Новите компоненти включват агресивно задно крило в стила на Porsche 911 GT3 RS и са насочени към подобряване на аеродинамиката и намаляване на теглото.
Hyundai представи специален пакет от карбонови части за спортния си електрически седан Ioniq 6 N. Новият „Carbon Aero Package“ се предлага в Южна Корея на цена от 11 000 000 вона, което се равнява на над 7 500 щатски долара. Високата цена е очаквана предвид скъпата технология за производство на компоненти от въглеродни влакна.
Пакетът, наличен през N Performance Shop на Hyundai, включва четири основни елемента, като най-впечатляващият е регулируемото задно крило тип „swan-neck“. То има двуетажен дизайн и може да се настройва под ъгли от 8, 0 и -8 градуса. При най-агресивната настройка крилото генерира 305 кг допълнителна притискаща сила при максималната скорост на автомобила.
Електрическият седан достига максимална скорост от 257 км/ч при оптимални условия. В аеродинамичния пакет са включени още дифузьор от въглеродни влакна, странични прагове за подобряване на въздушния поток и преден сплитер, изработен от подсилен с въглеродни влакна полимер (CFRP).
Олекотени джанти и други подобрения
Предлага се и по-скромен пакет, наречен „Carbon Body Kit Package“, който съдържа три от споменатите компоненти, но не включва внушителното задно крило. То може да бъде закупено отделно срещу 4 900 000 вона (около 3 360 долара). Като самостоятелна опция се предлага и специален дефлектор за пода, който контролира въздушния поток под автомобила, намалявайки повдигането и увеличавайки притискането с до 16 кг.
С оглед на лекотата на карбона, спортното подразделение N е разработило и олекотени ковани джанти за спортния седан. Предлагани в черно или бяло, 12-спицовите джанти намаляват подресорната маса с 1,5 кг на колело в сравнение със стандартните. По-ниската подресорна маса допринася за по-добра реакция на волана и по-динамично ускорение. Всяка джанта тежи 13,1 кг.
За интериора клиентите на Ioniq 6 N могат да поръчат волан, облечен в кожа Pasubio, с маркер в цвят Performance Blue. Подобренията в купето включват още карбонови прагове на вратите, централна конзола с покритие от велур и брандирани стелки. Налични са и други аксесоари като лента за теглене Sabelt, черни гайки за колелата, карбонови капачки за джантите и спирачни накладки Ferodo за улично и пистово шофиране.
Технически характеристики и пазарен дебют
Hyundai Ioniq 6 N, който споделя техническата си основа с кросоувъра Ioniq 5 N, ще се появи при американските дилъри в началото на 2026 г. като модел 2026 г. Очаква се цената му да бъде близка до тази на Ioniq 5 N.
В режим N Grin Boost автомобилът разполага с мощност от 641 к.с. и ускорява от 0 до 100 км/ч за около 3,3 секунди при активирана система N Launch Control. Като се има предвид, че пробегът на Ioniq 5 N е 356 км, по-аеродинамичният Ioniq 6 N би трябвало да предложи малко по-висока стойност с едно зареждане.
Последвайте ни в Google News