Hyundai Santa Fe Hybrid модел 2026 г.: Гъвкав 7-местен SUV с по-достъпна цена и по-висока ефективност

Hyundai Santa Fe Hybrid съчетава удобството на три реда седалки, ефективността на хибридното задвижване и модерни технологии в стилен пакет на достъпна цена. Базовата цена на модела започва от 37 645 долара.

Някои SUV автомобили предлагат повече пространство, а други хибриди са малко по-икономични, но гъвкавият Hyundai Santa Fe Hybrid е отличен избор за широк кръг от семейства. Той предлага стандартно три реда седалки, но е малко по-компактен и достъпен от някои от по-големите си конкуренти. Комбинираният разход на гориво, достигащ 6.5 л/100 км, означава, че автомобилът може да измине над 960 километра с един резервоар. Плавната возия и комфортните седалки го превръщат в чудесен спътник за дълги пътувания. Като допълнение, водещата в класа си гаранция повишава практичността и спокойствието, които моделът предлага.

Предимства

Отлична икономия на гориво.

Водеща в класа си гаранция.

Гъвкав интериор с три реда седалки.

Недостатъци

Ограничено товарно пространство зад третия ред седалки.

Не се предлага версия XRT.

Какво е новото за модел 2026 г.

Най-голямата промяна при Hyundai Santa Fe Hybrid за модел 2026 г. е въвеждането на ново базово ниво на оборудване, наречено SE. Преди това най-ниското ниво беше SEL. Тази промяна намалява началната цена на Santa Fe Hybrid, правейки го по-достъпен за по-широк кръг купувачи.

Освен това се предлага и нова опция за интериора в цвят Pecan Brown с кожа Nappa за най-високото ниво на оборудване Calligraphy. Нивото Limited вече стандартно включва две отделни седалки на втория ред (тип „капитански“), като се запазва и опцията за цяла седалка. Стандартно се предлагат и двойни подложки за безжично зареждане. Като малко допълнение, нивото на оборудване SEL вече разполага с USB портове за третия ред седалки.

Цени на Hyundai Santa Fe Hybrid модел 2026 г.

Началната цена на Hyundai Santa Fe Hybrid модел 2026 г. е 37 645 долара. Най-високото ниво на оборудване, Santa Fe Hybrid Calligraphy, започва от 49 945 долара.

Въпреки че възможностите са ограничени, пазарът на 7-местни SUV автомобили с конвенционално хибридно задвижване се разраства. Kia Sorento Hybrid е с цена, близка до тази на Hyundai, докато Toyota Highlander Hybrid и Grand Highlander Hybrid са по-скъпи алтернативи.

Задвижване, пътно поведение и управляемост

Hyundai Santa Fe Hybrid модел 2026 г. се задвижва от 4-цилиндров турбохибриден двигател с мощност 231 к.с., съчетан с 6-степенна автоматична скоростна кутия. Моделът се предлага със задвижване на предните колела (FWD) или на всички колела (AWD). Макар мощността да е по-ниска в сравнение с по-големия турбо двигател в стандартния Santa Fe, тя е напълно достатъчна за ежедневните семейни пътувания. Компромисът при хибридната версия е ясен – по-нисък разход на гориво за сметка на по-слабо ускорение.

Усещането зад волана се отличава с изключителна плавност. Автомобилът предлага спокойно и приятно пътуване както в града, така и при дълги преходи по магистрала. Тази ефективност позволява на SUV модела да измине над 950 км с един резервоар, което намалява честотата на посещенията на бензиностанции. За моменти, в които се търси по-динамично усещане, е достатъчно да се превключи в спортен режим на шофиране.

Разход на гориво

Според официалните данни на EPA, Hyundai Santa Fe Hybrid постига разход на гориво до 6,5 л/100 км в града, 6,7 л/100 км извън града и 6,5 л/100 км комбиниран разход при версията с предно задвижване. При варианта със задвижване на всички колела стойностите се променят леко до 6,7 л/100 км в града, 6,9 л/100 км извън града и 6,9 л/100 км комбиниран разход. Тези показатели са сравними с тези на преките конкуренти като Kia Sorento Hybrid и Toyota Highlander Hybrid. За сравнение, най-икономичната версия на стандартния Santa Fe постига комбиниран разход от 9,8 л/100 км.

Функционален интериор

Интериорът на Santa Fe Hybrid впечатлява със своите функции, простор, практичност и дизайн. Hyundai предлага панорамен извит дисплей, който обединява в един модул инфоразвлекателната система и дигиталното приборно табло. Системата работи добре и предоставя цялата необходима информация, без да претоварва водача.

Скоростният лост, който се управлява със завъртане и е монтиран на кормилната колона, освобождава пространство в централната конзола. На негово място вече се намира подложка за безжично зареждане на телефон, като при по-високите нива на оборудване Limited и Calligraphy са налични две такива подложки. Качеството на материалите е впечатляващо. В съответствие с идеята за устойчивост, в Santa Fe Hybrid са използвани рециклирани пластмаси за гърбовете на седалките, стелките и тапицерията на тавана. Предлага се и тапицерия от фина кожа Nappa. Единствената забележка е, че повечето функции на климатичната система, включително скоростта на вентилатора, разчитат на сензорно управление, а не на физически бутони. Все пак, за контрол на температурата са запазени удобни въртящи се селектори.

Това поколение на Santa Fe Hybrid се предлага стандартно с три реда седалки. По-достъпните нива на оборудване разполагат с цяла седалка на втория ред и място за до седем пътници. Конфигурацията с шест места включва две изключително удобни самостоятелни седалки, известни като „капитански кресла“, на втория ред, които са стандартни за нивата Limited и Calligraphy.

Макар по-големият модел Palisade да предлага повече пространство, Santa Fe Hybrid все пак осигурява достатъчно място за краката (105 см на втория ред и 76 см на третия). Третият ред е напълно използваем, но остава най-подходящ за деца или за кратки пътувания. Багажното пространство също е добро – 413 литра зад най-задните седалки, като при сгъването им обемът нараства до 2254 литра. Впечатляващо е, че обемът на багажника и пространството за краката на третия ред са идентични при хибридната и стандартната версия на Santa Fe.

Вторият и третият ред седалки се сгъват до почти равна повърхност. Голямата задна врата отваря също толкова голям отвор към пространство, което от Hyundai наричат „подобно на тераса“. Резултатът, според дизайнерите на компанията, е създаването на място, където собствениците могат да организират пикник или дори да пренощуват.

Отличителен дизайн

Ръбестият дизайн на Hyundai Santa Fe Hybrid има суров, но модерен вид, а мотивът „H“ в LED светлините е отличителен белег на модела. Острите му ъгли, правите линии и дизайнът с „плаващ“ покрив създават илюзията, че е по-голям, отколкото е в действителност. За съжаление, по-агресивно изглеждащото ниво на оборудване XRT е ексклузивно за стандартния Santa Fe и не се предлага за хибридната версия.

Позиционирането на модела може да предизвика известно объркване, тъй като Hyundai предлага три различни модела в класа на средноразмерните 3-редови SUV автомобили. Освен Santa Fe и неговия хибриден вариант, в гамата присъства по-големият Hyundai Palisade, както и изцяло електрическият Hyundai Ioniq 9. Важно е да се уточни, че Santa Fe е най-малкият и достъпен 3-редов модел в гамата на Hyundai.

Любими функции и технологии

Една от най-полезните функции при всеки SUV е електрическото задвижване на задната врата. При Santa Fe Hybrid тя предлага безконтактно отваряне и регулируеми настройки на височината. Тази екстра е стандартна за цялата гама.

От Hyundai действително са имали предвид Santa Fe Hybrid да бъде автомобил за активен начин на живот, което често включва поставяне на багаж на покрива. За улеснение в C-колонката над задното колело е вградена скрита дръжка. Тя е интегрирана в повърхността и се показва при натискане, като дори може да се заключва.

Двойното безжично зарядно устройство елиминира споровете кой да зареди телефона си пръв. Тази удобна функция е стандартна за нивата на оборудване Limited и Calligraphy. Всички останали версии разполагат с единично безжично зарядно.

Santa Fe Hybrid разполага с централна конзола на две нива. Горната част може да се отваря както отпред, така и отзад, осигурявайки лесен достъп за пътниците на първия и втория ред седалки. Това е едно интелигентно и практично решение.

Системата Highway Driving Assist на Hyundai е сред асистентите за шофиране, които се отличават с интуитивна и естествена работа. При лек контакт с волана автомобилът автоматично поддържа безопасна дистанция от превозното средство отпред, като същевременно остава центриран в лентата на движение.

Santa Fe Hybrid може да бъде оборудван с огромен извит панорамен дисплей, който обединява централния екран на инфоразвлекателната система и дигиталното приборно табло. Тази персонализируема конфигурация показва почти всякаква информация, а безжичните Android Auto и Apple CarPlay са стандартни.

Системата Hyundai Pay позволява на потребителите да плащат за паркинг или гориво директно от сензорния екран, без да напускат автомобила. Това елиминира риска от копиране на данни от кредитна карта на съмнителни терминали. Функцията е налична при нивата на оборудване Limited и Calligraphy.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации