Електрическият SUV със стила на Wrangler, познат като Recon, първоначално трябваше да се появи при дилърите още през 2024 г. Моделът използва платформата STLA Large, върху която е изграден и слабо продаваният Wagoneer S.
След като беше представен с голям ентусиазъм в края на 2023 г., сега се очаква Recon да пристигне в шоурумите през пролетта на 2026 г. Тази информация беше потвърдена от изпълнителния директор на Jeep, Боб Бродерорф, който заяви пред MotorTrend, че това е „страхотен автомобил“, но с малки шансове да се превърне в пазарен хит.
Бродерорф добави, че компанията трябва да го продава и да се учи от процеса, но не знае колко бройки ще бъдат реализирани и не е особено притеснен за това. Коментарът му подсказва, че Recon може да се окаже твърде скъп, за да постигне търговски успех. Този проблем вече е видим при Wagoneer S, от който са продадени едва 10 426 бройки на американския пазар през първите девет месеца на 2025 г.
Проблемният пример на Wagoneer S
Представян от производителя си като върховия изцяло електрически SUV, Wagoneer S е премиум модел с начална цена от 65 200 долара. Дилърите на Jeep изпитват толкова големи трудности с продажбите му, че компанията предлага допълнителни стимули като 0% лихва за 72 месеца или паричен бонус от 7 750 долара при покупка.
През февруари 2025 г. Stellantis представи STLA AutoDrive – система за полуавтономно управление от Ниво 3, която трябваше да дебютира именно в модели като Wagoneer S. През август 2025 г. обаче автомобилната група тихомълком замрази проекта поради високи разходи, технологични предизвикателства и недостатъчно пазарно търсене.
Бъдещето на Wrangler и новите технологии
Предвид тези обстоятелства не е изненадващо, че дългоочакваният Recon все още не е влязъл в серийно производство. Бродерорф заяви, че реалният автомобил ще бъде разкрит съвсем скоро, след което Jeep ще сподели вълнуващи новини и за модела Wrangler.
Очаква се следващото поколение на Wrangler, което трябва да дебютира през 2028 г., да включва и изцяло електрически модел, позициониран над Recon. Новата версия, с вътрешно кодово име J70, може да се предлага и със задвижване с удължен пробег.
Тази технология на Stellantis дебютира при Ram 1500 Ramcharger, който вече е познат като Ram 1500 REV. Системата използва 3,6-литров V6 двигател Pentastar и беше адаптирана и за модела Jeep Grand Wagoneer 2026 г. Според MotorTrend, бъдещият Wrangler J70 ще използва платформата STLA Frame от Ram 1500 REV.
Цени и позициониране на Recon
Не би било изненада, ако и Recon получи собствена версия със задвижване с удължен пробег, въпреки че интегрирането ѝ ще бъде по-трудно заради самоносещата конструкция на модела. В изцяло електрически вариант Recon, който ще се произвежда в Мексико заедно с Wagoneer S, се очаква да предлага пробег от около 563 км.
Това ограничение вероятно ще го направи непопулярен сред офроуд ентусиастите, особено сред тези, които прекарват цели уикенди по тежки терени. Очаква се базовата цена на Recon да започва от приблизително 60 000 долара, като за ниво на оборудване Rubicon може да достигне близо 80 000 долара.
Последвайте ни в Google News