Докато останалата част от индустрията продължава да произвежда еднотипни кросоувъри с капковидна форма, които изглеждат сякаш са проектирани в един и същи аеродинамичен тунел, Hyundai представи концептуалния CRATER. Това е висок, ръбат и безкомпромисен електрически всъдеход, който създава усещането, че е скициран на салфетка в базов лагер, някъде на над 4500 метра височина.
Удължена рама и сериозни възможности
Създаден върху най-дългото междуосие, използвано досега на платформата E-GMP, с разстояние от 2950 мм между осите, CRATER побира батерия с капацитет до 110 кВтч под напълно равен под. Шасито е повдигнато достатъчно високо, за да са нужни три стъпала за достъп до купето. Задвижването се състои от два синхронни двигателя с постоянни магнити – един с мощност 215 к.с. отпред и втори с 268 к.с. отзад.
Общата им мощност достига 482 к.с. и 700 Нм въртящ момент, които са достатъчни за ускорение от 0 до 100 км/ч за под пет секунди. От Hyundai твърдят, че пробегът на автомобила ще надхвърля 515 км.
Въртящи се седалки, падаща веранда и офроуд способности
В интериора самостоятелните седалки на втория ред се въртят на 180 градуса към сгъваем трети ред, а от тавана се спуска 42-инчов екран. Между предните седалки е разположено хладилно чекмедже. Задната врата се превръща в истинска веранда с LED осветление и водоустойчиви високоговорители, докато релсите на покрива са структурни елементи и могат да издържат натоварване до 150 кг. Предното окачване е тип MacPherson с амортисьори с честотно-селективно демпфериране, а отзад се използва многораменна схема със самонивелиращи се въздушни пружини при по-високите нива на оборудване.
Hyundai са осигурили на модела пътен просвет от близо 25 см, ъгъл на заход от 29 градуса, ъгъл на спускане от 25 градуса и стандартни предпазни кори под шасито. С опционалните високопроходими гуми CRATER започва да изглежда като заводския отговор за всеки, който е гледал към кемпер, базиран на Sprinter, и си е мислил, че трябва да има по-добър и по-достъпен начин.
Технологията V2L (Vehicle-to-load) осигурява контакти в купето и извън него с мощност 3,6 кВт, достатъчна за захранване на къмпинг, парти или малък строителен обект. Капацитетът на теглене от 2500 кг е водещ в класа за толкова висок електрически автомобил, а полезният товар от 1500 кг означава, че все още има място за допълнително оборудване. Пакетът се допълва от дигитално приборно табло по цялата широчина на автомобила, ОТА актуализации и асистенти за водача от ниво 2+, без обаче автомобилът да се превръща в смартфон на колела.
CRATER е един от редките автомобили, които наистина изглеждат проектирани за хора, които се цапат, вместо просто да използват хаштагове. Ако цената му е под 75 000 долара, когато се появи на пазара в края на 2026 г., Hyundai може случайно да постави началото на следващата голяма тенденция за купувачи, на които им е дошло до гуша от дизайнерската школа на „разтопения сапун“ при SUV моделите.
Последвайте ни в Google News