Въпреки че Hyundai инвестира сериозно в хибридни технологии, компанията планира да запази лидерските си позиции в разработването на изцяло електрически автомобили и модели с водородни горивни клетки.
Бъдеще отвъд литиево-йонните батерии
Hyundai Motor Group прави дългосрочен залог на енергийни технологии отвъд традиционните литиево-йонни батерии. Изпълнителният председател на компанията даде ясен сигнал, че както батериите с твърд електролит, така и водородните горивни клетки ще определят пътната карта на компанията за десетилетия напред.
В интервю за Automotive News Юисун Чунг коментира плановете за преминаване към електрически автомобили и заяви, че компанията възнамерява да остане в челните редици на развойната дейност в тази сфера. Той изрази гордостта си от екипите за изследвания и разработки и от платформата e-GMP, като подчерта, че сега фокусът е насочен към батериите с твърд електролит.
Архитектурата e-GMP на Hyundai вече се използва в модели като Ioniq 5, Ioniq 6, Kia EV6 и Genesis GV60, което осигурява на групата една от най-конкурентните гами електрически автомобили в световен мащаб. Докато настоящите модели разчитат на литиево-йонна химия, компанията инвестира сериозно в изследвания на батерии с твърд електролит, които обещават по-висока енергийна плътност, по-бързо зареждане и повишена безопасност.
Ключовата роля на водорода
Чунг подчерта, че водородът също ще играе ключова роля не само за леките автомобили, но и за тежкотоварния транспорт и корабоплаването, където батерийните технологии срещат затруднения. Той отбеляза, че бъдещите поколения ще се радват на комбинация от електрически автомобили и такива с горивни клетки, като добави, че трамваите, влаковете, големите кораби и камионите също ще се задвижват с водород.
Hyundai е един от малкото световни производители, които продължават да развиват водородни технологии успоредно с електрическите автомобили. SUV моделът Nexo и камионите с водородно задвижване вече се предлагат на ограничени пазари. Чунг призна съществуващите предизвикателства, особено високата цена на технологията.
Той обясни, че водородът все още е много скъп, но компанията работи за намаляване на цената му заедно с „водородния съвет“. В Корея вече се извлича водород от хранителни отпадъци и в атомни електроцентрали. Според него, ако разходите се понижат, след около 30 години водородните горивни клетки ще могат да се използват масово и лесно.
Тази времева рамка отразява дългосрочната визия на Hyundai. Докато днес батериите доминират, водородът може да се окаже решаващ за бъдещата инфраструктура, особено в Азия и Европа, където правителствата продължават да финансират развитието на водородна инфраструктура.
Коментарите на Чунг подчертават позицията на Hyundai като един от малкото автомобилни производители, които залагат едновременно на електрически, водородни и хибридни решения – стратегия, която може да помогне на марката да се адаптира към бъдещи промени в технологиите и регулациите.
Последвайте ни в Google NewsПредишна/Следваща


Подобни публикации

Кибератаката срещу JLR: предупреждение за производителите на електромобили

CEVA Logistics стартира програма за рециклиране на батерии за електромобили в Европа

Нова хибридна триколка съчетава педали и мощност за скорост от 120 км/ч
