Официално потвърждение от развойния отдел
Корейският производител Hyundai изглежда готов да излезе извън рамките на своята традиционна гама от леки автомобили и SUV модели. Компанията официално потвърди, че разработва нова платформа и задвижване с двигател, разположен централно в автомобила.
Във видео, публикувано в YouTube от Hyundai Motor Group, Дехи Ким, изследовател от екипа за проектиране на двигатели, обяви, че се разработва агрегат със средно-задно разположение (MR) – първият такъв в историята на марката.
Ким заяви, че MR двигателят е напълно нов и се отличава със своята конструкция и конфигурация от всички останали агрегати до момента. Той добави, че това е високооборотен и мощен двигател, поради което екипът се сблъсква с много предизвикателства. Въпреки това, с помощта на по-опитните инженери, те постепенно намирали правилната посока.
Ким поясни, че целта на екипа е да разработи двигател, който отговаря на пазарните изисквания за динамика и може да бъде произвеждан серийно безпроблемно. По думите му това изисквало дисциплиниран подход, при който не се пренебрегват и най-малките детайли.
Инженерът не разкри повече подробности за самия двигател, но предвид изискванията за висока мощност се очаква той да бъде бензинов с турбокомпресор.
Връзка с концепциите RM и бъдеща конкуренция
Hyundai никога не е произвеждала сериен автомобил със средно разположен двигател. Въпреки това, между 2014 г. и 2019 г. компанията създаде серия от концептуални модели, наречени „Racing Midship“ (RM). Те използваха тази конфигурация и задно задвижване, като бяха базирани на модела Veloster.
Все още не е ясно каква форма ще придобие новият модел на Hyundai, но той би могъл да се превърне в конкурент на очакваното възраждане на Toyota MR2. Подобен автомобил би бил един от малкото достъпни спортни модели на пазара.
Последвайте ни в Google News