IM Motors, подразделението за електрически автомобили на SAIC Motor, стартира предварителните продажби на LS9 – нов пълноразмерен SUV с удължен пробег, насочен към китайския пазар.
Официалното представяне на модела се състоя на 4 ноември, като поръчките стартираха в същия ден.
Впечатляващи технически характеристики
Според информация от компанията, хибридният автомобил с удължен пробег (EREV) предлага автономия от 402 км само на батерия по цикъла CLTC. IM Motors обяви, че LS9 постига най-ниския разход на гориво в своя сегмент – едва 2,81 литра на 100 км. Моделът е оборудван и с LiDAR сензор с 520 канала.
С тези показатели LS9 се нарежда сред хибридните автомобили с най-голям пробег в Китай, където конкуренцията за справяне с притесненията на потребителите относно автономността на изцяло електрическите модели става все по-интензивна.
Конкуренция на пазара
За сравнение, на 16 октомври Leapmotor представи своя флагман D19, чиято EREV версия разполага с батерия от 80,3 кВтч и предлага до 500 км пробег. На 29 септември пък Zeekr пусна на пазара луксозния хибриден SUV 9X, който се предлага с батерии от 55 кВтч и 70 кВтч, осигуряващи пробег между 300 и 380 км (CLTC).
Размери и задвижване
Според документите за сертифициране, IM LS9 е с дължина 5 279 мм, широчина 2 000 мм и височина 1 806 мм, а междуосието му е 3 160 мм.
За задвижването се грижи 1,5-литров двигател на SAIC, който функционира като генератор за удължаване на пробега и има максимална мощност от 114 кВт. Автомобилът използва два електромотора – предният е с мощност 160 кВт, а задният достига 230 кВт.
Литиево-йонните батерии за IM LS9 се доставят от CATL.
Стратегията на IM Motors
Досегашната гама на IM Motors в Китай включваше седаните IM L6 и IM L7, както и SUV моделите IM LS6 и IM LS7, които първоначално бяха само изцяло електрически.
Още през февруари 2024 г. съизпълнителният директор на компанията, Лю Тао, заяви, че петият модел на марката ще използва технология за удължен пробег. Той посочи, че целта е да се преодолеят ограниченията на конвенционалните EREV автомобили, които обикновено предлагат пробег от около 200 км на батерия и не поддържат бързо зареждане.
На 1 август IM Motors представи своята система Hengxing, разработена специално за хибридни автомобили с по-голям пробег на батерия. Малко по-късно, на 11 септември, компанията пусна обновения LS6 SUV, добавяйки EREV версия към изцяло електрическите варианти и така официално навлезе в този пазарен сегмент.
Последвайте ни в Google News