Hyundai Ioniq 9 за 2026 г.: Швейцарското ножче сред семейните SUV автомобили

След световната премиера на Hyundai Ioniq 9 модел 2026 г. миналата година, очакванията за едноседмичен тест бяха големи. Светът на електрическите автомобили се разраства бързо, а триредните SUV модели стават все по-често срещани. Ioniq 9 успява да покрие широк спектър от изисквания – той е електрически, спада към SUV сегмента и предлага място за шестима или седмина пътници в зависимост от конфигурацията. Този електрически SUV се справя отлично с всички тези задачи, като предлага голям пробег, задвижване на задните или на четирите колела и на практика всяка екстра, която човек би желал в новия си автомобил.

За моделната 2026 година Ioniq 9 се предлага в няколко нива на оборудване, като цените за американския пазар започват от 58 955 долара за базовия модел със задно задвижване и пробег от около 540 км. Тестваният автомобил беше от най-високото ниво на оборудване, Calligraphy Design, чиято начална цена е 76 490 долара и предлага пробег от 500 км. Конкретната бройка включваше и няколко допълнителни опции като матова боя Gravity Gold (1000 долара), стелки (230 долара) и адаптер за захранване на външни устройства (220 долара), с което крайната цена достигна малко под 80 000 долара.

Дизайн и технологии

Външният вид на електрическия SUV излъчва усещане за футуристичен семеен ван в най-добрия смисъл на думата. Дизайнът е едновременно модерен, приветлив и създава впечатление за простор – обещания, които Ioniq 9 изпълнява напълно. Тестовият автомобил разполагаше с всички възможни екстри, които едно семейство би оценило.

По отношение на зареждането, от Hyundai твърдят, че 800-волтовата архитектура на Ioniq 9 позволява ултрабързо зареждане от 10% до 80% само за 24 минути. В реални условия обаче повечето зарядни станции не предлагаха такава скорост. Въпреки това процесът беше достатъчно бърз – зареждане от 30% до 90% отне 25 минути. Един случаен тест на зарядна станция в квартала показа какви могат да бъдат предизвикателствата пред собствениците на електрически автомобили – при мощност от 6,4 kW за около 30 минути батерията се зареди с едва 2%. Разбира се, това не е по вина на автомобила, а е една от непредвидените особености на електрическия транспорт.

Усещане зад волана

Ioniq 9 е триредов SUV, който се справя с лекота със своите задачи. На пътя се усеща стабилен, изключително тих и комфортен. Мощността от 428 к.с. и въртящият момент от 700 Нм го правят и доста забавен за шофиране. Преминаването в режим „Sport“ не води до осезаема разлика в ускорението или управляемостта. Въпреки това, Hyundai обявява ускорение от 0 до 100 км/ч за 4,9 секунди, което се усеща напълно реалистично и дори леко подценено предвид огромния въртящ момент. Максималната скорост е 208 км/ч.

Hyundai включва и дълъг списък със системи за безопасност. Системите Highway Driving Assist 2 и Smart Cruise Control 2 са сред най-добрите тествани до момента. Те поддържат автомобила стабилно в лентата, дори при по-остри завои, и вършат чудесна работа при спиране и поддържане на безопасна дистанция в трафик.

За момента Ioniq 9 все още няма официални оценки за безопасност, но се очаква това да се промени скоро. Тъй като моделът е напълно нов, резултатите от тестовете на организации като IIHS и NHTSA в САЩ ще излязат с известно закъснение. Очакванията са автомобилът да получи най-високи отличия.

Пространство и комфорт за цялото семейство

Тестваният Ioniq 9 беше с шест места, което означава, че всяка седалка е голяма и удобна. Дори пътуване на третия ред при по-дълъг маршрут не би било проблем. Тризоновият климатроник поддържа комфорта на всички пътници, като всеки разполага с поне един USB-C порт и поставка за чаша. Предните седалки се накланят почти до хоризонтално положение и разполагат с опори за краката. Панорамният покрив добавя светлина в купето, но може и да бъде затъмнен за пълноценна почивка.

Друга уникална характеристика на Ioniq 9 е технологията за активно шумопотискане (ANC-R). Тя използва акустични стъкла, тройни уплътнения на вратите и дори шумопоглъщащи гуми, за да поддържа купето възможно най-тихо. От Hyundai описват интериора като „оазис на спокойствието“ и това определение е напълно точно. По време на теста се наложи спасяването на коте, заклещено в двигателния отсек на друга кола. Тишината в Ioniq 9 се оказа идеална за транспортирането на стресираното животно до ветеринарната клиника.

Товарното пространство е щедро, като започва от около 600 литра зад третия ред седалки. При сгънат трети ред обемът нараства до 1300 литра, а при сгънати втори и трети ред достига внушителните 2435 литра. Според Hyundai това е достатъчно за четири комплекта стикове за голф, но пространството е идеално и за превоз на няколко домашни любимци.

Независимо дали превозвате пътници или различен багаж, вътрешното пространство на Hyundai Ioniq 9 е повече от достатъчно. Всеки от задните редове седалки може да бъде сгънат или разгънат с натискането на един бутон – функция, която макар да не е нова, работи изключително добре.

По отношение на капацитета за теглене, версията със задно задвижване може да тегли до 1590 кг, а вариантът с двойно предаване – до 2270 кг. Макар тези стойности да не са рекордни, те представляват добра отправна точка за голям електрически SUV.

Размери и спецификации на Hyundai Ioniq 9 за модел 2026 г.

Автомобилът е с дължина 5060 мм, широчина 1981 мм и височина 1791 мм, а междуосието достига внушителните 3129 мм. Собственото тегло е около 2725 кг.

Как да изберем правилната версия на Ioniq 9

Изборът на подходящо ниво на оборудване зависи изцяло от личните нужди. Ако пробегът е приоритет и няма нужда от задвижване на четирите колела, базовият вариант S е отличен избор. Тестваната версия Calligraphy Design предлага най-високо ниво на лукс, но SEL също е добър вариант с по-ниска начална цена. Една от полезните опции е адаптерът Vehicle Load, който превръща порта за зареждане в стандартен електрически контакт. Това позволява захранването на различни уреди, като например осветление или помпа за надуваем матрак по време на къмпинг.

Базовото ниво на оборудване S е със задно задвижване, предлага пробег от 539 км и начална цена от 58 955 долара. Версията SE е с двойно предаване, има пробег от 515 км и започва от 62 765 долара.

Финална оценка: Заслужава ли си?

Ioniq 9 е бърз, приятен за управление и комфортен. В сравнение с конкурентите си, той има конкурентна цена в базовите си версии. По-високите нива на оборудване стават скъпи, но предлагат множество функции и подобрения, които оправдават цената.

В края на едноседмичния тест Ioniq 9 остави изключително положително впечатление. Фактът, че се произвежда в Джорджия, го прави устойчив на променящата се ситуация с митата, която в момента засяга автомобилната индустрия. Версията Calligraphy Design разполага с всичко необходимо и може да бъде оприличена на швейцарското ножче сред семейните автомобили. За всеки, който търси електрически SUV с много пространство, най-модерните технологии за 2026 г. и дълъг списък със стандартни функции, Ioniq 9 определено заслужава внимание.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации