Хибридното задвижване е официално потвърдено като част от разширяването на спортната N дивизия на Hyundai, насочена към ентусиастите. По време на събитието „CEO Investor Day 2025“, проведено за първи път извън Южна Корея, компанията представи плановете си да увеличи гамата си от хибридни модели до 18 до 2030 г.
Пътната карта на Hyundai до 2030 г. включва и разширяване на портфолиото на N дивизията до седем модела. Освен настоящите бензинови и електрически автомобили, за първи път ще бъде представена и хибридна версия.
Кратък поглед върху N дивизията
Подобно на Mercedes-AMG, M подразделението на BMW или Audi Sport, N дивизията е спортният отдел на Hyundai. Той е създаден през 2012 г. с цел да произвежда най-динамичните модели на марката, включително най-мощния, бърз и скъп автомобил на Hyundai до момента – електрическият Ioniq 5 N.
В момента Ioniq 5 N е един от петте N модела в шоурумите на компанията. Очаква се Ioniq 6 N, който използва същото електрическо задвижване, да се появи на пазара през втората половина на 2026 г.
N дивизията предлага и бензинови спортни модели като i20 N, i30 Hatch N и i30 Sedan N. Идеята за хибридна мощност беше загатната още през 2024 г. от бившия ръководител на подразделението, Алберт Бирман.
Бъдещи хибридни модели
Според г-н Бирман, i30 Sedan N е основен кандидат за хибриден N модел. Стандартният i30 Sedan вече се предлага с хибридно задвижване, а за спортната N версия се очаква да премине към 2.5-литров четирицилиндров турбо двигател.
Hyundai наскоро представи и нова хибридна система, базирана на 2.5-литров турбо мотор, в новото поколение на модела Palisade. Бирман също така спомена, че се обмисля и хибриден „малък автомобил“ за спортната гама.
Връзката с луксозната марка Genesis
Развитието на хибридни технологии за N дивизията ще бъде тясно свързано с плановете за луксозната марка на Hyundai – Genesis. През 2024 г. Genesis стартира собствено спортно подразделение, наречено Magma, чието представяне на някои пазари е потвърдено за 2026 г.
Първият модел, GV60 Magma, използва същата платформа и електрическо задвижване като Ioniq 5 N и 6 N. Очаква се луксозният му характер да го направи по-скъп от Ioniq 5 N, чиято цена на някои пазари е около 110 383 долара.
Genesis предлага както модели с двигатели с вътрешно горене, така и електрически автомобили, като потвърди, че ще пусне на пазара и конвенционални хибриди. Засега не е ясно дали подмарката Magma също ще предлага подобни типове задвижване. Освен това Genesis работи по следващо поколение специализирана платформа за електрически автомобили, която ще бъде използвана и от моделите на Hyundai и N дивизията.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Dow и Gruppo Fiori разработват нов метод за рециклиране на автомобилна пяна без демонтаж

Hyundai ще представи 10 нови електрически и хибридни модела в отговор на митата в САЩ

Geely EX5 дебютира във Великобритания с цена от 31 990 паунда
