Hyundai IONIQ 9 (2026): Първи впечатления зад волана

За семействата, които се нуждаят от три реда седалки и търсят икономичен автомобил, Hyundai вече предлага не една, не две, а цели три опции. В допълнение към Santa Fe Hybrid и второто поколение Palisade, което пристига тази есен с наличен хибриден силов тракт, гамата вече включва и изцяло новия електрически IONIQ 9.

Имахме ексклузивна възможност да тестваме IONIQ 9 в Южна Корея през март, а съвсем наскоро прекарахме и цяла седмица с него по пътищата на Квебек. С толкова малко налични в момента триредови електрически SUV автомобили на сравнително добри цени, този модел на Hyundai изглежда готов да поеме лидерството, което неговият братовчед, Kia EV9, завоюва миналата година.

Колко впечатляващ е Hyundai IONIQ 9 модел 2026 г.? Изключително. Дизайнът със сигурност е спорен, но трябва да признаем, че моделът е много убедителен. Най-трудната част е изборът на правилната версия на правилната цена, но за това ще стане дума по-късно.

Дизайн, който разделя мненията

Външно, големият брат на IONIQ 5 и IONIQ 6 е също толкова смел и безкомпромисно поляризиращ. По ирония на съдбата, докато IONIQ 5 се отличава с много ъгловат, квадратен екстериор, а Kia EV6 изглежда издължен и извит, при IONIQ 9 и EV9 ситуацията е обратната. Трябва да отбележим, че определено предпочитаме дизайна на Kia. Hyundai са проектирали по-аеродинамичен силует, който допринася за по-големия пробег, но той напомня повече на миниван, отколкото на SUV.

Множеството пикселни елементи в предната и задната част на автомобила, няколкото излишни линии и типично корейските, натрапчиви метални акценти отстрани, както и привидно отсечената задна част, не се харесват лесно. Същото важи и за гланцираните черни елементи по калниците при избор на пакета Luxury (11 500 долара), който между другото е един от двата начина да получите панорамния люк, който приятно осветява купето. Другият е пакетът Ultimate Calligraphy (16 500 долара).

Размерът на джантите варира от 19 до 21 инча в зависимост от модела, а стандартното оборудване включва електрическа задна врата и практични релси на покрива. Това е чудесно. Но това, което не е, е единственият цвят на каросерията, наличен за базовия модел Essential RWD (този с най-дълъг пробег) или дори за модела Preferred AWD+ – един неприятен кафяв металик, наречен Sunset Brown. От друга страна, опционалният матов сив цвят Nocturne Grey Matte, наличен с двата гореспоменати пакета, е доста привлекателен, докато зеленият Ionosphere Green (на снимките) не изглежда толкова крещящ като зеления Ocado Green при Santa Fe.

Убежище на спокойствието

Отворете вратите и веднага ще откриете едно от най-добрите качества на Hyundai IONIQ 9 за 2026 г.: изключително гостоприемен, тих, удобен и функционален интериор. Комбинацията от качествени материали и различни текстури придава на купето по-динамичен вид и усещане, въпреки че опционалната двуцветна тапицерия не е препоръчителна за семеен автомобил заради множеството светлосиви повърхности, които лесно се цапат и повреждат. Всъщност, тестовият ни автомобил, с пробег от едва 6000 км, изглеждаше така, сякаш вече е на две години. Считайте се за предупредени.

Хареса ни изключително практичната централна конзола на IONIQ 9 с подлакътник с двойно отваряне и плъзгащ механизъм. Местата за съхранение на вещи са многобройни и удобни. Ако бюджетът ви позволява, релаксиращите седалки на първия и втория ред, които се накланят и предлагат опора за краката, както и шофьорската седалка Ergo-motion, която може да прави леки корекции на стойката и да предотвратява болки, са фантастични екстри, особено по време на зареждане на пътя.

Изключително плавен ход и голям пробег

Hyundai IONIQ 9 за 2026 г. блести с много комфортно и тихо возене, дори при магистрални скорости, благодарение на умело настроеното окачване, отличната шумоизолация и гумите Hankook iON evo с ниско съпротивление при търкаляне. Той се сравнява благоприятно с някои луксозни SUV автомобили, струващи значително повече.

Воланът, който е споделен с другите триредови модели на марката, би могъл да предлага малко по-добър захват, но това очевидно не е сериозен недостатък. Скоростният лост на кормилната колона и практичните пера на волана за регулиране на нивото на регенеративно спиране са много удобни. Между другото, възможно е шофиране с един педал, което като цяло е доста ефективно, въпреки че системата би могла да бъде малко по-плавна точно преди пълно спиране.

Разбира се, на пазара има и по-пъргави SUV автомобили, но благодарение на ниския си център на тежестта и достатъчно твърдото управление (особено в режим Sport), IONIQ 9 се управлява изненадващо добре. За голямо семейство моделът със задно задвижване изглежда малко недостатъчно мощен със своите 215 к.с. и 350 Нм въртящ момент. Ще е необходим още един тест, за да потвърдим това. Без съмнение е по-добре да се доплатят 5000 долара за версия със задвижване на всички колела, която предлага или 307 к.с. и 605 Нм, или 428 к.с. и 700 Нм в зависимост от модела, особено като се има предвид, че разликата в пробега е минимална (от 539 км до 515 или 500 км). Наличието на два мотора също така увеличава максималния капацитет на теглене от около 1590 кг на 2270 кг.

Тестваният от нас върхов модел IONIQ 9 Preferred AWD+ с пакет Ultimate Calligraphy не позволи на сериозното си тегло от 2729 кг и големите 21-инчови джанти да попречат на удоволствието от шофирането или на пробега. Разбира се, метеорологичните условия бяха идеални, пътуването по магистрала беше ограничено до около една трета от теста и не сме превозвали или теглили тежки товари. Въпреки това регистрирахме среден разход от 20.2 кВч/100 км, докато официалните данни за този луксозен IONIQ 9 са 24.7 кВч/100 км. Можехме да изминем общо над 540 км. Всъщност, след пълно зареждане бордовият компютър показваше прогнозен пробег от 544 км.

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Прочети още
Предишна/Следваща новина

Подобни публикации