Най-популярният SUV на Honda вече е готов за разходки извън утъпкания път
Подобно на дете, което най-накрая се съгласява да отиде на семеен къмпинг, Honda CR-V обува туристическите си обувки и се отправя на лек преход – но само ако не е твърде стръмно или трудно. Honda се стреми да привлече всеки потенциален купувач на компактен SUV, а една от малкото непокорени територии досега беше движението извън асфалта. Точно тук се появява новият CR-V TrailSport, който ще се предлага само с хибридно задвижване.
Нивото на оборудване TrailSport вече е познато на собствениците на други модели на Honda. Ridgeline, Passport и Pilot предлагат такава версия, която добавя по-сурова визия и оборудване за лек офроуд. При CR-V TrailSport модел 2026 г. промените по оборудването не са толкова мащабни, но не са и чисто козметични. Целта на Honda е собствениците наистина да не се притесняват да изцапат автомобила си.
Задвижване и позициониране в гамата
Версията CR-V TrailSport се позиционира между нивата на оборудване Sport и Sport-L със задвижване на четирите колела, а началната цена в САЩ е 40 195 долара. Задвижването е същото като при останалите хибридни модификации – 2,0-литров четирицилиндров двигател, съчетан с два електромотора, които осигуряват системна мощност от 204 к.с. и въртящ момент от 335 Нм. Тази комбинация не превръща автомобила в ракета и не се очаква новият TrailSport да подобри времето за ускорение от 0 до 100 км/ч от 7,9 секунди, постигнато при теста на Hybrid Sport Touring модел 2023 г. Въпреки това мощността е напълно достатъчна за изпреварване на по-големи превозни средства по магистралата или за изкачване на хълмисти участъци.
Макар CR-V да не е сред най-бързите автомобили на пазара, той предлага изключително плавна возия и управление, което напомня повече на седан Accord, отколкото на SUV с по-висок пътен просвет. Позицията на седене е удобна, управляемостта е сравнително неутрална, спирачките са предвидими, а окачването е стегнато, но не прекалено твърдо. То няма да разклати покупките в багажника или спящите бебета, но същевременно позволява ентусиазирано шофиране по приятен път.
Новости за моделната година
От 2017 г. насам CR-V е най-продаваният модел на Honda, като през 2024 г. продажбите надхвърлиха 400 000 броя. Повече от половината купувачи избират хибридната версия. Това е лесно обяснимо, тъй като тя се предлага както с предно, така и със задвижване на четирите колела (TrailSport е само със задвижване на четирите колела) и предлага отличен разход на гориво. Комбинираният разход на TrailSport по цикъла EPA е 6,7 л/100 км, което е с малко повече спрямо другите хибридни версии със задвижване на четирите колела. За модел 2026 г. промените в гамата на CR-V са минимални – няколко козметични детайла като черни рамки на прозорците за хибридните модели, нови дизайни на джантите и повече стандартни технологии, включително безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto.
Какво отличава TrailSport?
Най-голямата разлика между TrailSport и останалите хибридни версии е комбинацията от джанти и гуми. Вместо гланцирани черни джанти с всесезонни гуми, TrailSport е оборудван със специфични за модела 18-инчови джанти в цвят Shark Gray, „обути“ с гуми за всякакъв терен Continental CrossContact ATR с размер 235/60R-18. Пътният просвет не е увеличен, така че не очаквайте да преминавате през паднали дървета или големи скали, но ще имате малко повече сцепление на пръст.
Другата характеристика, която прави TrailSport нещо повече от козметичен пакет, е обновената система за управление на сцеплението. Докато предишните CR-V със задвижване на четирите колела можеха да разпределят въртящия момент в съотношение до 60/40 между предния и задния мост, моделите от 2026 г. могат да достигнат съотношение 50/50. Това означава, че повече тяга може да бъде изпратена към задните колела, за да подпомогне измъкването от хлъзгави ситуации. Системата също така разпознава по-добре кои колела превъртат и изпраща повече задвижваща сила към тези със сцепление, като същевременно прилага спирачно усилие върху губещите сцепление.
Honda демонстрира тази система на специални метални ролки, които симулират ситуация, в която няколко колела нямат контакт със земята. Демонстрацията показа, че TrailSport модел 2026 г. успява да се измъкне от ситуация, в която модел 2025 г. остава на място с превъртащи колела. Това не означава, че ще заседнете в плаващи пясъци с вашия CR-V модел 2025 г., а просто че може да се наложи да положите повече усилия, за да се измъкнете от място, през което модел 2026 г. вече преминава безпроблемно.
Останалите характеристики на TrailSport са предимно визуални. Версията има свой специфичен цвят – Ash Green Metallic, приглушен перлен нюанс на градински чай. Автомобилът няма метални защитни кори под купето, но долната част на броните има сребрист декоративен елемент. Малки оранжеви емблеми с планини обозначават името TrailSport отпред, отзад и на подглавниците в интериора. Оранжеви акценти има и по шевовете на седалките, амбиентното осветление и гумените стелки.
Усещане зад волана
Тестът на пътя потвърди всички предишни наблюдения за шестото поколение CR-V. Гумите за всякакъв терен не добавят забележим шум или твърдост към возията, а TrailSport продължава да се управлява и спира добре. Интериорът е просторен, местата за съхранение и товарното пространство са отлични, а сгъваемите задни седалки с регулируем наклон са достатъчно удобни както за деца, така и за домашни любимци. Автомобилът все още не е бърз и може да бъде малко шумен при пълно натоварване на двигателя, но в града четирицилиндровият агрегат утихва и се чува единствено електрическото му жужене.
Времето за офроуд тест с CR-V TrailSport беше ограничено до няколко обиколки на мотокрос писта, но сцеплението беше добро, а системата за контрол при спускане по наклон позволи на автомобила да се справи със стръмните участъци без прекомерно използване на спирачките. CR-V TrailSport вероятно не може да навлезе много по-дълбоко в дивата природа от своите събратя, но гумите за всякакъв терен и новият софтуер за управление на сцеплението могат да направят напускането на асфалта по-малко стресиращо за тези, които обичат да прекарват уикендите далеч от града.
compact SUV adventure, Honda CR-V TrailSport, hybrid SUV off-road