Hyundai е може би една от най-разпознаваемите южнокорейски марки в световен мащаб, като единствено компании от ранга на Samsung и LG могат да се конкурират за тази титла. Hyundai Motor Group, която притежава Kia и Genesis, навлиза в Европа в края на 70-те години на миналия век. Първият производствен обект на компанията извън Южна Корея обаче е открит едва през 1997 г. в Турция.
Ксавие Мартине, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Europe, заяви, че при леките автомобили компанията държи 4% пазарен дял в Европа и се нарежда на десето място на пазара. Той припомни, че преди 10–15 години този дял е бил наполовина, което показва стабилния растеж на Hyundai във времето.
За своите 58 години съществуване компанията е успяла да произведе над 100 милиона автомобила в цял свят, а заводът ѝ в Улсан, Южна Корея, е най-голямото съоръжение за производство на автомобили в света.
Hyundai в Европа
Освен производствения завод в Турция, от 2008 г. Hyundai произвежда автомобили и в завода си в Ношовице, Чехия. Заедно двата обекта имат производствен капацитет от 560 000 автомобила годишно. Според Мартине, през 2024 г. 79% от автомобилите, продадени от Hyundai в Европа, са произведени именно в тези два завода.
Очаква се обаче по-големият от предвидения успех на най-малкия им досега електрически модел, INSTER, който се произвежда в Южна Корея, да намали този дял до 70% през 2025 г. Въпреки че Мартине настоява, че засега не се планира трети завод в Европа, той намекна, че регионалният успех на най-новите модели на фирмата може да постави началото на разговори за бъдещи инвестиции.
Нов електрически автомобил от Hyundai
Неотдавна Hyundai обяви концептуалния модел Concept 3, електрически автомобил от гамата IONIQ, който се очаква да излезе на пазара в началото на следващата година. Позициониран в B-сегмента, където се намират модели като Ford Fiesta, Renault Clio и Peugeot 208, компактният Concept 3 подчертава фокуса на Hyundai да предлага електрически автомобили във всички пазарни сегменти.
Мартине обясни, че делът на електрическите автомобили е по-висок при корпоративните клиенти, които обикновено купуват автомобили от C- или D-сегмента. В същото време индивидуалните купувачи все още предпочитат традиционните модели, тъй като или не намират желания автомобил, или цената е твърде висока. Ето защо, според него, насочването към по-ниския сегмент със силни предложения за електрически автомобили е било от основно значение.
Той също така подчерта необходимостта от специално адаптиране на автомобилите към европейската аудитория. Мартине заяви, че е нужно да се разработват продукти, които наистина отчитат нуждите, начина на живот и изискванията на европейските клиенти, като Concept 3 е перфектна илюстрация за това. Дори когато става въпрос за глобални продукти, те трябва да бъдат калибрирани, защото шофирането по германски аутобан е различно от това по междущатска магистрала в САЩ. Затова е необходимо характеристиките на автомобила да бъдат фино настроени, за да удовлетворяват клиентите, независимо къде шофират.
Какво ще задвижва автомобилите в бъдещето?
Въпреки целите за увеличаване на продажбите на електрически автомобили и представянето на Concept 3, хибридните автомобили остават най-популярният тип превозно средство при новите покупки в Европа. Мартине обясни, че клиентите в Европа обикновено задържат един автомобил средно шест години и за тях преминаването директно от автомобил с двигател с вътрешно горене към електрически е сериозна стъпка.
Hyundai обаче не залага всичко само на електрическите автомобили. Компанията е лидер и в иновациите в света на автомобилите, задвижвани с водород. Мартине отбеляза, че електрическите автомобили са чудесен начин за преминаване към електрическо задвижване, но съществуват и въпроси относно достъпа до редкоземни метали и дали напрежението около тях ще се промени. Според него е интересно да се разработи алтернатива, която един ден може да се окаже ценно допълнение. Компанията не противопоставя двете технологии, а смята, че е добре да има различни решения за декарбонизация на автомобилната индустрия.
В момента пазарът на автомобили с водородно задвижване в Европа е почти несъществуващ, като продажбите се измерват в стотици. Цената и инфраструктурата са две от основните ограничения, въпреки че американският клон на Hyundai работи по решения. Мартине обясни, че компанията разработва лек автомобил, автобус и камион, а в завода си в Савана, Джорджия (САЩ), произвежда и собствен водород. В крайна сметка не става въпрос за един автомобил, а за цяла екосистема.
Като символ на ангажимента си към разнообразяване на решенията за задвижване, Hyundai се ангажира до 2027 г. да предлага на европейските клиенти електрическа, хибридна, плъгин хибридна и водородна версия на всеки от своите модели.
Последвайте ни в Google News