Infiniti QX80 R-spec: Завръщане на легендарния двигател от GT-R?

В краткото си официално съобщение Infiniti загатва, че „легендата живее под капака“ и споменава за „нов пулс“. Тези намеци са достатъчни, за да породят спекулации за появата на високопроизводителна версия на луксозния SUV модел, оборудвана с емблематичен двигател.

Двигателят VR38 от Nissan GT-R

В основата на слуховете е агрегатът VR38 – 3,8-литров V6 с два турбокомпресора, който дебютира с Nissan GT-R (R35) през 2007 г. Този двигател е напълно различен от стандартния VR35 и по-малкия VR30. През годините VR38DETT намери място не само в GT-R, но и в лимитираната серия Juke R, концептуалния Q50 Eau Rouge и суперавтомобила Praga Bohema.

Неговите състезателни приложения включват GT-R NISMO GT3, Renault Sport R.S. 01, Ligier Nissan Dpi и Nissan Fairlady Z GT300. В специалната версия GT-R50 този 3,8-литров двигател развива внушителните 710 к.с. и 780 Нм въртящ момент. За сравнение, стандартният GT-R NISMO разполага с 600 к.с. и 652 Нм. Настоящият двигател VR35 в Infiniti QX80 предлага 450 к.с. и 700 Нм, като при тежък SUV с рама въртящият момент е от по-голямо значение в реални условия.

Дизайн и визуални препратки

От стилистична гледна точка, луксозният модел на Infiniti изглежда е боядисан в цвят, вдъхновен от емблематичния Midnight Purple, но с по-ярък лилав оттенък. Емблемата R-spec под десния стоп е с дизайн, познат на феновете от търсената версия на GT-R T-spec. Дори титаниевите накрайници на изпускателната система и изрезите в задната броня изглеждат пряко свързани с R35.

Технически въпроси

Основният въпрос обаче остава дали Infiniti са адаптирали деветстепенната автоматична трансмисия на QX80 за двигателя VR38, или са я заменили с трансмисията с двоен съединител (DCT) от R35. Nissan GT-R, произвеждан от декември 2007 г. до август 2025 г. в около 48 000 екземпляра, използва шестстепенна скоростна кутия BorgWarner GR6, проектирана специално за него и разположена отзад (transaxle).

Този прототип изглежда се основава на QX80 Track Spec, представен през август 2025 г. Неговият стандартен VR35 двигател беше модифициран с нов турбокомпресор и изпускателна система, за да достигне над 650 к.с. и приблизително 1017 Нм въртящ момент. Подобно на Track Spec, версията R-spec може да получи подобрено охлаждане, по-големи горивни инжектори, оптимизирана всмукателна система и спирачки Brembo. Към момента не е известно дали подобна версия на QX80 ще достигне до серийно производство.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации