Honda CR-V Hybrid: SUV моделът, който прави почти всичко както трябва

Подобренията при съвременните автомобили често водят до създаването на по-завладяващи и приятни за шофиране модели. Такъв е случаят и с хибридния SUV на Honda. Хибридната версия на CR-V е не само по-добра за управление, но и достатъчно ефективна и практична, за да бъде един от най-продаваните автомобили в своя клас.

В днешно време повечето хибридни SUV модели на пазара предлагат отлични качества. Изборът между тях е силно субективен и зависи от личните предпочитания. Въпреки това, Honda CR-V Hybrid модел 2026 г. се отличава като автомобил, който изпълнява почти всяко изискване безупречно.

Спортен характер и иновативна система

Превъзходството на Honda CR-V Hybrid започва с неговата хибридна система e:HEV. Това е серийно-паралелен хибрид, подобен на този на Toyota, което означава, че двигателят с вътрешно горене може да действа като генератор или директно да задвижва колелата. Реализацията на Honda обаче е по-специфична. Макар компанията да използва терминa „e-CVT“, това се прави основно за улеснение. При ниски скорости или слабо натоварване двигателят основно зарежда батерията. Едва при по-висока скорост или нужда от повече мощност системата e:HEV използва един от двата заключващи съединителя, за да свърже директно двигателя с колелата.

В резултат на това, при ниски скорости автомобилът се усеща изключително отзивчив и плавен, тъй като се задвижва предимно от електричество. При високи скорости, когато двигателят се свърже със задвижването, се активира функция, наречена Linear Shift Control. Тя симулира смяна на предавки, като по този начин намалява монотонния шум от двигателя, който понякога разваля усещането при шофиране на хибрид. Всички тези мерки правят системата на Honda отзивчива, плавна и с доза спортен характер.

Ефективност на първо място

Като добре проектирана хибридна система, e:HEV прави CR-V Hybrid и изключително икономичен. Версията с предно предаване (FWD) постига комбиниран разход на гориво от около 5,9 л/100 км. Това ѝ дава леко предимство пред RAV4 Hybrid, чийто стандартен електронен AWD има комбиниран разход от 6,0 л/100 км. При директно сравнение на версиите със задвижване на четирите колела обаче, CR-V Hybrid AWD отчита комбиниран разход от 6,4 л/100 км, което е малко повече от RAV4 Hybrid. Причината е, че Honda предпочита механична AWD система, за разлика от електронната на Toyota.

Усещане зад волана и практичност

Още при стартиране на автомобила, плавността е първото нещо, което прави впечатление. От преобладаващо електрическото задвижване до отзивчивостта на системата, хибридната технология e:HEV на Honda предлага различен вид финес. Управлението също е добре настроено, като балансира между комфорт и спортно усещане.

Honda традиционно се справя отлично с качеството на возене, като окачването с дълъг ход позволява на CR-V да се справя с неравностите. Същевременно то е достатъчно твърдо, за да поддържа каросерията стабилна дори при вълнообразни участъци по магистралата, което допринася за добрия баланс при управление.

Воланът на CR-V Hybrid също е директен. Бързото му предавателно число създава усещане за пъргавина и прецизност. Макар да не предлага най-добрата обратна връзка от пътя, той е един от най-острите в сегмента. Един от малкото недостатъци на модела е шумоизолацията. Макар автомобилът да не е шумен, в сравнение с конкурентите си, моделите от гамата на CR-V като цяло изглеждат с една идея по-слабо изолирани.

Функционален и добре обмислен интериор

По отношение на дизайна, CR-V не се стреми да печели награди за стил, но предлага привлекателен и изчистен вид както отвън, така и отвътре. За модел 2026 г. Honda добавя новото ниво на оборудване TrailSport, което изглежда по-здраво и подготвено за приключения, макар единственото реално подобрение за офроуд да са всетеренните гуми. В интериора CR-V Hybrid получава и по-богато стандартно оборудване, като деветинчова инфоразвлекателна система вече е стандартна. Всички версии освен базовата Sport Hybrid разполагат и с по-голямо 10,2-инчово приборно табло и електрически заден капак. По-високите нива на оборудване предлагат премиум екстри като аудио система Bose, вградени услуги от Google, отопляем волан, безконтактно отваряне на багажника и 19-инчови гланцирани черни джанти.

Пространството в купето е изобилно, с много места за съхранение, а цялостното усещане е за здравина, без интериорът да изглежда прекалено утилитарен. Използвани са достатъчно меки на допир материали и сатенени сребристи акценти, които допринасят за премиум усещането. Вертикалният дизайн на каросерията осигурява много вътрешно пространство, но един от компромисите при хибридния модел е премахването на резервната гума, тъй като батерията заема мястото под пода на багажника.

Поглед към конкуренцията: Новият RAV4 Hybrid

Ако търсите хибриден SUV, който изпълнява почти всичко правилно, може би си струва да изчакате и Toyota RAV4 Hybrid модел 2026 г. Напълно преработен за следващата моделна година, RAV4 Hybrid се очаква да получи значителни подобрения, които трудно могат да бъдат пренебрегнати.

Въпреки че RAV4 Hybrid модел 2026 г. използва същата платформа TNGA-K като досегашния модел, тя е претърпяла сериозни промени. Новият дизайн на каросерията придава на кросоувъра значително по-отчетлив и спортен вид, особено при plug-in хибридния вариант GR Sport. Хибридната система също е обновена, като вече използва петото поколение Toyota Hybrid System (THS V). Тя осигурява увеличена мощност до 226 к.с. за версията с предно предаване или 236 к.с. при задвижване на всички колела, което е стъпка напред спрямо досегашните 219 к.с.

Благодарение на значителните подобрения по шасито на платформата TNGA-K, може да се очаква новият RAV4 Hybrid да предложи по-добра управляемост и пътно поведение. От Toyota дори обещават, че уникалните настройки на окачването и кормилното управление на варианта GR Sport ще допринесат за превръщането на популярния RAV4 в спортен кросоувър.

Технологии на фокус

Друго огромно подобрение при Toyota RAV4 Hybrid модел 2026 г. е богатото стандартно оборудване. Всички версии ще разполагат с 12,3-инчово дигитално приборно табло, както и с избор между 10,5- или 12,9-инчов сензорен екран за инфоразвлекателната система. И двете опции ще работят с новата операционна система Arene. Всъщност най-голямото технологично обновление получават именно по-ниските нива на оборудване. Остава само надеждата, че увеличението в цената няма да бъде твърде драстично.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации