Обща информация
Въпреки че икономията на гориво е основният акцент при Hyundai Tucson Hybrid и Tucson PHEV (плъгин хибрид) модел 2025 г., тя далеч не е единственото им определящо качество. Тези компактни SUV модели споделят обновения за 2025 г. ъгловат и изразителен външен дизайн на стандартния Tucson, както и богатото стандартно оборудване за безопасност и технологии, и тихото и спокойно пътно поведение.
Благодарение на електрическата си система и стандартното задвижване на всички колела, Tucson Hybrid и PHEV се усещат значително по-пъргави от стандартната версия. Хибридът разполага с 231 к.с., а плъгин хибридът – с 261 к.с., което е увеличение със съответно 44 и 74 к.с. спрямо базовия Tucson. Освен по-високата мощност, и двата модела предлагат значително по-нисък разход на гориво. Комфортът също е на високо ниво, тъй като традиционната шестстепенна автоматична трансмисия елиминира до голяма степен монотонния шум, характерен за безстепенните трансмисии, използвани от много конкуренти. Макар и стандартният Tucson да е конкурентен модел, хибридните версии предлагат превъзходна комбинация от мощност и ефективност на разумна цена, като същевременно остават едни от най-достъпните електрифицирани компактни SUV автомобили на пазара.
Какво е новото за 2025 г.?
Tucson получава нова предна решетка, съчетана с по-широки брони и модернизирани светлини отпред и отзад. Декоративните предпазни кори под броните добавят нотка на здравина, а новите дизайни на джантите освежават визията. Промените в интериора включват два опционални 12,3-инчови дисплея, подобни на тези в други модели на Hyundai, както и завръщането на няколко физически бутона за управление на климатичната и аудиосистемата. Нова поставка на таблото и обновена централна конзола с място за съхранение и опционална подложка за безжично зареждане допълват промените.
Под капака и двата модела получават малко по-мощен електрически мотор, който увеличава комбинираната мощност на хибрида до 231 к.с., а на плъгин хибрида до 268 к.с. Добавени са и два нови режима на шофиране: „My Drive“, който може да бъде конфигуриран от водача, и „Baby Mode“, който смекчава реакцията при подаване на газ за по-плавно потегляне. Плъгин хибридът разполага и с режим „Green Zone“, който автоматично превключва автомобила към изцяло електрическо движение в определени зони.
Цени и препоръчителна версия
Цената на Hyundai Tucson Hybrid модел 2025 г. за американския пазар започва от 34 960 долара и достига до 48 935 долара в зависимост от нивото на оборудване и опциите.
Посочените цени са за пазара в САЩ и може да не са представителни за други пазари.
- Blue — 34 960 долара
- SEL Convenience — 37 960 долара
- N Line — 39 710 долара
- SEL PHEV — 41 225 долара
- Limited — 42 790 долара
- Limited PHEV — 48 935 долара
От наличните нива на оборудване, N Line предлага най-добрия баланс. То включва уникални 19-инчови джанти, по-спортен дизайн на предната и задната част, тъмни хромирани акценти, панорамен покрив и емблеми N Line. Интериорът е с тапицерия от комбинация от плат и кожа и разполага с аудиосистема Bose, новата инфоразвлекателна система с двоен екран и огледало за обратно виждане с автоматично затъмняване. Оборудването включва и системата Highway Driving Assistant, която е адаптивен круиз контрол с функция за поддържане на автомобила в центъра на лентата.
Двигател, трансмисия и представяне
Хибридната версия на Tucson се задвижва от 1,6-литров турбо бензинов двигател с четири цилиндъра и електромотор, които заедно генерират системна мощност от 231 к.с. и въртящ момент от 350 Нм. При plug-in хибридния вариант (PHEV) мощността достига 268 к.с. при същия въртящ момент. И в двата случая тягата се предава към четирите колела стандартно чрез шестстепенна автоматична трансмисия. Първите впечатления от обновения Tucson Hybrid за 2025 г. показват, че промените не променят съществено приятното пътно поведение на модела. Макар и нито един от двата варианта на задвижване да не предлага рязко ускорение, което да ви залепи за седалката, те осигуряват нужната пъргавина при потегляне от светофар или включване в магистрала. В ежедневието стабилното управление, комфортната возия и уверената управляемост допълват една от най-добрите черти на електрифицирания Tucson – тихия интериор при поддържане на постоянна скорост.
Ускорение от 0 до 100 км/ч
При тестове на писта, напълно оборудван тестов автомобил от модел 2022 г. с ниво на оборудване Limited Hybrid постигна ускорение от 0 до 97 км/ч (60 мили в час) за 7,1 секунди. Това е със 1,7 секунди по-бързо от версията без хибридно задвижване. С по-мощния електромотор на борда, модел 2025 г. би могъл да бъде и малко по-бърз. Конкурентът на Tucson Hybrid, Toyota RAV4 Hybrid, се справи със същото ускорение за 7,3 секунди по време на тестовете.
Пробег, зареждане и живот на батерията
Plug-in хибридните версии на Tucson използват батерия с капацитет 13,8 кВч, която осигурява пробег само на ток от 53 км според стандарта на EPA. Вграденото зарядно устройство с мощност 7,2 кВ може да зареди напълно батерията за около два часа, когато е свързано към зарядна станция от второ ниво (Level 2). Въпреки че общият пробег на Tucson PHEV с пълен резервоар и заредена батерия е добър – около 611 км по магистрала според реални тестове – той не успява да попадне в класациите за plug-in хибриди с най-дълъг пробег.
Разход на гориво и реални показатели
Според EPA, Tucson Hybrid има разход на гориво до 6,2 л/100 км в града и 6,2 л/100 км извън града. Plug-in хибридният модел е с рейтинг от 80 MPGe (еквивалент на 2,9 л/100 км) и постига 53 км пробег само на ток при тестовете на агенцията. За сравнение, бензиновият Tucson със задвижване на четирите колела е с разход от 10,2 л/100 км в града и 8,1 л/100 км извън него, докато версията с предно предаване е оценена на 9,4/7,35 л/100 км. И в двата случая хибридните варианти печелят убедително по отношение на ефективността.
Интериор, комфорт и багажно пространство
Дизайнерският отдел на Hyundai отново доказва умението си да създава модерни интериори в достъпни автомобили, а Tucson не прави изключение. Неговият изчистен дизайн на арматурното табло е обновен за 2025 г. с опционална двойка 12,3-инчови екрани – един за приборното табло и един за инфоразвлекателната система – както и с високо оцененото завръщане на физически бутони за климатичната система и контрол на звука. Като цяло, Tucson успешно продължава темата за тъмни текстури с ярки акценти. Купето предлага комфортно пространство за четирима възрастни, а зад втория ред седалки има място за девет стандартни ръчни куфара. При сгънати задни седалки капацитетът на багажника нараства до 22 чанти.
Инфоразвлекателна система и свързаност
Hyundai е обновил технологиите в Tucson за 2025 г., като стандартно е включен по-голям 12,3-инчов екран на инфоразвлекателната система и са върнати някои физически бутони и врътки за по-бърз и интуитивен достъп до основни функции. По-високите нива на оборудване идват с ново оформление на таблото с два екрана, което заменя аналоговите уреди на Tucson Hybrid с 12,3-инчов дисплей. Безжичните Apple CarPlay и Android Auto са стандартни за цялата гама, а централната конзола включва и налична подложка за безжично зареждане. За екстри като премиум аудиосистема Bose, купувачите трябва да изберат нива на оборудване N Line или Limited. Други технологични предложения включват приложението за смартфон Hyundai Digital Key, което предоставя функции за заключване и отключване, както и опция за дистанционно стартиране.
Безопасност и асистиращи системи
Предлага се набор от асистиращи системи за водача, много от които са стандартни. За повече информация относно резултатите от краш тестовете на Tucson Hybrid, може да се посетят уебсайтовете на Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) и Застрахователния институт за пътна безопасност (IIHS). Основните системи за безопасност включват стандартно автоматично аварийно спиране с разпознаване на пешеходци, стандартно предупреждение за напускане на лентата и асистент за поддържане на лентата, както и наличен адаптивен круиз контрол с функция за центриране в лентата.
Гаранция и поддръжка
В пазара на компактни SUV автомобили само един конкурент предлага толкова добро гаранционно покритие, колкото Tucson Hybrid, и това е неговият корпоративен братовчед – Kia Sportage Hybrid.
В тази област обаче Hyundai все още има предимство пред Kia, благодарение на своята щедра програма за безплатно планово техническо обслужване.
Гаранция и поддръжка
Ограничена гаранция: 5 години или 96 500 км
Гаранция на задвижването: 10 години или 161 000 км
Безплатно техническо обслужване: 3 години или 58 000 км
Технически характеристики
Тип автомобил: 5-местен, 4-врат SUV с предно разположен двигател или предно разположен двигател и преден електромотор; предно или двойно предаване.
ЦЕНА (Ориентировъчни цени за пазара в САЩ)
SE FWD: 29 750 долара; SE AWD: 31 250 долара; Blue Hybrid: 34 510 долара; SEL Plug-In Hybrid: 40 775 долара
ЗАДВИЖВАНЕ
2.5-литров, 4-цилиндров редови двигател (DOHC, 16 клапана) с мощност 187 к.с. и 241 Нм въртящ момент.
Хибридна система: 1.6-литров, 4-цилиндров редови турбо двигател (DOHC, 16 клапана) със 178 к.с. и 264 Нм, плюс електромотор с 64 к.с. и 264 Нм. Комбинираната мощност е 231 к.с. и 367 Нм. Системата включва литиево-йонна батерия с капацитет 1.0 кВч (по оценка на C/D).
Плъгин хибридна система: 1.6-литров, 4-цилиндров редови турбо двигател (DOHC, 16 клапана) със 178 к.с. и 264 Нм, плюс електромотор с 97 к.с. и 304 Нм. Комбинираната мощност е 268 к.с. и 367 Нм. Системата включва литиево-йонна батерия с капацитет 12.0 кВч (по оценка на C/D) и бордово зарядно устройство с мощност 7.2 кВ.
Трансмисии: 8-степенна или 6-степенна автоматична
РАЗМЕРИ
Междуосие: 275.6 см
Дължина: 464.1–465.1 см
Широчина: 186.4 см
Височина: 166.6–168.4 см
Обем за пътници (отпред/отзад): 1501–1557 / 1472–1501 литра
Обем на багажника (зад втори/първи ред седалки): 906–1104 / 1869–2124 литра
Собствено тегло (по оценка на C/D): 1588–1950 кг
ДИНАМИЧНИ ХАРАКТЕРИСТИКИ (ПО ОЦЕНКА НА C/D)
Ускорение 0–100 км/ч (приблизително): 7.2–9.0 секунди
¼ миля (402 м): 15.0–17.0 секунди
Максимална скорост: 185–196 км/ч
РАЗХОД НА ГОРИВО (ПО ОЦЕНКА НА EPA/C/D)
Комбиниран/Градски/Извънградски: 6.2–9.0 / 6.2–9.8 / 6.2–7.8 л/100 км
PHEV комбиниран разход (бензин + ток): 3.1 л/100 км еквивалент
PHEV пробег само на ток: 51 км
Последвайте ни в Google News