Hyundai Elantra N е модел, който заслужава адмирации. Корейската компания не е длъжна да предлага седан с шестстепенна ръчна скоростна кутия, нито пък да създава спортен вариант на Elantra – автомобил, който за повечето купувачи е просто алтернатива на Honda Accord или Toyota Camry.
Въпреки това Hyundai го прави. Elantra N е спортен седан с турбокомпресор и мощност 280 к.с., който със своята цена от около 35 000 долара е достъпен за широката публика. Това е автомобил, с който можете да возите децата на училище през седмицата и да се забавлявате на пистата през уикенда.
Новата версия TCR, която Hyundai представи за американския пазар, е създадена в чест на участието на марката в състезателния шампионат TCR. Тя запазва всички качества на стандартния Elantra N, но добавя няколко специални акцента.
Всичко е в антикрилото
Изданието TCR се отличава с голямо регулируемо антикрило тип „лебедова шия“, заимствано от състезателния автомобил в сериите IMSA TCR. Този елемент, заедно със специалната графика, гарантирано ще привлича погледите на всяка сбирка на автомобилни ентусиасти, както и навсякъде по пътищата.
Повече от визуални подобрения
Водачите могат да избират своята TCR версия с класическа шестстепенна ръчна скоростна кутия или с автоматична трансмисия с двоен съединител. Вторият вариант осигурява достъп до пълната мощност от 290 к.с., докато при ръчната версия тя е 280 к.с. Трябва да се отбележи, че нито една от тези шосейни версии не достига параметрите на състезателния модел, който разполага с 355 к.с. и 400 Нм въртящ момент.
Hyundai добавя и други отличителни детайли към TCR. Автомобилът е оборудван с леки 19-инчови ковани алуминиеви джанти в черен гланц, проектирани да поберат по-големите четирибутални моноблокови спирачни апарати отпред. Освен това версията включва емблема TCR на задния капак, волан, обшит с Alcantara и с маркер в цвят Performance Blue, както и скоростен лост, ръчна спирачка и централен подлакътник, също покрити с Alcantara. Предпазните колани за водача и пътника отпред са в характерния син цвят Performance Blue, който е и основен за екстериора, макар да се предлага и сив вариант.
Хубаво е, когато производителите създават версии за масовия пазар, вдъхновени от състезателните си автомобили. Това обаче не е достатъчно. Hyundai Elantra N вече е доста добър автомобил, особено за цената си. Компанията обаче може да постигне много повече, като не става въпрос само за по-голямо задно крило. Honda предлага Civic Type R, Toyota има GR Corolla, а Hyundai разполага със своята N дивизия. Първите два модела обаче са далеч по-сериозни машини, докато Elantra N се намира по-скоро в територията на Volkswagen GTI. Моделът е добър, но Volkswagen предлага и Golf R. Не може ли и Hyundai да достигне подобна крайност? Със сигурност може. И е много вероятно това да се случи.
Последвайте ни в Google News