Hyundai иска да сведе зареждането на електромобили до 3 минути

Въпреки че вече предлага едни от най-бързо зареждащите се електромобили на пазара, Hyundai има още по-амбициозна цел: да направи процеса бърз колкото зареждането на конвенционален автомобил с гориво. Компанията разработва технология за зареждане с мощност 400 кВт и работи по значителни подобрения в батериите, за да намали притесненията за пробега, особено за шофьори без достъп до домашно зарядно.

Настоящото предимство и бъдещите цели

Съвременните електрически модели на Hyundai, като Ioniq 5 и сродните му автомобили от Kia, вече се отличават с 800-волтовата си архитектура. Това им позволява да се зареждат от 10% до 80% за по-малко от 20 минути на достатъчно мощна станция – скорост, която често е запазена за много по-скъпи електромобили.

От Hyundai обаче смятат, че това не е достатъчно. В момента техните модели достигат максимална мощност на зареждане от около 225 кВт, докато на пазара се появяват конкуренти със скорости от 400 кВт, а производители в Китай се целят в двойно и тройно по-високи стойности.

Очакванията на клиентите като движеща сила

Тайрън Джонсън, ръководител на новия европейски развоен център на Hyundai, заяви пред британското издание Auto Express, че по-бързото зареждане е ключово за привличането на клиенти от света на автомобилите с двигатели с вътрешно горене.

„Очакването на клиентите е, че зареждането на колата трябва да отнема три минути, точно както при автомобил с двигател с вътрешно горене“, каза Джонсън. Той добави, че макар това да е по-скоро въпрос на възприятие, отколкото на реална нужда, хората се притесняват за пробега и за хипотетичната ситуация, в която внезапно трябва да изминат над 300 километра. „Целта е да достигнем същата скорост като при конвенционалните автомобили“, обобщи той.

Конкуренцията не спи

На 350-киловатова бърза зарядна станция един Ioniq 5 обикновено се зарежда от 10% до 80% за 20 минути, а понякога и по-бързо. Повечето съвременни електромобили се нуждаят от между 20 и 30 минути. Конкуренцията обаче напредва. Новото електрическо Porsche Cayenne, например, ще поддържа максимална скорост на зареждане от 400 кВт, като Porsche твърди, че зареждането от 10% до 80% ще отнема едва 16 минути. Макар това да е значително по-скъп електромобил, корейският производител трябва да поддържа темпото, за да запази репутацията си.

Според информацията на Auto Express, Hyundai вече тества 400-киловатово зареждане в своите лаборатории. Компанията също така се опитва да увеличи пробега на електромобилите, без да увеличава размера на батерията, което би довело до по-дълго време за зареждане и по-високо тегло.

Ако целта от три минути е реална, то Hyundai има дълъг път за извървяване. В Китай BYD вече демонстрира петминутно бързо зареждане, макар и със специализирана станция с мощност 1000 кВт (1 мегават) и съвместим електромобил. Модернизираният Zeekr 001 дори достига мощност над 1,3 мегавата, като се нуждае от по-малко от седем минути за зареждане от 10% до 80%.

Въпреки това, светът на електрическите автомобили се развива с бързи темпове и това, което виждаме на пътя днес, е само началото в сравнение с технологиите на бъдещето.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации