Hyundai залага на батерии с твърд електролит и водород в дългосрочен план

Въпреки че Hyundai инвестира сериозно в хибридни технологии, компанията планира да запази лидерските си позиции в разработването на изцяло електрически автомобили и модели с водородни горивни клетки.

Бъдеще отвъд литиево-йонните батерии

Hyundai Motor Group прави дългосрочен залог на енергийни технологии отвъд традиционните литиево-йонни батерии. Изпълнителният председател на компанията даде ясен сигнал, че както батериите с твърд електролит, така и водородните горивни клетки ще определят пътната карта на компанията за десетилетия напред.

В интервю за Automotive News Юисун Чунг коментира плановете за преминаване към електрически автомобили и заяви, че компанията възнамерява да остане в челните редици на развойната дейност в тази сфера. Той изрази гордостта си от екипите за изследвания и разработки и от платформата e-GMP, като подчерта, че сега фокусът е насочен към батериите с твърд електролит.

Архитектурата e-GMP на Hyundai вече се използва в модели като Ioniq 5, Ioniq 6, Kia EV6 и Genesis GV60, което осигурява на групата една от най-конкурентните гами електрически автомобили в световен мащаб. Докато настоящите модели разчитат на литиево-йонна химия, компанията инвестира сериозно в изследвания на батерии с твърд електролит, които обещават по-висока енергийна плътност, по-бързо зареждане и повишена безопасност.

Ключовата роля на водорода

Чунг подчерта, че водородът също ще играе ключова роля не само за леките автомобили, но и за тежкотоварния транспорт и корабоплаването, където батерийните технологии срещат затруднения. Той отбеляза, че бъдещите поколения ще се радват на комбинация от електрически автомобили и такива с горивни клетки, като добави, че трамваите, влаковете, големите кораби и камионите също ще се задвижват с водород.

Hyundai е един от малкото световни производители, които продължават да развиват водородни технологии успоредно с електрическите автомобили. SUV моделът Nexo и камионите с водородно задвижване вече се предлагат на ограничени пазари. Чунг призна съществуващите предизвикателства, особено високата цена на технологията.

Той обясни, че водородът все още е много скъп, но компанията работи за намаляване на цената му заедно с „водородния съвет“. В Корея вече се извлича водород от хранителни отпадъци и в атомни електроцентрали. Според него, ако разходите се понижат, след около 30 години водородните горивни клетки ще могат да се използват масово и лесно.

Тази времева рамка отразява дългосрочната визия на Hyundai. Докато днес батериите доминират, водородът може да се окаже решаващ за бъдещата инфраструктура, особено в Азия и Европа, където правителствата продължават да финансират развитието на водородна инфраструктура.

Коментарите на Чунг подчертават позицията на Hyundai като един от малкото автомобилни производители, които залагат едновременно на електрически, водородни и хибридни решения – стратегия, която може да помогне на марката да се адаптира към бъдещи промени в технологиите и регулациите.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации