Hyundai Elantra Hybrid за 2025 г.: Най-ефективният корейски автомобил

Въпреки че японските марки имаха преднина в създаването на ефективни хибриди, корейските производители бързо наваксаха и демонстрираха сериозни умения в тази област. Техният първи масово произвеждан хибриден модел се появи през 2009 г. под формата на Hyundai Elantra LPI. Той комбинираше 1,6-литров четирицилиндров двигател, работещ на втечнен нефтен газ (LPG), с електрически мотор с мощност 20 к.с. Макар да беше по-скоро „мек хибрид“, този автомобил постави основите за бъдещото развитие.

Еволюция в ефективността

След дебюта на Elantra LPI в Южна Корея се появиха множество хибридни модели. Първоначално повечето от тях не предлагаха същото ниво на ефективност, каквото японските конкуренти, и по-специално Toyota, бяха усъвършенствали в продължение на десетилетие. Към 2025 г. обаче корейските хибриди вече са не само икономични и плавни, но в много случаи предлагат и по-традиционно и линейно усещане зад волана в сравнение с японските си аналози.

Най-ефективният корейски хибрид, наличен на пазара днес, носи име, което даде началото на хибридната ера в страната. Моделът Hyundai Elantra Hybrid за 2025 г. постига комбиниран разход на гориво от едва 4,4 л/100 км според официалните данни на EPA, доближавайки се до ефективността на Toyota Prius. Базовата цена на модела в САЩ започва от 26 250 долара.

Какво предлага Elantra Hybrid

Настоящото поколение на Hyundai Elantra дебютира като модел 2021 г., но получи фейслифт за моделната 2024 година. Оттогава Elantra се утвърди като балансиран избор в сегмента на хибридните седани. Моделът предлага повече стандартно оборудване и малко по-ангажиращо управление от Corolla Hybrid, като същевременно е по-конвенционален от спортно ориентирания Civic Hybrid.

В типичния за Hyundai стил, Elantra Hybrid съчетава атрактивен дизайн с богато оборудване. Автомобилът все още носи дизайнерския език на марката „Sensuous Sportiness“, като предницата се характеризира с широка решетка, заобиколена от стандартни LED фарове и дневни светлини. Базовото ниво на оборудване Blue идва с 16-инчови джанти, докато по-високите версии разполагат със 17-инчови. Най-високото ниво Limited включва и LED стопове, които се простират по цялата широчина на автомобила.

Интериорът също се отличава с характер и функционалност. Базовият модел разполага с цифрово приборно табло с 4,2-инчов цветен дисплей и 8-инчов сензорен екран на инфоразвлекателната система. По-високите нива на оборудване получават два 10,25-инчови екрана – един за инструменталния панел и един за мултимедията. Премиум аудиосистема Bose е налична само за най-високото ниво Limited.

Всички варианти са стандартно оборудвани с пакета системи за безопасност Hyundai SmartSense. Той включва система за избягване на челен сблъсък, предупреждение за обект в сляпата зона с асистент за напречен трафик отзад, асистент за поддържане на лентата и система за следене на умората у водача. Адаптивният круиз контрол, работещ в пълния скоростен диапазон, обаче е запазен само за най-високото ниво на оборудване.

Всеки, който обмисля покупката на Elantra Hybrid, вероятно се интересува най-вече от поведението на автомобила на пътя. На базата на едноседмични тестове, ето какви са впечатленията от този хибриден седан.

Чудесен автомобил за ежедневно пътуване

Elantra Hybrid е отличен автомобил за ежедневно пътуване благодарение на комфортната си возия и добре изолирания интериор. Въпреки че управляемостта можеше да бъде малко по-пъргава и директна, това не е проблем, тъй като основното предназначение на модела е да бъде удобен за всеки ден.

Според журналиста от TopSpeed Майкъл Франк, качеството на возията е много добро, особено при шофиране по магистрала, а купето е сравнително тихо за седан от този клас.

Безспорно Civic Hybrid предлага по-спортно усещане зад волана, но Elantra Hybrid е с няколко хиляди по-евтин. Като автомобил за всеки ден, Elantra е изключително балансиран модел с отлично съотношение между цена и качества.

Добре разработена хибридна система

Ако ефективността е основният мотив за избор на хибриден седан, Elantra Hybrid се представя отлично. Макар да е различен тип автомобил от Prius, той споделя обща паралелна хибридна система. Това му дава едно основно предимство пред серийно-паралелните системи на Honda и Toyota – линейно усещане при шофиране и възможност за истински ръчен контрол.

Автомобилът не се усеща муден, тъй като мощността за изпреварване е напълно достатъчна. Никога не се налага задвижващата система да бъде натоварвана до краен предел, за да ускори.

Шестстепенната трансмисия с двоен съединител (DCT) на Elantra Hybrid позволява ръчна смяна на предавките в режим Sport – нещо, което е невъзможно при системите на Toyota и Honda. Макар това да не е най-спортната автоматична скоростна кутия, тя безспорно предлага най-линейното усещане в сравнение с японските конкуренти. При шофиране по магистрала хибридната система на Hyundai позволява по-дълго движение в изцяло електрически режим. Именно в тези условия японските хибриди със серийно-паралелни системи разчитат в по-голяма степен на бензиновия двигател. Ако пътуванията ви са предимно извънградски, Elantra Hybrid ще бъде по-икономичният избор, което се потвърждава и от официалните данни на EPA за разхода на гориво.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации