Въпреки че впечатляващите им характеристики и динамика на пътя вълнуват ентусиастите, мощните спортни автомобили често се сблъскват с един проблем: високите цени и липсата на комфорт в ежедневието ограничават тяхната популярност.
В стремежа си да направи спортното шофиране по-достъпно, Hyundai Motor Company съчетава мощността и управляемостта на спортен автомобил с практичността за всеки ден в новия си електрически седан Ioniq 6 N.
В четвъртък беше проведен тест на втория електрически N модел на Hyundai на пистата HMG Driving Experience Center в Теан, провинция Южен Чхунчхон. Изпитанието включваше серия от интензивни маневри, последвани от 22-километрово шофиране по обществени пътища в района.
Автомобилът има познатия екстериор на стандартния Ioniq 6, като предлага голямо пространство за краката на втория ред седалки и обемен багажник.
Взривна мощност и ускорение
По отношение на динамиката, Ioniq 6 N демонстрира експлозивна мощ. С максимална мощност от 609 к.с. автомобилът ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,2 секунди.
При активиране на режима N Launch Control, който подпомага максималното ускорение от място, колата потегля мигновено, надхвърляйки 200 км/ч на права отсечка с дължина около 500 метра.
Мощното и леко ускорение се усеща също толкова добре и по обществените пътища. След като седалката се наклони и свали в типична за спортен автомобил позиция, Ioniq 6 N създава силно усещане за потапяне в шофирането.
Усилията на Hyundai да подсилят това изживяване включват и система за изкуствен звук. Тя възпроизвежда три вида тонове – познат, наподобяващ двигател с вътрешно горене, вдъхновен от състезателните автомобили и футуристичен звук, като всички те са синхронизирани с ускорението.
Пъргавина и прецизно управление
По време на целия тест Ioniq 6 N се движи изключително плавно благодарение на безпроблемното си електрическо задвижване и директното управление. Задната ос следва прецизно предната, което позволява бързи маневри и дава усещане за пълен контрол. Тази отзивчивост беше демонстрирана и на специално зигзагообразно трасе, където автомобилът запази пъргавината си дори при скорост от около 60 км/ч.
Цена и достъпност
В момента седанът се продава в Корея на цена от 79,9 милиона вона (около 55 600 долара), която може да бъде намалена с държавните субсидии за електрически автомобили.
Макар цената да е по-висока в сравнение с други електрически модели на Hyundai, тя остава по-ниска от тази на съпоставими спортни автомобили. По този начин спортното шофиране става по-достъпно за по-широк кръг клиенти, заявиха от компанията.
Последвайте ни в Google News