Honda не очакваше такъв интерес към новия Prelude, списъците с чакащи растат

Възраждането на Honda Prelude се превърна в истинска сензация. Клиентите се редят на опашка, търговците изпитват трудности да отговорят на търсенето, а самата компания признава, че никога не е очаквала толкова високо ниво на интерес. Заради огромния шум около модела много дилъри в Япония дори временно спряха да приемат нови поръчки, въпреки че Honda планира да увеличи производството, за да удовлетвори нетърпеливите купувачи.

Хибридно купе за новата ера

Новият Prelude не е просто копие на своите предшественици. Това е хибридно купе, създадено за ерата на електрическия транспорт и възродено след дълго отсъствие. Автомобилът се отличава с широка, ниска и динамична стойка с пропорции, характерни за спортен автомобил.

Под ламарините се крие познатото хибридно задвижване на Honda, което вече се използва в Civic Hybrid. То комбинира 2,0-литров четирицилиндров двигател с директно впръскване, работещ по цикъла на Аткинсън, с електрически мотор.

Бензиновият двигател генерира 143 к.с. и 182 Нм въртящ момент, докато електрическият мотор осигурява 184 к.с. и 315 Нм. Общата системна мощност е 203 к.с. и 315 Нм въртящ момент.

Окачването и шасито използват компоненти, споделени със Civic Type R, като предно окачване с двойни носачи, адаптивни амортисьори и прецизни структурни настройки. От Honda подчертават, че е обърнато внимание и на ежедневната практичност – задният капак в стил „лифтбек“ позволява превозването на дълги предмети, куфари и дори чанти за голф.

Ахилесовата пета на модела

Интересен факт е, че първите поръчки идват предимно от купувачи на възраст между 50 и 60 години, които или сменят стария си автомобил, или добавят втора кола към семейния гараж, а не от млади ентусиасти, търсещи висока производителност.

Въпреки новия дизайн, задвижването на Prelude се оказва неговото слабо място. Хибридната система с предно предаване осигурява малко над 200 к.с., което се смята за скромно за автомобил, позициониран като спортно купе. Директното задвижване на хибридната система, което не използва традиционна многостепенна скоростна кутия, означава, че на модела може да му липсва рязкостта или усещането за обороти, характерни за чистокръвен спортен двигател.

При ежедневна употреба, независимо дали става дума за изпреварване на магистрала или по-динамично шофиране, Prelude може да не се усеща толкова спортен, колкото изглежда. Симулацията на превключване на предавки (S+ Shift) не успява напълно да прикрие ограниченията на хибридната архитектура.

Бъдещи планове и надежди

Сред ентусиастите обаче се носят слухове, че в бъдеще може да се появи и версия с ръчна скоростна кутия. Нейната поява, съчетана с малко повече мощност, би била сериозен стимул за пуристите, които са очаквали повече от новия Prelude.

Honda официално потвърди, че възроденият модел ще се предлага на американския пазар в края на 2025 г. като модел 2026 г. Когато Prelude стъпи на американска земя, може да се очаква подобен скок в търсенето и вероятно дълги списъци с чакащи, точно както се случи при първоначалното му представяне в Япония.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации