Истинско къмпингуване: Запознайте се с този рядък Land Rover Series II с повдигащ се покрив

Комфорт и Великобритания в средата на 60-те години на миналия век са две почти несъвместими понятия. През първите две десетилетия след края на Втората световна война на много места усещането е, че войната никога не е свършвала. Не само че купонната система за храна е премахната чак през 50-те години, но е било и напълно нормално хората да се придвижват в „тенекиени кутии“ като този Land Rover Series II. Разбира се, конкретният екземпляр е много по-специален от повечето.

Първите стъпки към автомобилите за свободното време

Land Rover Series II в никакъв случай не е лош автомобил със задвижване на четирите колела. Според повечето мнения единственият съвременник, който дори се доближава до неговите възможности, е американският Jeep. Това обаче не са превозни средства, с които човек би предприел дълго пътуване, особено ако по-голямата част от маршрута е по асфалтов път. Това не е спряло една компания да се опита да превърне Series II в нещо, в което може да се спи, готви и дори живее за кратко.

За първи път в историята кемпер, преработен от компанията Searle Carawagon, стъпва на американска земя. Името на фирмата звучи изключително британски – сякаш е измислено от група бивши пилоти на Hawker Hurricane, след като са се пенсионирали от Кралските военновъздушни сили. На практика трансформациите на Searle Carawagon са едни от първите стъпки към създаването на потребителски пазар, ориентиран към продукти за свободното време във Великобритания след войната.

Автентичност и механика от старата школа

Базирана в Мидълсекс, Англия, Searle Carawagon използва еклектична комбинация от местна твърда дървесина и метал в своите кемпери. Интериорните панели, шкафовете и механизмът за хитрия повдигащ се покрив са проектирани и изработени от екип от квалифицирани майстори, каквито днес трудно се намират. В официалната обява се посочва, че този Series II е закупен нов през декември 1964 г. с изричната цел да бъде превърнат в кемпер.

Всички документи за покупката и пълната сервизна история от последните двама собственици са запазени и разказват забележителната история на автомобила, преди да бъде внесен в Съединените щати. Под предния капак все още се намира същият анемичен, но издръжлив 2,25-литров бензинов двигател, с който е напуснал фабриката на Rover преди 61 години, както и същата четиристепенна ръчна скоростна кутия.

Без хидротрансформатор или каквото и да е модерно оборудване за офроуд, това е суров автомобил за истински мъже, какъвто биха оценили само хората, преминали през изпитанията на войната. В интериора нова лъскава тапицерия от изкуствена кожа заменя оригиналните седалки от плат. Всички шкафове са на мястото си и предлагат достатъчно пространство за поставяне на къмпинг котлон или кутия с инструменти. Макар и да изглежда груб отвътре, състоянието му не е нещо, с което един ентусиазиран домашен майстор не би могъл да се справи. С цена от 49 850 долара или най-добра оферта, това е задача за механик със сериозни финансови възможности.

Последвайте ни в Google News

Теодора Илиева

Автор на съдържание в онлайн медии и копирайътър с интереси в областта на технологиите, спорта и ...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации