След Унгария и Турция, китайският гигант се насочва към нов производствен център
Водещият китайски автомобилен производител BYD разглежда Испания като основен кандидат за своя трети европейски завод. Това е част от стратегията на компанията да разшири присъствието си и да увеличи продажбите си на континента.
Един монтажен завод на BYD, който ще се присъедини към другите два планирани в Унгария и Турция, би бил значителна стъпка напред за производителя в конкуренцията му с Tesla. Същевременно това ще подкрепи амбициите на Испания да се превърне в ключов център за производство на електрически автомобили.
Според информация на Ройтерс, която се позовава на двама запознати източника, BYD предпочита Испания заради сравнително ниските производствени разходи и мрежата за чиста енергия в страната.
Въпреки че е известно, че BYD търси място за трети завод, който да обслужва европейския пазар, досега не беше съобщавано, че Испания е водещ кандидат.
Решението изисква одобрение от Китай
Миналия месец регионалният мениджър на BYD за Испания и Португалия, Алберто Де Аса, е заявил пред Ройтерс, че Испания би била идеално място за по-нататъшно разширяване на европейското производствено присъствие на компанията заради индустриалната си инфраструктура и евтината електроенергия.
Трети източник обаче предупреждава, че компанията не е обявила окончателно решение и все още разглежда и други държави освен Испания. Крайното решение за завода, което се очаква преди края на годината, ще трябва да бъде одобрено от китайските регулаторни органи.
През март Ройтерс съобщи, че BYD е разглеждала и други страни, включително Германия, но този вариант е бил обект на вътрешни дебати поради високите разходи за труд и енергия.
Автомобилите за Европа ще се произвеждат на местно ниво
Продажбите на BYD в Европа са скочили с 280% през първите осем месеца на тази година в сравнение със същия период на 2024 г. Ръстът се дължи на факта, че производителят започна да предлага както плъгин хибриди, така и изцяло електрически автомобили.
През април Ройтерс съобщи, че автомобилният производител е реорганизирал европейските си операции, за да стимулира продажбите чрез наемане на повече мениджъри и откриване на нови представителства.
Дипломатическите и бизнес връзките между Испания и Китай се затоплиха значително през последните години. Миналата година Испания се въздържа при гласуването в Европейския съюз за въвеждане на мита върху произведените в Китай електрически автомобили.
Според информация на Ройтерс от миналата година, китайското правителство неофициално е посъветвало автомобилните производители да спрат инвестициите в европейски държави, които са подкрепили тези мита. Германия е гласувала против тях.
Испания, вторият по големина производител на автомобили в Европа, привлече сериозни инвестиции, включително от германската Volkswagen и китайските Chery и CATL. Това се случи, след като през 2020 г. страната обяви план на стойност 5 милиарда евро за привличане на производства на електрически автомобили и батерии, използвайки средства от фондовете на ЕС за възстановяване след пандемията.
BYD цели в рамките на три години да произвежда на местно ниво всички електрически автомобили, предназначени за продажба в Европа, което ще помогне на компанията да избегне митата на ЕС.
Планираният завод в Унгария в момента е в процес на изграждане, въпреки че през юли източници са съобщили на Ройтерс, че BYD е отложила графика за масово производство в него за следващата година. Заводът в Турция трябва да отвори врати през 2026 г.
Последвайте ни в Google News