Колекционерският модел на Hot Wheels е украсен с традиционните състезателни ивици на Yenko, които преминават през предния капак, покрива и страните на автомобила. Особено внимание е обърнато на по-изразения отвор на предния капак, който е препратка към оригиналния дизайн на Nova SS. Като интересен детайл, целият преден капак може да се премахне, за да могат феновете да видят детайлно пресъздадения V8 двигател с висока мощност. Графични надписи „Yenko“ и „Nova“ украсяват задната броня и капака на багажника, а точно под емблемата на Chevrolet на предната решетка се намират инициалите „SYC“ – препратка към неофициалното име на серията „Yenko Super Car“. Както е обичайно за ексклузивните продукти от серията RLC на Hot Wheels, са добавени и специални детайли – в случая това са ексклузивните за Mattel джанти Real Riders Pro Strip, обути с гуми Goodyear. Предното и задното стъкло са с леко затъмняване, а интериорът е изцяло изпълнен с металически ефект, включително напълно боядисани превключватели и уреди на приборното табло. Този модел, посветен на един от най-редките muscle автомобили на 60-те години, се предлага в комплект с акрилна кутия и декоративен калъф.
Как Nova SS се превърна в основен модел за Chevrolet
Въпреки че Nova се произвежда за сравнително кратък период – пет поколения от достъпния компактен модел излизат между 1962 и 1979 г., с кратко възраждане между 1985 и 1988 г. – икономичният седан на Chevrolet преминава през значителни промени в характера си. Първоначално само ниво на оборудване за модела Chevy II, Nova се превръща в самостоятелен модел от 1969 г. нататък. С тази промяна идват по-агресивен и мускулест външен дизайн, по-дълго междуосие и профил с къса задна част, както и богато разнообразие от двигатели – от 2.5-литров редови четирицилиндров до 7.0-литров V8 „small-block“ с мощност 425 к.с.
Сред няколкото специални версии на седана, вариантът Super Sport (SS) е бил ключов. Той е разполагал с двигател с висока мощност – обикновено V8 с обем 5.7 литра, който е можел да бъде заменен с „big-block“ агрегат с до 375 к.с., – подобрено окачване и различни козметични елементи. За съжаление, заради все по-строгите американски регулации за вредни емисии, от 1971 г. нататък версията SS се продава по-скоро като пакет, фокусиран върху визията и управляемостта, вместо като истински muscle автомобил, готов да се конкурира с Ford.
Последвайте ни в Google News