota предлага разнообразие в гамата си с включването на специалното оборудване Woodland Edition, което струва 36 070 долара. Тази версия е базирана на ниво XLE, но добавя множество елементи с офроуд вдъхновение в екстериора и интериора.
Стандартното ниво на оборудване XLE се предлага на цена от 34 360 долара, докато по-високото XLE Premium изисква бюджет от 37 250 долара. Спортно ориентираните версии са Hybrid SE за 35 545 долара и XSE за 38 510 долара.
Към всички цени на RAV4 Hybrid се добавя такса за доставка в размер на 1350 долара.
Последвайте ни в Google News