Honda Super-One: Първи преглед на миниатюрния електрически прототип

Япония е страна, изпълнена с контрасти – общество, което се люшка между древни традиции и съвременна динамика, и култура, определяна от любопитни обичаи и анимационни герои. За посетителите това е едновременно объркващо и вълнуващо преживяване.

Същото важи и за автомобилите, като никой сегмент не илюстрира това по-добре от „kei-jidosha“ – японският термин за „леко превозно средство“. По-известни като Kei автомобили, тези симпатични машини представляват най-малката категория превозни средства, допуснати до движение по магистралите в Япония. Те са ограничени до максимален обем на двигателя от 0,66 литра, дължина до 3,4 метра, широчина до 1,48 метра и височина до 2 метра. Въпреки тези строги ограничения, Kei автомобилите се предлагат в голямо разнообразие от каросерии, включително спортни модели, камиони и ванове.

Тези автомобили обаче остават недостъпни за пазари като Европа и Северна Америка, тъй като тяхната олекотена конструкция не отговаря на местните стандарти за безопасност при сблъсък.

Напоследък японските производители започнаха да предлагат и изцяло електрически Kei автомобили за вътрешния пазар. Един от най-новите такива модели е Honda N Van e:, който е вторият представител в новата и разрастваща се гама от електрически Kei автомобили на компанията.

Какво представлява Honda Super-One Prototype?

Според Honda, прототипът Super-ONE е разработен като компактен електрически автомобил, чиято цел е да превърне ежедневното придвижване във вълнуващо преживяване. С други думи, той е създаден за удоволствие от шофирането. Олекотеният Super-One има широко шаси, широки гуми и нисък център на тежестта благодарение на централно разположената батерия – всичко това допринася за забавна динамика на пътя. Все още няма информация за капацитета на батерията, което би дало представа за пробега на малкия автомобил. Знаем обаче, че максималната мощност е 47 кВт (63 к.с.).

Прототипът Super-One следва традициите на японските Kei автомобили, но се отличава с някои дизайнерски решения като изпъкнали калници и аеродинамични въздуховоди отпред и отзад. Интериорът на тествания прототип не беше завършен, но разполагаше с отлични спортни седалки – нещо нетипично за стандартен Kei автомобил. Името Super-One, според Honda, символизира целта на компанията да създаде автомобил, който надхвърля конвенционалните норми („супер“) и предлага уникална за марката стойност („единствен“).

Какво е режим Boost в Honda Super-One?

Прототипът на Honda Super-One въвежда за първи път режим Boost – софтуерно активирана система, която при включване увеличава мощността на автомобила.

Освен това, този спортно ориентиран режим симулира седемстепенна скоростна кутия със съответните превключвания нагоре и надолу, звукови ефекти от двигателя и визуални индикации. Това не е първата подобна технология в индустрията, тъй като Hyundai вече представи подобна система, напомняща за видеоигра, в електрическия Ioniq 5 N. Идеята е усещанията от шофирането на автомобили с двигатели с вътрешно горене да бъдат пренесени в света на електрическите превозни средства, които някои традиционалисти намират за скучни поради почти пълната им тишина.

Къде е тестван прототипът Super-One?

Въпреки че носи обозначението „прототип“, от Honda съобщават, че изцяло електрическият Super-One е преминал тестове на различни пътни настилки и при разнообразни климатични условия в Япония, Великобритания и други азиатски държави. Автомобилът беше представен за първи път миналия юли, когато концептуалният модел Super EV Concept, послужил за основа на прототипа Super-ONE, взе участие в легендарното изкачване на хълма по време на Фестивала на скоростта в Гудууд.

Какво е усещането зад волана на Honda Super-One?

Определението „удоволствие от шофирането“ е напълно заслужено. Още от първите моменти зад волана на прототипа на тестовата писта на Honda в центъра за изследвания и разработки в Точиги, усещането е изключително позитивно. Въпреки че Super-One може да не впечатлява с чистокръвен спортен дизайн, той напълно компенсира това с поведението си на пътя. Въпреки скромната си мощност, ускорението е бързо и, както се очаква от електромобил, напълно линейно. При спиране за първия ляв завой след дългата старт-финална права, автомобилът остава стабилен и запазва траекторията си с минимално накланяне на каросерията. Широкото шаси и гуми осигуряват отличен контакт с настилката през цялата обиколка, без усещане за достигане на предела на възможностите. Преминаването през тесните S-образни завои е истинско удоволствие, а управлението е изненадващо твърдо и реагира бързо дори на най-малките корекции. Мощността е достатъчна, но на дългата права при напълно натиснат педал на газта се усеща нужда от още тяга. При следващата обиколка, на излизане от последния завой към правата, беше активиран режимът Boost, който веднага оправда името си. Усеща се значително увеличение на мощността, а ускорението по правата е много по-бързо в сравнение с предходната обиколка. Инженерите на Honda не разкриват с колко точно се увеличава мощността, но усещането е за около 20% повече. Макар симулираните елементи при електромобилите да не се харесват на всеки, в условията на писта изкуствено генерираният звук определено допринася за по-вълнуващо преживяване. Предните спортни седалки предлагат отлична странична опора и изглеждат достатъчно удобни за ежедневна употреба. Същото обаче не може да се каже за задните седалки. Въпреки че осигуряват добро пространство за главата и краката, те самите са доста обикновени.

Шофирането на японски „кей“ автомобил (свръхкомпактен градски модел) винаги напомня за картинг, а този изцяло електрически вариант издига преживяването до територията на Mario Kart.

Къде ще се продава Honda Super-One?

За съжаление, моделът не е предвиден за европейския пазар.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации