JAS Tensei: Модерната Acura NSX с ръчна скоростна кутия, която чакахме

Партньорство между Pininfarina и JAS Motorsport

В края на октомври 2025 г. Pininfarina и JAS Motorsport обявиха партньорство за възраждането на оригиналния спортен автомобил Acura/Honda NSX. Сега този „рестомод“ (модернизиран класически автомобил) с ръчна скоростна кутия е факт и със сигурност отговаря на мечтите на ентусиастите.

За автомобилните фенове името Pininfarina едва ли има нужда от представяне. Италианската дизайнерска къща и производител на каросерии съществува от 1930 г. и е една от най-известните в света. С JAS Motorsport обаче историята е съвсем различна.

Кои са JAS Motorsport?

JAS Motorsport е италиански състезателен отбор и инженерна компания, основана през 1995 г. Първоначално екипът се състезава с Alfa Romeo, но от 1998 г. насам се утвърждава като основен спортен партньор на Honda. През годините компанията е разработила, произвела и участвала в състезания с автомобили на японския производител в различни дисциплини. Сред последните им проекти са Acura NSX GT3, както и последните три поколения на Honda Civic Type R TCR.

Предвид този опит, за познавачите не беше голяма изненада, че JAS Motorsport разработва първия си високопроизводителен шосеен автомобил. Вдъхновението за модела и партньорът в проекта обаче бяха впечатляващи: спортният автомобил Acura/Honda NSX и италианската компания Pininfarina. По-конкретно, те са разработили производна версия на Honda NSX от поколението от 1990 г. в сътрудничество с емблематичната дизайнерска къща.

Детайли за проекта Tensei

Идеята зад проекта е проста. По думите на екипа, целта е „да се предложи на ентусиасти и колекционери нова, модерна дефиниция на концепцията Grand Touring, която е в основата на ДНК-то на NSX: висока производителност, перфектен баланс и безопасност, но и автомобил, който се чувства еднакво добре на пистата“.

Pininfarina отговаря за дизайна на автомобила, който има каросерия от въглеродни влакна и интериор, създаден също от италианското студио. От своя страна, JAS се грижи за производството на прототипа и ще осъществи ултралимитирана серия в своето ателие в Арлуно, близо до Милано. Всеки автомобил ще бъде базиран на съществуващ донорски автомобил от началото на 90-те години. Проектът ще се предлага както с ляв, така и с десен волан, и ще бъде оборудван с усъвършенствани механични компоненти, заимствани от света на моторните спортове.

Последвайте ни в Google News
Предишна/Следваща
Подобни публикации