За моделната 2026 година Jeep ще опрости гамата си, като обедини по-достъпния Wagoneer под името Grand Wagoneer и добави сериен хибрид като бъдеща опция за задвижване. Настоящият 3,0-литров редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора ще се запази.
Нова структура на имената и нивата на оборудване
Промените в имената целят по-голяма яснота. Моделът, който досега се наричаше просто Wagoneer, вече ще бъде Jeep Grand Wagoneer. Версията, известна като Grand Wagoneer, ще запази името си, но също с марката отпред – Jeep Grand Wagoneer.
Ще има три основни нива на оборудване, подредени във възходящ ред: Jeep Grand Wagoneer (базов модел), Jeep Grand Wagoneer Limited и Jeep Grand Wagoneer Summit. Всички те ще се предлагат със задвижване 4×2 или 4×4, както и с къса или дълга база. Досегашните нива Series I, Series II и Series III отпадат. Към тях ще могат да се добавят пакетите Upland, Altitude и Obsidian.
Пакетът Upland е ориентиран към офроуд и добавя система Selec-Speed Control, заключващ се сейф в автомобила, активна двустепенна раздатъчна кутия, диференциал с ограничено приплъзване и крайно предавателно число 3.92. Включени са още въздушно окачване Quadra-Lift, полуактивни амортисьори, защитни плочи за резервоара, раздатъчната кутия и предния мост, както и система за следене на налягането в гумите на ремаркето. Колкото и да е странно, всичко това се прави с цел опростяване на моделната гама.
Цени и задвижване
Цените за модел 2026 г. ще започват от 64 740 долара за базовия Grand Wagoneer 4×2, което е с 2700 долара повече спрямо най-евтиния Wagoneer за 2025 г. Най-високото ниво на оборудване LWB 4×4 Grand Wagoneer Summit Obsidian ще струва 99 525 долара.
Всички нива на оборудване ще споделят един и същ 3,0-литров редови шестцилиндров двигател Hurricane с два турбокомпресора, познат от моделите за 2025 г. Той генерира мощност от 420 к.с. при 5200 об/мин и 635 Нм въртящ момент при 3500 об/мин. Скоростната кутия е осемстепенна автоматична Torqueflite, а максималният капацитет на теглене е 4535 кг.
Бъдещи хибридни планове
На по-късен етап се предвижда и версия, която Jeep нарича „електрически автомобил с удължен пробег“ – по същество сериен хибрид. При него 3,6-литров V6 двигател ще задвижва единствено 130-киловатов генератор, който ще зарежда батерия с капацитет 92 кВтч. Електричеството от батерията ще захранва електромотори на предния и задния мост, които реално задвижват колелата.
От Jeep уточняват, че този сериен хибрид няма да замени изцяло електрическия Wagoneer S. Изцяло електрическият модел предлагаше мощност от 500 или 600 к.с., пробег от 473 км и ускорение от 0 до 100 км/ч за около 3,5 секунди. Въпреки това продажбите му не бяха високи.
Дизайн и пазарно позициониране
Външният вид на обновения Jeep Grand Wagoneer за 2026 г. ще бъде освежен с нова предна броня, премахване на хромираните елементи, нова светлинна лента по цялата широчина и нови дизайни на джантите.
Боб Бродердорф, главен изпълнителен директор на Jeep, заяви, че с обновения модел компанията предлага не само смел дизайн, но и конкурентни цени, които осигуряват изключителна стойност в сегмента на големите SUV автомобили. Сред основните конкуренти на модела са GMC Yukon Denali, Cadillac Escalade, Lincoln Navigator, Lexus LX и Infiniti QX80.
Очаква се продажбите на Jeep Grand Wagoneer модел 2026 г. да започнат към края на тази година. Първоначално ще се предлагат само нивата Grand Wagoneer, Limited Altitude и Summit Obsidian, а останалите варианти ще бъдат налични по-късно. Производството е планирано да започне през третото тримесечие на тази година, а доставките до дилърите ще последват малко след това.
Последвайте ни в Google News