Какъв е проблемът?
Hyundai Motor America обяви сервизна акция за модела Santa Fe на американския пазар, оборудван с 2,5-литровия редови четирицилиндров турбо двигател. Засегнатите автомобили са произведени за моделните 2024 г. и 2025 г., като при тях съществува риск от пожар в двигателния отсек при определени сценарии на катастрофа.
Основната причина е капакът на стартера, който може да не е напълно фиксиран върху положителния полюс. При сблъсък с деформация в предната част на автомобила, този полюс може да влезе в контакт с модула на охлаждащия вентилатор, което потенциално да доведе до късо съединение.
Проблемът е установен след челен бариерен тест, проведен от Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA). По време на огледа след удара е забелязан дим от двигателния отсек. Федералният регулатор е уведомил техническия център на Hyundai, който е започнал разследване. За щастие, към момента производителят не разполага с данни за реални инциденти, свързани с описания дефект.
Hyundai Motor America ще инструктира дилърите си да проверят капака на положителния полюс на стартера и, ако е необходимо, да го монтират отново правилно, за да се елиминира всякакъв риск от късо съединение. Услугата ще бъде напълно безплатна за собствениците на засегнатите автомобили.
Повече за петото поколение Santa Fe
Петото поколение на Santa Fe, с вътрешно кодово име MX5, беше представено през 2023 г. като модел 2024 г. Автомобилът се произвежда на няколко места по света, включително в Монтгомъри, Алабама, Улсан в Южна Корея и Пекин в Китай.
Моделът използва платформата Hyundai N3, която споделя с по-малките Tucson и Santa Cruz. Кросоувърът се предлага с бензинови двигатели с директно впръскване (GDi) и турбокомпресор (T-GDi), както и с хибридно и плъгин хибридно задвижване.
В САЩ популярният модел стартира от 34 800 долара за базовото ниво на оборудване SE с предно задвижване. Добавянето на система за задвижване на всички колела HTRAC оскъпява автомобила с 1 800 долара. Към всички версии за модел 2026 г. се прилага и такса за доставка в размер на 1 600 долара.
Най-високото ниво на оборудване с конвенционален двигател на американския пазар е Calligraphy. То включва тапицерия от кожа напа, 21-инчови алуминиеви джанти, асистент за дистанционно паркиране и много други екстри. Независимо от оборудването, 2,5-литровият турбо двигател развива 277 к.с. и 422 Нм въртящ момент при 4 000 об/мин.
Последвайте ни в Google News