Acura ILX, компактният седан, чието производство беше прекратено през 2022 г. за сметка на новата Integra, е обект на сериозна сервизна акция. Тя засяга 70 658 автомобила, произведени за моделните години от 2016 до 2020 г. Засегнатите бройки са сглобени в завода в Мерисвил, Охайо, в периода между 9 октомври 2014 г. и 29 януари 2020 г.
Техническата причина за проблема
Според официалната документация на Honda, остатъчен пластификатор в маркуча на казанчето за спирачна течност може да я замърси. Това състояние причинява деформация на вторичното уплътнение на главния спирачен цилиндър. Топлината от двигателя допълнително разширява уплътнението, което потенциално позволява изтичане на спирачна течност при плавно натискане на педала.
В резултат на това спирачният педал губи своята твърдост, а спирачният път се увеличава, което повишава риска от инцидент. От Honda обясняват, че основната причина за неизправността е краткият интервал между производството на маркуча и монтажа му в автомобила. Доставчик на главния спирачен цилиндър е фирмата Astemo Ueda.
Хронология и решение на компанията
Honda научава за проблема още през декември 2015 г. след оплакване от собственик на ILX за периодична загуба на налягане в спирачния педал. През октомври 2021 г. компанията стартира официално разследване, след като получава допълнителни доклади за подобни случаи. Към днешна дата са регистрирани 192 гаранционни иска, подадени в периода между 16 януари 2015 г. и 5 декември 2025 г. За щастие, няма данни за пострадали в резултат на описания дефект.
Засегнатите автомобили ще бъдат ремонтирани безплатно, като главният спирачен цилиндър ще бъде заменен с подобрена част. Новият компонент разполага с преработено уплътнение, изработено от различен материал, за да се осигури надеждност. Дилърите са били уведомени на 12 декември 2025 г., а собствениците трябваше да бъдат информирани по пощата не по-късно от 2 февруари 2026 г.
Допълнителна информация
VIN номерата на засегнатите автомобили, произведени за американския пазар, започват с „19U“ за лек автомобил Acura, последвано от „DE2“, което обозначава 2.4-литровия атмосферен двигател с осемстепенна трансмисия. Преди модел 2016 г. ILX се предлагаше с ръчна скоростна кутия, петстепенен автомат и хибридна версия.
Наследникът на модела, Integra, е значително по-скъп, като цените за модел 2025 г. започват от 33 000 долара. Базовият вариант се задвижва от 1.5-литров турбо двигател с 200 к.с. Тъй като споделя техника със Civic Type R, върховата версия Integra Type S разполага с 2.0-литров турбо двигател. Тя се предлага само с ръчна скоростна кутия на цена от 52 900 долара.
Последвайте ни в Google News