На фона на решението на Stellantis да ограничи плановете си за електрически автомобили, бъдещето на някои модели беше поставено под въпрос. Концернът наскоро отмени изцяло електрическия Ram 1500 в полза на хибрид с удължен пробег, спря разработката на плъгин хибридна версия на пикапа Gladiator и ограничи версиите на електрическия Dodge Daytona. Тези действия породиха основателни спекулации за съдбата на Jeep Recon – електрически SUV с офроуд възможности, чието представяне вече беше отложено.
Слуховете за прекратяването на проекта обаче се оказаха силно преувеличени, според изпълнителния директор на Jeep Боб Бродердорф. Той заяви, че Recon ще бъде представен скоро, а продажбите му ще стартират следващата пролет. Бродердорф обеща и повече информация за модела, който по размери ще е близък до Wrangler и ще може да се справи с тежки терени като прохода Рубикон.
Recon като по-изискания офроудър
Jeep Recon е позициониран като по-изискан офроуд автомобил, базиран на платформата STLA Large. По отношение на възможностите си, той ще се намира едно стъпало под Wrangler, който ще използва рамата STLA Frame, когато получи електрическа версия – вероятно със следващото поколение през 2028 г.
Очаква се Recon да предлага пробег от около 560 км. Моделът ще разполага с електронни блокажи на диференциалите, система за контрол на сцеплението Selec-Terrain, защитни кори под купето, куки за теглене, къси надвеси и специализирани офроуд гуми. Характерни за марката елементи като свалящи се врати и плъзгащ се мек покрив също ще бъдат част от оборудването.
Готовност за пазара, дори при ниски продажби
Въпреки спада в продажбите на електрически автомобили, Бродердорф вижда дългосрочен пазар за тях и в частност за Recon. Според него пазари като Калифорния вероятно ще продължат да купуват електрически модели дори и без данъчни облекчения. Забавяне се очаква предимно в региони, където купувачите са били мотивирани основно от по-ниските месечни вноски.
От Jeep смятат, че е важно Recon да бъде пуснат на пазара, дори и да не се превърне в бестселър. „Имаме страхотен автомобил. Вече сме го създали. Трябва да го продаваме и да се учим от процеса. Не знам колко ще бъдат продажбите, но това не ме притеснява особено“, коментира ръководителят на Jeep.
Recon ще се произвежда в завода в Толука, Мексико, заедно със средния по размер SUV Wagoneer S модел 2025 г., който е първият електрически Jeep за северноамериканския пазар. Там се сглобява и Jeep Cherokee модел 2026 г. – първият хибрид на марката за региона, както и Jeep Compass. Всички те използват платформата STLA Large, което позволява лесно регулиране на производството според търсенето. Тази гъвкавост е ключова. „Можем да се адаптираме. Няма проблем, ако Recon е с малък обем на продажби. Ако се наложи да продаваме повече Cherokee, така да бъде“, добави Бродердорф.
Jeep цели да доминира в офроуд сегмента с двата си ключови модела – Wrangler и Recon, които са разглеждани като основни за ДНК-то на марката.
Последвайте ни в Google News