Honda Outlier: Концептуален електрически мотоциклет с уникален преден панел

Honda разкрива концепцията EV Outlier

По време на изложението Japan Mobility Show 2025 Honda представи своята концепция EV Outlier – електрически мотоциклет с наклонен преден панел и дълбока седалка. Вместо типичната къса или изцяло открита предна част, концептуалният мотоциклет разполага с полупрозрачен панел с формата на качулка, който придава на силуета плавен и цялостен вид. Тази дизайнерска тема продължава и при седалката, която е визуално слята с панела на двигателя в един общ елемент.

Проектът е част от стратегията на Honda за навлизане в пазара на електрически мотоциклети и е ръководен от дизайнера Юя Цуцуми, който е отговорен за идеята, структурата и модела. Концепцията EV Outlier е продължение на по-ранните електрически модели на Honda, наречени EV Fun Concept и EV Urban Concept, които бяха представени на международното изложение за мотоциклети EICMA през 2024 г.

Ниска седалка за по-близък контакт с пътя

Дизайнът на EV Outlier следва философията на Honda, наречена „Precision of Intrinsic Design“, която се фокусира върху съответствието между формата на електрическия мотоциклет и неговата функция. В този случай батерията е разположена в централната черна част на рамата, докато останалите електронни компоненти са отделени. Това осигурява ясна подредба и показва как работи всяка част. Мотоциклетът разполага с мотори, вградени както в предното, така и в задното колело, което позволява директно предаване на мощността към пътя и дава повече контрол на водача.

Рамата и каросерията са изработени от комбинация от леки метални и пластмасови материали. Хоризонталното окачване е разположено под основното тяло, което позволява по-ниска височина на седалката и променя усещането на водача. Предната част има допълнителен обем, за да подчертае ниската позиция на седене, а панелите на каросерията използват опушен прозрачен материал, който разкрива вътрешните компоненти. Височината на седалката е по-ниска в сравнение със стандартните мотоциклети на Honda, тъй като целта на дизайнера е водачът да бъде максимално близо до пътя.

Камери заменят традиционните огледала

В зоната на кормилото е разположено тънко и широко дигитално приборно табло, а огледалата са заменени от камери. Дисплеят е разделен на два екрана: горният показва стандартни данни за движението, докато долният предоставя информация за мощността на моторите, баланса на въртящия момент между предното и задното колело, както и режимите на каране. Водачът може да превключва между различните режими, като допълнителният дисплей показва промените в мощността на моторите в реално време.

По време на разработката дизайнерският екип е използвал пробни модели, за да тества пропорциите, тъй като електрическите мотоциклети имат различни вътрешни компоненти и старите правила за дизайн на бензинови машини не са приложими. За концепцията EV Outlier екипът на Honda използва модулни компоненти за каросерията, за да направи превозното средство гъвкаво за бъдещо развитие или поддръжка.

Въпреки че компанията планира да разшири гамата си от електрически мотоциклети, EV Outlier засега остава дизайнерска концепция, а не сериен модел, служейки като основа за бъдещи разработки.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации