Най-продаваните SUV автомобили в Америка са Toyota RAV4 и Honda CR-V. Това са отлични, балансирани автомобили, но не са лидерите по съотношение цена-качество в своя клас. Два солидни кросоувъра, които струват по-малко от тях, са Hyundai Tucson и Nissan Rogue. Те предлагат богато оборудване на цени под 29 000 долара, като същевременно са сред най-просторните и технологично напреднали модели в компактния сегмент.
За целите на този преглед тествахме както обновения за 2025 г. Tucson, така и Rogue, за да ги сравним в осем различни категории и да определим победител. Прочетете нататък, за да разберете кой модел избрахме и кой от двата достъпни кросоувъра е по-подходящ за вас.
Външен дизайн
Настоящото поколение на Tucson дебютира като модел 2022 г., когато Hyundai го направи по-голям и стилен от всякога. Обновеният модел за 2025 г. запазва извитите форми, частично скритите в предната решетка фарове и остро очертаните странични линии. Предницата е придобила по-традиционен SUV вид с по-вертикален профил и по-ръбеста броня. Въпреки това, дизайнът остава по-скоро елегантен и ефектен, отколкото груб и утилитарен, дори при версията XRT с офроуд акценти.
Ситуацията при Rogue, чийто последен редизайн е от 2021 г. с обновление през 2024 г., е сходна. Той също е стилен градски кросоувър. Визуално изглежда малко по-масивен от Tucson, особено в задната част. Неговата версия с офроуд тематика, Rock Creek Edition, се отличава по-ясно от останалите модификации благодарение на изцяло черната си предница. Като цяло, това са два умерено стилни кросоувъра със сходен дизайнерски подход. В тази категория изборът зависи изцяло от личните предпочитания, затова резултатът е равен.
Интериорен дизайн
Промените в Tucson за 2025 г. донесоха желано подобрение в интериора. За разлика от повечето автомобили, той стана едновременно по-технологичен и по-лесен за употреба. Сега дигиталното приборно табло и централният сензорен екран образуват един общ панел, който се простира по-голямата част от таблото. Това създава елегантен и съвременен вид. Важно е да се отбележи, че под екрана Hyundai вече предлага повече физически бутони и врътки в сравнение с миналогодишния модел, който разчиташе на непрактичен сензорен панел.
Въпреки това, контролите в Rogue са дори по-лесни за използване, а материалите в интериора създават усещане за по-висок клас, особено при по-високите нива на оборудване. Hyundai печели, ако държите на дигиталното изживяване. Всеки Tucson е оборудван стандартно с два 12,3-инчови екрана и безжична свързаност с Apple CarPlay и Android Auto. При Nissan еквивалентни екрани се предлагат само в по-скъпите версии, като базовите модели са с аналогови уреди и 8-инчов екран, а за свързване на телефон се изисква кабел. В крайна сметка, победител тук е Nissan Rogue заради по-луксозното усещане и по-интуитивните контроли.
Пространство за пътници и багаж
Както Rogue, така и Tucson предлагат просторни интериори с множество удобства, комфортни седалки и огромен багажник за компактен кросоувър. Hyundai обаче печели и по двата показателя. Багажното му пространство е 1161 литра зад задните седалки и 2265 литра при сгънати седалки, което надминава отличните стойности на Rogue от съответно 1019 и 2096 литра. Освен това, за разлика от Nissan, Hyundai се предлага с вентилирани предни седалки.
От друга страна, задните седалки на Rogue се сгъват по-лесно, а опционалната система за конфигуриране на багажника Divide N Hide е практично предимство. Отопляемият волан също е наличен в по-голям брой нива на оборудване при Nissan, докато при Tucson е запазен само за топ версията Limited. Като цяло обаче, по-големият и по-добре оборудван Tucson печели тази категория.
Возия и управление
Tucson и Rogue са комфортни и лесни за управление кросоувъри. Rogue има по-директно управление и по-стегнато настроено окачване, което създава усещане за по-скъп и спортен автомобил. По-лекото управление и по-мекото окачване на Tucson осигуряват по-плавна возия и минимално съпротивление при завъртане на волана. Това са фини разлики. Rogue не е твърд и некомфортен, нито пък е спортен автомобил. Изборът зависи от личните предпочитания – дали търсите по-спортно или по-комфортно усещане. Поради тази причина обявяваме равенство.
Ускорение
Nissan Rogue постига ясна победа, когато става въпрос за ускорение. На хартия неговият 1,5-литров трицилиндров турбо двигател изглежда по-малко обещаващ от 2,5-литровия четирицилиндров атмосферен мотор на Hyundai. Дори по-високата мощност на Rogue – 201 к.с. срещу 187 к.с. за Tucson – не изглежда достатъчна, за да компенсира липсата на един цилиндър. В действителност обаче Rogue е по-бърз и звучи по-добре.
Двигателят на Hyundai е плавен и тих при умерено ускорение, но скоростната кутия превключва бързо и поддържа високи обороти, което създава усещане за напрежение. При по-рязко натискане на газта този ефект се засилва – трансмисията сваля предавки, а двигателят става шумен, без това да води до значително по-добро ускорение. За разлика от него, Rogue има приятен звук в целия оборотен диапазон и се усеща значително по-пъргав. Макар Tucson да не е опасно бавен или прекалено шумен, Rogue е по-бърз и по-рафиниран. Победител е Nissan Rogue.
Разход на гориво
Въпреки умерената си динамика, двигателят на Tucson не е и особено икономичен. Според официалните данни, версиите с предно предаване имат разход от 9,4 л/100 км в града, 7,1 л/100 км извън града и 8,4 л/100 км комбинирано. При вариантите със задвижване на всички колела стойностите са 9,8 л/100 км градско, 7,8 л/100 км извънградско и 9,0 л/100 км комбинирано. Тези данни бяха потвърдени по време на нашия тест. Tucson не е лаком за гориво, но показателите му не са впечатляващи за компактен кросоувър с такава мощност.
Rogue се справя значително по-добре: базовите модели с предно предаване постигат 7,8 л/100 км в града, 6,4 л/100 км извън града и 7,1 л/100 км комбинирано. Дори най-малко икономичната версия – Platinum със задвижване на четирите колела, каквато беше тестовата ни бройка – постига отличните 8,4 л/100 км градско, 6,9 л/100 км извънградско и 7,6 л/100 км комбинирано. Tucson обаче има един скрит коз – предлага се и с хибридно задвижване с комбиниран разход между 6,2 и 6,7 л/100 км. С оглед на по-слабото представяне на базовия двигател на Tucson и наличието на хибриден вариант, обявяваме равенство в тази категория.
Безопасност
И двата модела са много безопасни SUV автомобили с отлични резултати от краш тестове и богато стандартно оборудване за безопасност. И двата включват система за следене на мъртвата зона, автоматично аварийно спиране и предупреждение за напускане на лентата. Tucson обаче се представя още по-добре. Докато и двата кросоувъра получават максималните пет звезди от NHTSA, Rogue постига само четири звезди за защита при челен удар. Hyundai печели и най-високото отличие Top Safety Pick+ от IIHS, докато Nissan получава оценка „Приемлив“ (втората най-висока от четири) в два от тестовете. Накрая, Tucson идва стандартно със система за поддържане на лентата (опция при Rogue) и е единственият от двата, който предлага камера за мъртвата зона. Победител в тази категория е Hyundai Tucson.
Цени и оборудване
Базовата цена на Hyundai Tucson модел 2025 г. в САЩ започва от 28 705 долара, докато тази на Nissan Rogue е 28 550 долара. Сходствата продължават и при по-високите нива на оборудване, като двата модела си разменят предимства. При базовите версии Tucson е по-добре оборудван за малка разлика в цената. Срещу допълнителни 155 долара той предлага адаптивен круиз контрол, асистент за поддържане на лентата, шест вместо четири високоговорителя и по-голям инфоразвлекателен екран с безжична свързаност. От друга страна, Rogue е по-достъпният начин да се сдобиете с екстри като тапицерия от изкуствена или естествена кожа, отопляем волан или камери с 360-градусов обзор. Rogue е и единственият от двата, който предлага система за полуавтономно шофиране по магистрала.
Стойност
От друга страна, ексклузивните за Tucson вентилирани седалки и камери за следене на сляпата зона също са примамливи.
Като цяло, препоръчително е купувачите да проучат внимателно пазара – да се съсредоточат върху екстрите, които са важни за тях, и да получат ценови оферти от дилърите. В останалите аспекти двата SUV модела са много близки по отношение на предлаганата стойност.
Победител: Равенство
Hyundai Tucson Limited модел 2025 г.
Финални мисли
Обновеният Hyundai Tucson модел 2025 г. отстранява един от двата си основни недостатъка от миналата година: неудобното разположение на контролите. Другият обаче остава: двигател, който не е нито пъргав, нито икономичен. И това е достатъчно, за да изберем Nissan Rogue.
Tucson печели поредица от малки победи. Той предлага повече стандартно оборудване и по-плавна возия. Има по-добри резултати от краш тестове и повече товарно пространство. Тези предимства обаче са незначителни в сравнение с превъзхождащото задвижване на Rogue. Особено ако се търси оптимална стойност, Nissan ще спести пари от гориво в дългосрочен план, като същевременно предлага и по-добра управляемост.
Разбира се, хибридната версия на Tucson предлага по-бързо ускорение и по-добър разход на гориво от тествания бензинов модел. Тя обаче е и малко по-скъпа. А Rogue все още има предимство с по-гъвкавото си товарно пространство, по-директната управляемост и по-качествените материали в интериора.
В зависимост от личните предпочитания, всеки би могъл да избере както Tucson, така и Rogue за свой победител. Нито един от двата автомобила не създава усещане за евтин компромис. Въпреки това нашият избор е Nissan.
Победител: Nissan Rogue
Nissan Rogue Platinum модел 2024 г.
Последвайте ни в Google News