Трите концепции, представени на Japan Mobility Show
На автомобилното изложение Japan Mobility Show 2025 Honda представи за първи път пълната си гама 0 Series, която включва моделите 0 Saloon, 0 SUV и 0 α (Alpha). И трите са изцяло електрически концепции. Въпреки че Saloon и SUV бяха показани по-рано през годината на изложението CES 2025, моделът Alpha дебютира официално в Токио. С тази премиера Honda категорично заяви, че бъдещето на марката е електрическо. В същото време, в съседни зали на изложението, азиатски производители като BYD, Hyundai и Kia също показваха своите електрически автомобили. Новите концепции на Honda представляват сериозна промяна спрямо актуалния дизайн на марката, но остава въпросът дали японският производител може да изгради успешно наследство на фона на предизвикателствата на пазара на електромобили.
Honda има смесена история в света на електрическите автомобили. В Япония и Европа компактният Honda e беше лансиран през 2020 г., но производството му беше спряно само четири години по-късно поради слаби продажби. Макар моделът да предлагаше симпатичен външен вид, уютен интериор и много технологии, той беше твърде скъп – с цена от около 35 000 долара по онова време, като за съжаление предлагаше твърде малък пробег и ограничено вътрешно пространство.
Успоредно с това Honda разработва и електрически модели, насочени към китайския пазар, със солидна гама от седани и SUV автомобили, предлагани ексклузивно в Китай. Те обаче са посрещнати със смесен успех, тъй като китайските потребители често предпочитат местни производители като BYD. От друга страна, нещата за Honda се развиват добре на северноамериканския пазар, където изцяло електрическият Prologue, разработен в сътрудничество с General Motors, се радва на успех.
За следващата глава от своята електрическа стратегия, Honda работи по пускането на новата си гама електромобили през 2027 г., като първоначално ще се насочи към пазарите в Япония и Северна Америка. Според говорител на компанията, това ще даде на автомобилния производител две години за пътни тестове на бъдещите модели.
Super-ONE: Допълнителен поглед към електромобилите
Honda не залага всичко само на гамата 0 Series. Японският производител разкри и друг електрически автомобил, който привлече сериозно внимание. Прототипът Super-ONE е компактен електромобил, който се опитва да съчетае ежедневна практичност и динамично шофиране. Той е изграден върху лека платформа, заимствана от моделите от N-серията. Силуетът му изглежда познат, тъй като включва някои дизайнерски елементи от актуалните N-модели на Honda, но Super-ONE подчертава своя спортен характер с широка стойка и изпъкнали калници за повече стабилност.
Въпреки че Super-ONE ще бъде електрически, Honda не иска това да бъде пречка за удоволствието от шофирането. Автомобилът ще разполага със симулирана 7-степенна трансмисия, която създава усещане за смяна на предавките, съчетана със системата Active Sound Control, която ще генерира виртуален звук на двигател в купето.
Планира се моделът да бъде пуснат на пазара в Япония през 2026 г., като впоследствие ще се предлага и във Великобритания и на други азиатски пазари.
Как Honda ще се отличи на фона на растящата конкуренция?
Крайната цел на Honda е преход към изцяло електрическо бъдеще. Но в условията на постоянно променящ се автомобилен климат, компанията възнамерява да не прибързва и да се адаптира към тенденциите. Производството на двигатели с вътрешно горене и хибриди няма да бъде прекратено скоро. Според говорител на Honda, силата на компанията се крие в предлагането на оптимална комбинация от автомобили. Honda не планира рязък преход от двигатели с вътрешно горене към електрически, а ще се адаптира към различните пазари – стратегия, която досега се е доказала като успешна за тях.
Главният дизайнер на Honda, г-н Манабу Фурунака, коментира предизвикателствата, които предстоят, и как компанията ще се справи с конкурентната индустрия. Той заяви, че Honda е готова за предизвикателството да расте в един все по-електрифициран сектор. Според него, те искат да създават автомобили, каквито другите не правят, и биха искали клиентите да избират Honda, защото виждат колко различни са техните продукти. „Мисля, че това е шанс за нас“, заключи той.
Последвайте ни в Google News