Hyundai планира завръщането на i30 N с бензинов двигател

Hyundai подготвя възраждането на бензиновия i30 N – мощен спортен хечбек (т.нар. „хотхеч“), който ще запълни пазарната ниша, оставена след скорошното спиране на модели като Ford Focus ST. Информацията идва от добре информиран вътрешен източник. Оригиналният i30 N беше представен през 2017 г. като първия модел на спортното подразделение N на Hyundai.

От електрическа стратегия към хибридно бъдеще

Като пряк конкурент на Volkswagen Golf GTI, моделът беше базиран на третото поколение i30, но предлагаше сериозни технически подобрения. Автомобилът разполагаше с по-твърдо шаси, електронен диференциал с ограничено приплъзване и 2,0-литров четирицилиндров турбо двигател с мощност до 276 к.с.

Корейската компания спря производството на своя флагмански „хотхеч“, както и на по-малкия i20 N, през 2024 г. Това беше част от стратегията за препозициониране на N като пионер в света на мощните електрически автомобили и постепенното прекратяване на продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене в Европа преди крайния срок през 2035 г. Днес гамата на Hyundai N се състои от изцяло електрическите Ioniq 5 N и Ioniq 6 N, които разполагат с над 600 к.с.

Въпреки това, източникът съобщава, че Hyundai е започнал работа по нова версия на i30 N, която ще се задвижва от двигател с вътрешно горене, вероятно с хибридна технология.

Това се потвърждава и от думите на ръководителя на N подразделението, Джун Парк, който по-рано тази година заяви, че бъдещите спортни автомобили на Hyundai не е задължително да бъдат само с електрическо задвижване. Той добави, че N ще следва политиката на компанията-майка за поддържане на разнообразна гама от задвижващи системи през следващите години.

Парк коментира, че съществува погрешното схващане сред медиите и феновете, че Hyundai N се фокусира единствено върху електрическите автомобили, което не е вярно. Той подчерта, че компанията не се ограничава само до тях.

Нови двигатели и възможни срокове

Все още липсват повече детайли, но предвид плановете на N да представи нови хибридни модели, бъдещият i30 N може да използва подобрена версия на съществуващо електрифицирано задвижване, като например 1,5-литровия хибрид на стандартния i30. Възможно е обаче да бъде разработен и изцяло нов двигател.

Наскоро Hyundai потвърди, че използва екстравагантен прототип, базиран на модела Veloster, за тестване на нов двигател за спортни автомобили. Инженерите го описват като високооборотен, мощен и с вътрешно горене. В тестовия автомобил той е разположен централно, но са възможни и други конфигурации, подобно на начина, по който Toyota тества своя нов 2,0-литров четирицилиндров двигател за бъдещите GR модели.

От Hyundai заявиха, че искат да разработят двигател, който отговаря на пазарните изисквания за динамика и може да бъде произвеждан масово без проблеми. Това подсказва за планове за представяне на нов спортен автомобил с двигател с вътрешно горене в сравнително големи обеми.

Фотографи наскоро заснеха Hyundai да подготвя трети фейслифт за третото поколение i30, който вероятно ще се появи догодина. Това предполага, че спортният вариант N ще бъде базиран на обновената версия и може да дебютира в края на 2026 г. или началото на 2027 г.

В коментар по темата говорител на Hyundai заяви, че компанията се е ангажирала да представи седем нови N модела до 2030 г. Плановете включват проучване на широк спектър от задвижвания, като двигатели с вътрешно горене, хибриди и електрически автомобили.

Последвайте ни в Google News

Никола Стоянов

Никола Стоянов е автомобилен журналист в TopGear.bg, специализиран в разказването на истории зад ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации