Jeep Compass модел 2027 г. получава 48-волтова мека хибридна система в Южна Америка

Новата mHEV система ще подобри ефективността и динамиката в SUV гамата

Jeep се готви за следващия етап от своите планове за преминаване към електрически автомобили в Южна Америка с въвеждането на 48-волтова мека хибридна система (mHEV) за Compass модел 2027 г. Според информация от специализираното издание AutosSegredos, тази стъпка е важен етап за Jeep в региона. Тя е в съответствие с по-широката стратегия на Stellantis и същевременно запазва конкурентоспособността на настоящото поколение Compass спрямо силни съперници като Toyota Corolla Cross и нарастващия брой китайски производители.

Нова хибридна ера за Jeep в Южна Америка

Бъдещият Compass mHEV ще се присъедини към Renegade и Commander, които също ще получат новата 48-волтова система. Тя включва електрически мотор и компактна батерия с капацитет 0,9 кВч. За разлика от традиционните plug-in хибриди (PHEV), тази конфигурация не изисква външно зареждане. Вместо това, тя улавя и съхранява енергия при спиране и намаляване на скоростта, за да подпомогне 1,3-литровия четирицилиндров двигател Turbo 270 Flex.

Системата може да осигури допълнителни 28 к.с. (21 кВт) и около 55 Нм въртящ момент от електрическия мотор, подобрявайки както ускорението, така и разхода на гориво. Stellantis ще комбинира това хибридно задвижване с 6-степенна автоматична скоростна кутия, като пропуска трансмисията с двоен съединител, използвана в други региони, за да осигури по-плавно и усъвършенствано пътно поведение.

Проектиран за ефективност и достъпност

48-волтовата хибридна система е създадена, за да предложи значителни ползи по отношение на ефективността без разходите и сложността на PHEV технологията. Компактната батерия ще бъде разположена под седалката на водача, за да се запази вътрешното пространство и практичността на Compass. Интелигентен електронен контролер управлява преходите между електрически, бензинов/етанолов и хибриден режим, за да оптимизира динамиката и разхода на гориво в градски и извънградски условия.

Jeep ще използва познатото означение „T270 Hybrid“, следвайки същата логика като при 12-волтовата система, която в момента се използва в някои модели на Fiat в региона. Същото задвижване ще бъде внедрено и в други модели на Stellantis за Южна Америка, включително компактния пикап Fiat Toro и SUV моделите на Jeep – Renegade и Commander. Това ще осигури унификация на частите и обслужването в множество сегменти.

Отбелязване на важна годишнина

С премиерата на Compass mHEV през 2027 г. ще бъде отбелязана и 10-ата годишнина на модела в Южна Америка – подходящ момент, в който Jeep да покаже своя ангажимент към модернизация, без да се отказва от двигателите с вътрешно горене. С подобрена ефективност, по-ниски емисии и плавно хибридно подпомагане, мекият хибрид Compass представлява важен преходен етап между традиционните и бъдещите изцяло електрически модели на Jeep.

Последвайте ни в Google News

Георги Василев

Георги Василев е автомобилен журналист в TopGear.bg, където ежедневно представя най-новото от све...

Още от автора
Предишна/Следваща
Подобни публикации