Дори темите за възобновяема енергия и чисти горива да не представляват интерес, разпространението на електрическите автомобили направи високата мощност по-достъпна от всякога. Ускорението и конските сили, които някога бяха запазена територия за екзотични италиански суперавтомобили с шестцифрени цени, вече се предлагат на цената на луксозен седан от среден клас.
В този контекст е наистина впечатляващо, че Hyundai успя да създаде електрически автомобил на цена от 66 100 долара, който разполага с 601 к.с. и ускорява до 100 км/ч за малко над три секунди. Сега високопроизводителният Ioniq 5 N може да бъде паркиран във всеки гараж на напълно разумна цена.
Защо го наричат „убиец на суперавтомобили“
Ако има някакви съмнения, че електрически Hyundai може да се сравнява с модели като Corvette и Mustang GTD, техническите характеристики говорят сами за себе си. Задвижването се осигурява от два електромотора с обща мощност 601 к.с. и 740 Нм въртящ момент, които се предават към четирите колела. Ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 3,2 секунди, а максималната скорост достига 261 км/ч.
При активиране на режима Grin N-Boost водачът получава десетсекунден прилив на мощност, която временно се увеличава до 641 к.с. за светкавично потегляне. Освен подобреното задвижване, Ioniq 5 N разполага с по-ниска стойка и по-здраво шаси в сравнение със стандартния модел, което го прави по-подходящ за писта. Автомобилът все още може да се използва за ежедневно шофиране, но пътният просвет от едва 14 см ясно показва, че комфортът не е бил основен приоритет.
Hyundai улеснява избора на оборудване
Hyundai Ioniq 5 N се предлага само в едно ниво на оборудване, което включва почти всички екстри. Моделът е стандартно оборудван с пълен пакет асистенти за шофиране, 12,3-инчово дигитално приборно табло, безжично зареждане, двузонов климатроник, седалки от Alcantara с кожени елементи и други.
Малкият брой опции означава, че клиентите не трябва да прекарват много време в конфигуратора на модела. Изборът се свежда до цвета на екстериора и добавянето на аксесоари като мрежи за товари или авариен комплект за пътя, което значително опростява процеса на покупка.
Атрактивна оферта за американския пазар
На пазара в САЩ Hyundai предлага автомобила и с лизингова програма на цена от 549 долара на месец за период от 36 месеца.
Лизингът предлага редица предимства. От една страна, месечните вноски могат да се окажат по-ниски. От друга, всеки автомобил има вграден „срок на годност“ и е успокояващо да не се притеснявате за обезценяването. Притежаването на изключително мощен електрически автомобил може да бъде по-атрактивно предложение, когато знаете, че можете да го върнете на дилъра след три години.
Ако съберем всички разходи по лизинга на Ioniq 5 N с опция за придобиване, сметката изглежда така. Важно е да се отбележи, че първата от общо 36-те месечни вноски е включена в сумата, дължима при подписване на договора.
Разходите по лизинговата схема включват първоначална вноска от 3999 долара, последвана от 35 месечни плащания на обща стойност 19 215 долара. Цената за закупуване на автомобила след изтичане на договора е 31 188 долара, към която се добавят такса за придобиване от 300 долара и такса за връщане от 400 долара (в зависимост от щата). Така общата сума достига 55 102 долара.
Трябва да се отбележи, че тези изчисления не включват данъци, разходи за регистрация и други свързани такси. Тези разходи се изчисляват индивидуално, но при базова препоръчителна цена на Ioniq 5 N от 66 100 долара, тази оферта позволява спестяване от близо 11 000 долара, преди държавата да начисли данъци. Месечните вноски за първите три години са доста под 600 долара.
Засега лизингът е по-добрата сделка
Как се съотнася това с директната покупка на автомобила? Крайният резултат със сигурност ще варира в зависимост от първоначалната вноска, която можете да си позволите, лихвения процент, който успеете да договорите, и други фактори. Ето един примерен сценарий за покупка с кредит.
При базова цена от 66 100 долара, 6% данък върху продажбите (3966 долара), 5% лихвен процент, около 4000 долара за регистрация и други такси и първоначална вноска от 10 000 долара, месечното плащане би било 1209 долара. След 60 плащания по кредита общата сума ще достигне 82 540 долара.
Не забравяйте, че тези числа са само примерни. Ако имате автомобил за обратно изкупуване на стойност 30 000 долара, отличен кредитен рейтинг или живеете в щат без данък върху продажбите на автомобили, може да платите значително по-малко. Въпреки това, вероятно няма да похарчите по-малко, отколкото ако вземете автомобила на лизинг за 36 месеца и след това го закупите на по-ниска цена.
Докато сме на темата, трябва да отбележим, че базовият Hyundai Ioniq 5 се класира за данъчни облекчения за електрически автомобили в САЩ, но версията 5 N не отговаря на условията.
Разбира се, лизинговата оферта от 549 долара на месец зависи от това дали Hyundai Motor Finance ви счита за „добре квалифициран лизингополучател“. Офертата за закупуване на автомобила в края на периода не важи за всички 50 щата, така че не можем да твърдим, че лизингът на Ioniq 5 N модел 2025 г. е най-добрият начин за придобиване на автомобила за всеки и навсякъде.
Но ако се класирате за лизинговата оферта от 549 долара на месец, е трудно да си представим схема за финансиране, при която ще похарчите по-малко за петгодишен заем, отколкото за тригодишен лизинг, последван от много по-малък заем за финализиране на сделката.
Към момента на публикуване на тази информация остава около седмица, за да се възползвате от тази оферта, преди тя да изтече. Разбира се, можете да изчакате няколко години цената да падне и да купите употребяван автомобил, но удоволствието няма да е същото.
Последвайте ни в Google News