Изтекоха снимки: Renault Twingo се завръща като достъпен електромобил

Renault трябваше да разкрие новото Twingo E-Tech едва на 6 ноември, но официални снимки на модела изтекоха предварително в интернет. Както беше обещано, компанията е разработила автомобила за рекордно кратко време – по-малко от две години. Тъй като Twingo E-Tech беше представен като концепция в края на 2023 г., пазарният му дебют се очаква около година по-късно, а може би и по-рано, ако серийният модел е бил в напреднал етап на разработка още преди премиерата на прототипа.

Въпреки че много детайли предстои да бъдат потвърдени, някои характеристики вече са ясни. Twingo E-Tech ще използва литиево-желязо-фосфатни (LFP) батерии, за да бъде цената му по-достъпна. Капацитетът на батерията ще бъде едва 27,5 кВтч, което е сравнително малко. За сметка на това четириместният електромобил ще разчита на двигател с мощност 60 кВт (81 к.с.) и 175 Нм въртящ момент. Тази конфигурация е достатъчна за пробег от 260 километра по цикъла WLTP, което означава, че в реални условия дистанцията вероятно ще бъде малко по-къса.

Макар тези параметри да изглеждат като недостатък за много купувачи, Twingo е замислен преди всичко като градски автомобил. Като се има предвид, че повечето шофьори изминават около 40 км на ден, този пробег ще позволява зареждане само веднъж седмично. Разбира се, това зависи от условията на шофиране, като в планински райони разходът на енергия ще е по-висок. Теглото на LFP батерията също ще бъде фактор за ефективността на дългия 3,79 метра електромобил.

Дължината на серийния модел е малко по-голяма от тази на концепцията (3,75 м), което вероятно се дължи на изискванията за официално одобрение и безопасност. Останалите размери се очаква да останат непроменени: широчина 1,73 м, височина 1,47 м и междуосие 2,49 м. Обемът на багажника е впечатляващ за толкова малък автомобил – 360 литра.

Новият Twingo E-Tech най-вероятно използва платформата AmpR Small EV, която вече е в основата на Renault 5 и Renault 4. Именно споделянето на компоненти е позволило толкова бърз процес на разработка и играе ключова роля за намаляване на разходите. Автомобилът ще се произвежда в завода на Renault в Ново Место, Словения, а стартовата му цена се очаква да бъде около 20 000 евро. Това е сериозна сума за превозно средство с пробег от около 260 км и само четири места.

Остава въпросът дали купувачите ще свикнат с необходимостта от по-често зареждане и изчакването от поне 30 минути при бърза сесия. Цената без държавни субсидии също може да се окаже предизвикателство, особено в сравнение с по-просторни и достъпни модели като Dacia Sandero. След като първоначалният ентусиазъм отмине, ограниченият пробег може да се превърне в пречка. Новият Twingo E-Tech обаче притежава нещо, което липсва на много конкуренти – харизма. А това може да се окаже напълно достатъчно за неговия успех.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации